Gå til innhold

Noen planer om kastetrening i vinter?


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei! jepp, det vlir kasting i råholthallen i vinter. Da har vi 3 haller - slått opp til en gigantisk, som man kan kaste det man makter i! Hallen er forbeholdt Eidsvoll fluefiskeklubb, men regner med at det fint kan bli plass til andre, som deg Lars erik etter hvert. Det dabber liksom litt av etter hvert vettu...

 

mvh kim skjerve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det har vel også vært vanlig med hver tirsdag eller noe i LETO-Hallen??? (Ligger langs E-6 omtrent ved avkjøringa til Eidsvoll)

 

Oddvar i Villmarksbutikken inviterte meg på det en gang i fjor, men jeg fikk aldri rota meg dit  :-\

 

Vil tro dette er hvert år??? Sikkert bare å ringe`n Oddvar å høre  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LETO-hallen er jo halvveis til Trondheim...

 

Ingen andre tilbud innenfor sosialt akseptabel avstand fra hovedstaden?

 

;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

hehehe.... Dere Oslo-borgere assa!!!  :P Alt som ligger litt nord for Furuseth er laaangt unna......

 

Det er jo ikke mer enn 40 minutters kjøring eller noe... Jeg kjører lengre hver dag på jobb jeg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, vi i kasteklubben "Ring 2" må altså ut på bondelandet for å drive våre sterkt tiltrngte sysler...

 

LETO-hallen er ikke så ille, kan nok dukke opp der en gang, ja.

 

Hvios andre skulle være interssert i kastekvelder i Oslo, vil jeg se hv som finnes av haller her i Oslo, men kan ikke love mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, vi i kasteklubben "Ring 2" må altså ut på bondelandet for å drive våre sterkt tiltrngte sysler...

 

LETO-hallen er ikke så ille, kan nok dukke opp der en gang, ja.

 

Hvios andre skulle være interssert i kastekvelder i Oslo, vil jeg se hv som finnes av haller her i Oslo, men kan ikke love mye.

 

Leto-hallen og råholthallen ligger 3 min unna hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, vi i kasteklubben "Ring 2" må altså ut på bondelandet for å drive våre sterkt tiltrngte sysler...

 

LETO-hallen er ikke så ille, kan nok dukke opp der en gang, ja.

 

Hvios andre skulle være interssert i kastekvelder i Oslo, vil jeg se hv som finnes av haller her i Oslo, men kan ikke love mye.

 

Regner med at Aubert'n tar seg av dette og kommer tilbake med fyldig program - slik som i fjor. Det eneste jeg har å utsette på Kadettangen er at hallen er litt kort, men den holder fint til å trene grunnteknikk og er mye bedre enn ingenting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, vi i kasteklubben "Ring 2" må altså ut på bondelandet for å drive våre sterkt tiltrngte sysler...

 

LETO-hallen er ikke så ille, kan nok dukke opp der en gang, ja.

 

Hvios andre skulle være interssert i kastekvelder i Oslo, vil jeg se hv som finnes av haller her i Oslo, men kan ikke love mye.

 

Regner med at Aubert'n tar seg av dette og kommer tilbake med fyldig program - slik som i fjor. Det eneste jeg har å utsette på Kadettangen er at hallen er litt kort, men den holder fint til å trene grunnteknikk og er mye bedre enn ingenting.

 

 

 

Nja... Det kostet visst mer enn det smakte, da oppmøtet ble litt for lite til å dekke kostnadene til hall-leie.

IRRITERENDE at folk skriker opp om "Ulv, ulv!" og "Jeg kommmer!" bare for å utebli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, vi i kasteklubben "Ring 2" må altså ut på bondelandet for å drive våre sterkt tiltrngte sysler...

 

LETO-hallen er ikke så ille, kan nok dukke opp der en gang, ja.

 

Hvios andre skulle være interssert i kastekvelder i Oslo, vil jeg se hv som finnes av haller her i Oslo, men kan ikke love mye.

 

Regner med at Aubert'n tar seg av dette og kommer tilbake med fyldig program - slik som i fjor. Det eneste jeg har å utsette på Kadettangen er at hallen er litt kort, men den holder fint til å trene grunnteknikk og er mye bedre enn ingenting.

 

 

 

Nja... Det kostet visst mer enn det smakte, da oppmøtet ble litt for lite til å dekke kostnadene til hall-leie.

IRRITERENDE at folk skriker opp om "Ulv, ulv!" og "Jeg kommmer!" bare for å utebli...

