Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

ser ut som han har brukt noe gjennomsiktig og ett svært j..la teppe ;D ;D

 

hehe! det er min arbeidebekledning, ett håndkle ;D er jævlig flink til og grise med lim, lakk  og dessuten samler det opp mye av dritten ;)

 

har lim og hull i nesten alle buksene mine.... men nå er det slutt! 8)

post-2700-13949862521888_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som han har brukt noe gjennomsiktig og ett svært j..la teppe ;D ;D

 

hehe! det er min arbeidebekledning, ett håndkle ;D er jævlig flink til og grise med lim, lakk  og dessuten samler det opp mye av dritten ;)

 

har lim og hull i nesten alle buksene mine.... men nå er det slutt! 8)

 

smart å bruke noe å samle opp dritten, selv bruker jeg en heavy duty kokkeforstykke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ny kreasjon, juletre variant :)

 

edit:

 

  Jeg var egentlig litt halvfull på jaegermeister og da blir det enten veldig bra eller veldig dårlig ;D

  får vel legge med en beskrivelse

 

krok:                Mustad C52S BLN str 4

kropp/vinge:      Mylar tube grønn/golden

kåpe:              Ice Dub Pearl

hode:              Timeglass pakket inn i litt gul dubbing

 

Begynner bakfra med mylar tube, ca en halv centimeter grønn, bindes inn i tuppen av tuben. Fortsette med en ca halv centimeter golden mylar tube bundet inn på samme måte.Jeg brukte 4 tuber, 2 grønne og 2 golden slik at det står igjen litt plass til kåpe og hode..  dubbet kåpe med lange Ice Dub fibre slik at kåpa kan ligge utenpå juletreet som dingler bak. klinte på en flekk rød lakk på hver side som finish :)  får håpe denne kan fange noen SØ i år

 

post-2768-13949862561929_thumb.jpg

post-2768-13949862562321_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

 

En SØ killer rett og slett ;) Denne vil du ta flere blankiser på Rhodani.

Prøv gjerne med kulehode også så den får en jiggy gange. (Råeste juletreet varianten jeg har testet)

 

Brukte en grønn juletreet variant i Scierra sortimentet før, den var helt rå når SØ gikk og beitet etter børstemark. Utrolig fin i vannet, liknet faktisk ganske bra på en børstis.

 

I ettertid husker jeg den som en like bra attraktor som "vanlige" juletreet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ny kreasjon, juletre variant :)

 

En slik som denne har jeg ikke sett før :o :o Toggi vet som regel hva han snakker om når det gjelder SØ fiske. Denne er jeg spent på og Jeg tipper du vil få fisk på den!

Rett og slett veldig bra!

 

:) :)

bjorni

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bundet Gold Ribbed Hares Ear Shrimp. Bruker brun CDC som "hale" innbundet slik som på Runars CDC-reke, men i stedet for CDC i dubbingløkke til kropp bruker jeg hareøreull med medium kobberribbing rundt - i rikelige mengder. Deretter pirker man ut beina på reka, på samme måte som man pirker ut vingesekken på hareørenymfa. Bundet på Mustad Shrimp C47S D, str. 4. Skal bli spennende å se om den funker. 

 

Bilde (på denne har jeg lagt litt oliven scud back på toppen, som jeg skal lakke litt, evt en stripe epoxy):

 

post-2261-13949862565066_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker nakker for de meste.. man får også ferdige fjær... men jeg liker ikke og bruke de..

cdc kan du sikkert bruke.. men jeg er redd det blir litt for tynnt og det går med mye fjær til før det blir tykt :-\

 

marabou! bruker jeg, bare og spinne i løkke og surre rundt ;) ;)

 

legger ved en liten haug av marabou buggerene ;D

post-2700-1394986256673_thumb.jpg

post-2700-13949862567091_thumb.jpg

post-2700-13949862567461_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fine fluer alle sammen :)

 

Farger på wolly som funker for meg:

 

Sort: Natta og farget vann, også fungert bra på sær sjøørret på dagtid selv i november.

Hvit: Utrolig fin fiskeimitasjon, like rbest kulehode pga gange i vannet.

Orange: Killer på høsten samt i farget vann. Suveren torskefarge for de som vil ta en torsk ;D

Oliven: Allitd en fin farge, fin børstis farge samt endel kutlinger er nesten grønne

Brun og lyseblå: Børtsis farger og brun er jo fin til fiskeimitasjoner.

 

Jeg har brukt en wolly kalt ice bugger med grønn kropp og hvit resten, kanskje den beste vinterflua jeg har testet. Fargekomboen er tydeligvis en attraktor for treg sjøørret.

 

Micke bandt opp ei flue som var giftig, en wolly med kulehode... Rosa kropp og hvit hale. Tok noen på denne når fisket var på det tregeste.

 

Wollybugger er et gammelt mønster som så og si aldri svikter. Jeg trodde den sviktet for meg i natt, men Bjorni killeren kom til sin rett 0039 i natt :D

 

En sort kulehode med flash og endel gullfarge blandet i den svarte kroppen. Vil tro dette har en bra effekt i mørket når fjordene lyser opp fra bruer etc....

 

Den reka di var meget pen JB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fine fluer alle sammen :)

 

Farger på wolly som funker for meg:

 

Sort: Natta og farget vann, også fungert bra på sær sjøørret på dagtid selv i november.

Hvit: Utrolig fin fiskeimitasjon, like rbest kulehode pga gange i vannet.

Orange: Killer på høsten samt i farget vann. Suveren torskefarge for de som vil ta en torsk ;D

Oliven: Allitd en fin farge, fin børstis farge samt endel kutlinger er nesten grønne

Brun og lyseblå: Børtsis farger og brun er jo fin til fiskeimitasjoner.

 

Jeg har brukt en wolly kalt ice bugger med grønn kropp og hvit resten, kanskje den beste vinterflua jeg har testet. Fargekomboen er tydeligvis en attraktor for treg sjøørret.

 

Micke bandt opp ei flue som var giftig, en wolly med kulehode... Rosa kropp og hvit hale. Tok noen på denne når fisket var på det tregeste.

 

Wollybugger er et gammelt mønster som så og si aldri svikter. Jeg trodde den sviktet for meg i natt, men Bjorni killeren kom til sin rett 0039 i natt :D

 

En sort kulehode med flash og endel gullfarge blandet i den svarte kroppen. Vil tro dette har en bra effekt i mørket når fjordene lyser opp fra bruer etc....

 

Den reka di var meget pen JB :)

 

 

 

da vet jeg hva du tenker på toggi ;D;) har noen sånne buggere som du beskriver... lysegrønn kropp og helt hvit og rosa osv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...