Tom Tomassen Posted August 3, 2008 Report Share Posted August 3, 2008 forslaget fra terje er det vel på tide at det blir noe av. eller hva sier dere?? tror det er like greit å få det på plass før alle setter seg med bindebordet å binder som en gal ;D LYKKE TIL!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 6, 2008 Report Share Posted August 6, 2008 Kommer med en liten selvkomp Beetle med kattedubbing og foam ;D [attachthumb=#] [attachthumb=#] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulv Posted August 6, 2008 Report Share Posted August 6, 2008 Har bundet en hel neve med varianter av denne Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted August 11, 2008 Report Share Posted August 11, 2008 Flere biller Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondDH Posted September 16, 2008 Report Share Posted September 16, 2008 tenkte jeg skulle prøve meg for første gang på landinsekt jeg og... så jeg bandt meg en...tja....flyvemaur kanskje.... Har ikke peiling om den fisker bra, men den var litt kul å se på ...hehehe man lærer så lenge man lever.... PS!! MÅ få kjøpt meg noe annet enn mobilkamera... og ja en ting til...beina e nå sorte istedet.... farga dem sort etter at bildet ble tatt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 VagVing-mauer . kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 På noen av høstturene i år har jeg observert ganske mange små Daddy Longlegs, jeg har også sett de bli tatt.I mangel av små D-L har jeg prøvd med store palmere uten og helt lykkes. Prøver meg her med en D-L i krok 12 ; .Noe sier meg at det kan være lurt med maxima spiss her . krok 12 kropp :Fly-rite Light Gray Vinger :Gryzzly hackel Bein: Crystel flash Front hackel: Gryzzly kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulv Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den var lekker! Også Crystal Flash som ben.. Det hadde jeg aldri kommet på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den var lekker! Også Crystal Flash som ben.. Det hadde jeg aldri kommet på! Takk skal du Claus .Crystal Flash var bare noe som slo meg . Den sto veldig fint på vannet i bøtta etter en tur i risteboksen,får håpe den gjør det under praktisk fiske også . kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse18 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den var lekker! Også Crystal Flash som ben.. Det hadde jeg aldri kommet på! Takk skal du Claus .Crystal Flash var bare noe som slo meg . Den sto veldig fint på vannet i bøtta etter en tur i risteboksen,får håpe den gjør det under praktisk fiske også . kjell Flash ja det må prøves Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den var lekker! Også Crystal Flash som ben.. Det hadde jeg aldri kommet på! Takk skal du Claus .Crystal Flash var bare noe som slo meg . Den sto veldig fint på vannet i bøtta etter en tur i risteboksen,får håpe den gjør det under praktisk fiske også . kjell Flash ja det må prøves Hei Lasse Slå en knute på 3stk c-f tråder å bind inn på siden av kroken med knuten på oversiden av bindetråden ,repeter det samme på den andre siden også ,da sitter beina godt fast så kan du justere beina uten at de løsner . kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse18 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den daddy long leggen der ser syyyyyykt giftig ut! Lander den så pent når du kaster den nedpå vannet? Flotte biller Syrstad! Likte spesielt bille nr. 3 fra toppen i den siste posten din! Hvilken foam bruker du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den daddy long leggen der ser syyyyyykt giftig ut! Lander den så pent når du kaster den nedpå vannet? Flotte biller Syrstad! Likte spesielt bille nr. 3 fra toppen i den siste posten din! Hvilken foam bruker du? Hei Spenolsen Den er ikke prøvd ut ved praktisk fiske enda, men jeg håper det . kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den daddy long leggen der ser syyyyyykt giftig ut! Lander den så pent når du kaster den nedpå vannet? Flotte biller Syrstad! Likte spesielt bille nr. 3 fra toppen i den siste posten din! Hvilken foam bruker du? Hei Spenolsen Den er ikke prøvd ut ved praktisk fiske enda, men jeg håper det . kjell Isåfall bestiller jeg et dusin på flekken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den daddy long leggen der ser syyyyyykt giftig ut! Lander den så pent når du kaster den nedpå vannet? Flotte biller Syrstad! Likte spesielt bille nr. 3 fra toppen i den siste posten din! Hvilken foam bruker du? Hei Spenolsen Den er ikke prøvd ut ved praktisk fiske enda, men jeg håper det . kjell Isåfall bestiller jeg et dusin på flekken! Hei Når jeg ser de fluene du binder så tror jeg ikke du har noen problemer med og binde disse selv . kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spenolsen Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den daddy long leggen der ser syyyyyykt giftig ut! Lander den så pent når du kaster den nedpå vannet? Flotte biller Syrstad! Likte spesielt bille nr. 3 fra toppen i den siste posten din! Hvilken foam bruker du? Hei Spenolsen Den er ikke prøvd ut ved praktisk fiske enda, men jeg håper det . kjell Isåfall bestiller jeg et dusin på flekken! Hei Når jeg ser de fluene du binder så tror jeg ikke du har noen problemer med og binde disse selv . kjell Du smigrer Men er ufattelig dårlig på alt som har med bein å gjøre Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Den daddy long leggen der ser syyyyyykt giftig ut! Lander den så pent når du kaster den nedpå vannet? Flotte biller Syrstad! Likte spesielt bille nr. 3 fra toppen i den siste posten din! Hvilken foam bruker du? Halaisen Foamen jeg brukte på billene er av den typen som brukes til isolasjon av vannrør Krystal flash kan dere også bruke som vingemateriale på f.eks Spent spinner..., her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9172.15 og her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9172.30 Snasne fluer døgnflua Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Den daddy long leggen der ser syyyyyykt giftig ut! Lander den så pent når du kaster den nedpå vannet? Flotte biller Syrstad! Likte spesielt bille nr. 3 fra toppen i den siste posten din! Hvilken foam bruker du? Halaisen Foamen jeg brukte på billene er av den typen som brukes til isolasjon av vannrør Krystal flash kan dere også bruke som vingemateriale på f.eks Spent spinner..., her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9172.15 og her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9172.30 Snasne fluer døgnflua Takk skal du ha Syrstad Her kommer det en til i mørkere utgave . kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars M Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Poster noen av mine gamle fluer fra en tidligere tråd, i tilfelle det er noen nye brukere som trenger inspirasjon. Stankelbeinet ligger under samletråden, med "steg for steg"-anvisning. Fluer som tar under 5 minutt og binde,samt har gitt meg fine opplevelser. -Spesielt russeflua i år! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Poster noen av mine gamle fluer fra en tidligere tråd, i tilfelle det er noen nye brukere som trenger inspirasjon. Stankelbeinet ligger under samletråden, med "steg for steg"-anvisning. Fluer som tar under 5 minutt og binde,samt har gitt meg fine opplevelser. -Spesielt russeflua i år! Er så utrolige fine disse fluene dine, russeflua er en jeg har tenkt å prøve meg på i løpet av vinteren . kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Vintern kom fort ,prøvde meg på en nå . stortsett polygarn og rød selull . kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Meiningen Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Flotte fluer du binder ,Lasse . kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
D. Syrstad Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Jevlar Nå ble det mye flotte fluer her gitt Skikkelig bra Lars Mathisen , Lasse17 og Døgnflua Dette gir inspirasjon til kalde vinterkvelder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars M Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 En av to kilosfisker jeg fikk på russeflua i et lite lurevann på Sørøya i sommer. Kan legge til at jeg spotfisket på noen ørreter i 2-3 kilosklassen. Men disse gikk å beitet marflo på et berg på 3-4 meters dyp.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts