Gå til innhold

inspirasjonstråd: Landinnsekter


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

fin flue raymond! ;)

 

 

viss dere er opp 10 - 15 min til så kommer det en steg forsteg her inne ;D ;D

 

kunne godt tenke meg å lage en steg for steg på den libellulaen min, men med det kamera/opptaksutstyret jeg har så vil det bli så dårlig kvalitet på bildene at jeg avventer til nytt utstyr er meg i hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble litt inspirert av libellulaen til Igor at jeg fletta sammen en imitasjon.

 

jeg prøvde å få den til å ligne mest mulig på den som flyr i det virkelige liv...:)

 

mye sannsynlig at denne også tvinner fortom, så det er jeg klar over...men morro likevel...:D

 

 

oliver...du som savnet en skikkelig imitasjon....dette må absolutt være noe for deg... :D

 

Skikkelig flott den der. Må sikkert opp i fortomstykkelse for at den ikke skal propellere, men jeg har inntrykk av at fisken ikke er så sær når den spiser slike ;)

 

Hvor lang er den fra hode til hale sånn ca?

 

Flott flue gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble litt inspirert av libellulaen til Igor at jeg fletta sammen en imitasjon.

 

jeg prøvde å få den til å ligne mest mulig på den som flyr i det virkelige liv...:)

 

mye sannsynlig at denne også tvinner fortom, så det er jeg klar over...men morro likevel...:D

 

 

oliver...du som savnet en skikkelig imitasjon....dette må absolutt være noe for deg... :D

 

Skikkelig flott den der. Må sikkert opp i fortomstykkelse for at den ikke skal propellere, men jeg har inntrykk av at fisken ikke er så sær når den spiser slike ;)

 

Hvor lang er den fra hode til hale sånn ca?

 

Flott flue gitt ;)

 

tja...lengden er vel ca 4-5 cm fra topp til tå...har den ikke foran meg nå, men kan måle den ikveld...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin flue raymond! ;)

 

 

viss dere er opp 10 - 15 min til så kommer det en steg forsteg her inne ;D ;D

 

kunne godt tenke meg å lage en steg for steg på den libellulaen min, men med det kamera/opptaksutstyret jeg har så vil det bli så dårlig kvalitet på bildene at jeg avventer til nytt utstyr er meg i hende.

 

 

prøv da vell... prøv deg frem med bakgrunner, lys osv.... har ett kamera på 10 mega pixel.. men har stillt det ned på 6 og det blir bra bilder for det..

har stillt mega pixelene på 6 for da får jeg lagt ut bildene her uten og måtte ha programmer for forminskning...osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Farsken RaymondDH, på tide at jeg skaffer meg bindeutstyr ser jeg. Vet om et par vann som kan gi stoor fisk med øyestikkeren din DH, men det kan vi ta priv ;)

 

Pent bundet btw, du har blitt en garva fluebinder jo ;D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Daddyn så jaggu fiskbar ut Rune!!! Veldig bra!!  :D

 

Hei,

 

Den fungerer helt greit. Ganske kjapp å binde og tåler bra med juling. Før la jeg mye flid i daddyene mine, lagde pene bein som stakk ut riktig osv. Det er strengt talt ikke nødvendig, flua fisker vel så bra med alle beina bindt inn i en haug på undersiden. Etter noen kast blir det ofte slik uansett.. Men jeg innrømmer gjerne at jeg ofte lager en knute på de  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Storevann

Nå har dere vært sløve med landinsektene her.... Jeg fortsetter der jeg slapp sist. Daddy. Nå skal jeg lage meg noen husfluer  ;D

 

Flue og foto i verdensklasse!. På grensen til idiotisk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jedicaster

Den gode gamle Klinkhamer i en sort variant er en af mine favorit tørfluer når ørrederne og harren ikke vaker - den tages sikkert for et landinsekt. Den sorte variant kalder Oliver Edwards "Bluebottle Klinkhamer" - jeg kalder den BlackHammer  ;)

 

Den samme flue er i små størrelser en fin mygge-imitation!

 

På billedet en str. 10 og en str. 21.

 

Lars

post-416-13949860744168_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode gamle Klinkhamer i en sort variant er en af mine favorit tørfluer når ørrederne og harren ikke vaker - den tages sikkert for et landinsekt. Den sorte variant kalder Oliver Edwards "Bluebottle Klinkhamer" - jeg kalder den BlackHammer  ;)

 

Den samme flue er i små størrelser en fin mygge-imitation!

 

På billedet en str. 10 og en str. 21.

 

Lars

 

Kom gjerne med en material liste  :D

 

Flott flue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jedicaster

Ja, selvfølgelig:

 

Krog: TMC 111 eller 212Y.

Rib: Mirage tinsel str. Sm.

Bagkrop: Sort FlyRite.

Vinge: Hvid Niche Products Siliconised Polypropylene Yarn.

Hakle: Sort hane, genetisk.

Thorax: Peacock Ice Dub.

 

Simple and deadly :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...