Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Og så har jeg lekt litt med flua (Juledemon) til Torben Berg-Sørensen  ;D

 

 

Blir pina meg ikke greit å være knurr utenfor Bergen fremover. Nydelige knurr fluer Dagbjørn   ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Har du flytta ut av hønsehuset foresten??  Mor må vel snart begynne å male litt igjen nå vel....

 

bjorni

Er det Knurr fluer jeg har laga ??? ??? ??? Trodde det var SØ fluer jeg..., eller virker de bare i Danmark ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Fikk lov å komme inn i varmen igjen sånn aller nådigst da Konemor trengte hjelp til å pusse opp ei "fødestue" ;)

En av rasekattene som skal ha sitt første kull ;) Og av en eller annen merkelig grunn er det meg katta har lagt sin elsk på :-\ så det blir nok jeg som må tre inn som jordmor også :rolleyes: eller heter det jordfar ;D ;D ;D ;D

 

får legge inn en siste da, før jeg legger meg til og lese ;)

Flere flotte fluer i morra Lasse?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg lekt litt med flua (Juledemon) til Torben Berg-Sørensen  ;D

 

 

Blir pina meg ikke greit å være knurr utenfor Bergen fremover. Nydelige knurr fluer Dagbjørn   ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Har du flytta ut av hønsehuset foresten??  Mor må vel snart begynne å male litt igjen nå vel....

 

bjorni

Er det Knurr fluer jeg har laga ??? ??? ??? Trodde det var SØ fluer jeg..., eller virker de bare i Danmark ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Fikk lov å komme inn i varmen igjen sånn aller nådigst da Konemor trengte hjelp til å pusse opp ei "fødestue" ;)

En av rasekattene som skal ha sitt første kull ;) Og av en eller annen merkelig grunn er det meg katta har lagt sin elsk på :-\ så det blir nok jeg som må tre inn som jordmor også :rolleyes: eller heter det jordfar ;D ;D ;D ;D

 

skal du bli "bestefar"?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smeltelim ;)

 

fester inn bindetråden.

 

fester inn kobbertråd.

 

dubber kroppen. (rød)

 

så tar jeg limpistol og legger "litt" lim på ryggen til flua og venter noen få sekunder....

 

så surrer jeg kobbertråden fremover, husk og ikke stramme hardt i kobbertråden. Da vill kobbertråden skjære i stykker ryggen, eller gå inn i limet.

 

fest kobbertråden og avslutt ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg lekt litt med flua (Juledemon) til Torben Berg-Sørensen  ;D

 

 

Blir pina meg ikke greit å være knurr utenfor Bergen fremover. Nydelige knurr fluer Dagbjørn   ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Har du flytta ut av hønsehuset foresten??  Mor må vel snart begynne å male litt igjen nå vel....

 

bjorni

Er det Knurr fluer jeg har laga ??? ??? ??? Trodde det var SØ fluer jeg..., eller virker de bare i Danmark ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Fikk lov å komme inn i varmen igjen sånn aller nådigst da Konemor trengte hjelp til å pusse opp ei "fødestue" ;)

En av rasekattene som skal ha sitt første kull ;) Og av en eller annen merkelig grunn er det meg katta har lagt sin elsk på :-\ så det blir nok jeg som må tre inn som jordmor også :rolleyes: eller heter det jordfar ;D ;D ;D ;D

 

skal du bli "bestefar"?  ;D

Noe sånt ja ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Knurr fluer jeg har laga ??? ??? ??? Trodde det var SØ fluer jeg..., eller virker de bare i Danmark ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Neida, bare vaser, de fungerer nok på SØ skal du se, fine var de  :) :). Han luringen i Limfjorden vet nok hva han holder på med har jeg inntrykk av  :) :)

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så artig! småe kattepuser er skikkelig gøy (det der hørtes virkelig bakmann ut....)  ;D

Næææææhhh..., synes ikke det ;D

Skal en voksen mann til å innrømme at'n liker kattunger ;D ;D ;D

Gruer meg til den dagen de forlater hjemmet :'(

 

Er det Knurr fluer jeg har laga ??? ??? ??? Trodde det var SØ fluer jeg..., eller virker de bare i Danmark ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Neida, bare vaser, de fungerer nok på SØ skal du se, fine var de  :) :). Han luringen i Limfjorden vet nok hva han holder på med har jeg inntrykk av   :) :)

 

bjorni

Skjønte vel egentlig det Bjorni ;D ;D ;D Kanskje jeg kan lure en krabbe på'n ;D ;D ;D

Torben virker som en kar som vet hva som gjelder ja :D Likte flua hans godt..., enkel billig og forhåpentligvis effektiv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig flott Wolly Lasse :D Må du ta med i boksen å prøve på Langsand neste gang du er i Rissa ;)

 

Etter selv å ha opplevd stooor Torsk (veit den er liten Raymond ;) ) på gjeddeflue, måtte det jo bare bli noen universal "Gjedde, Torsk, Lyr, Sei og andre Arter flue" så her er dem ;D

 

Steeeerkt fortynga i hodet, for å oppnå "jiggy" effekt ;)

post-2790-13949858871702_thumb.jpg

post-2790-13949858872154_thumb.jpg

post-2790-13949858872523_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...