 

Kan vi ikke reise ut å fiske litt torsk dag Lars Erik. Fin trening det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror desverre jeg må kaste stafettpinnen videre til noen andre iår. Er litt mer arbeid i år enn hva godt er. Med tanke på det underskuddsprosjektet Kadettangen ble, så tror jeg at andre får "bryne" seg på tilsvarende.

 

Stiller gjere opp og bidrar, men har hverken tid eller ønske om å ordne dette alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke stå utendørs?

 

Med de vinterne vi har nå, så har vi jo gress i store perioder. Ja, også går det fint å trene på snø også.

 

Bare å kle seg litt. Fordelen er også at en jo kan kombinere det med litt fiske.

 

Dere må gjerne komme hit til Vestby en tur, for noen kastetreff i løpet av vinteren, en 3-4 treff for eksempel. Vi kan organisere det ved for eksempel at vi setter en type agenda for hver gang. Ikke noe administrasjon i det, annet enn at ulike ønsker samles litt til å passe for hver økt.

 

Helt uformellt.

 

Vel, det er et tilbud i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også passer jeg på å legge til at dette eventuelt bør være treff for ALLE. Nybegynnere og erfarne, langkastere og kortkastere, småstangkastere og storstangkastere, klumpkastere og langlinekastere, elvekastere og fjordkastere, ja... og ikke minst...fiskere...

 

På disse treffene bør alle være "likeverdige". Altså jeg mener likeverdige i forhold til rolle. Vi enes om en agenda, og de som føler de har litt styrke innenfor emnene som skal tas opp, trer gjerne litt frem og deler med seg av kunnskap. Under disse treffene fungerer altså ikke JEG som instruktør. Jeg deler med meg på likt vis med dere andre hvis jeg har noe å tilføre.

 

Alt skal være gratis. Alle sørger for eventuell mat og drikke selv.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

 

Jeg har hvert år brukt vinteren som "oppkjøring" til sesongen

etter.. Enig med du JanM at det er bare å kle seg gott å ha litt varm kaffe.

Største fordelen med å trene på snø, er at det blir minimalt med slitasje på snører...

 

Bare si ifra JanM så blir jeg gjerne med på en sånn "treff"

Jeg har fortsatt mye å lære, men har og lært noen knep som

jeg gjerne deler med andre hvis det er interesse for det :rolleyes:

 

 

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

 

første treff november. Kommer tilbake med anbefalt dato.

 

Vil de av dere som har lyst til å være med her sende meg en pm. I tillegg til det, oppgir du også hva du kunne tenke deg at vi tar for oss denne første gangen, og eventuelt om det er noe spesielt du selv ønsker å formidle.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sånn er det for alle, ikke minst for meg selv. Jeg setter en dato, så får dere gjøre deres prioriteringer. Send meg pm dere som er innstillt på å stille i slutten av november eventuelt begynnelsen på desember. Her ute hos meg skal dere lære noe. Det er alltid pri 1. 

 

Det betyr at jeg planlegger litt, men at det først og fremst er dere som bestemmer innholdet, og det er vi alle som deler med oss der vi føler vi har våre styrker. Forbered deg på å være "foredragsholder". Det er ikke noe å være redd for, og det er god trening. Også er jo dette helt uformellt sånn sett, uformellt, men med struktur. Når jeg har fått forslag til temaer, så snekrer jeg sammen en agenda, og legger den ut her inne.

 

Så... ikke vent for lenge med å melde interesse og forslag til tema. Så skal jeg komme med nøyaktig dato hvert øyeblikk her.

 

Jeg presiserer igjen at dette ikke er et treff bare for erfarne "kastenisser", nei snarere tvert i mot; et treff for mangfoldet.

 

Og en ting til slutt; sier dere at dere kommer på treff hos meg, så kommer dere, medmindre det ikke er en tungtveiende grunn for plutselig ikke å dukke opp. Er dere usikre på om dere kommer, så si det; at dere er usikre. Respekt.

 

Vel møtt!

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

gjorde det sånn jeg. Her kan dere følge med på datoene jeg snart vil legge ut, samt agenda for hvert treff etterhvert som forslagene til sesjoner kommer inn:

 

http://www.fluefiskeaktivitet.com/myhresvintertreff.htm

 

Edit; FØRSTE TREFFDATO: LØRDAG 29. NOVEMBER KLOKKEN 11-15! (se siden for oppmøtested, antall påmeldte så langt, og sesjoner som er kommet inn).

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har lagt ut noen nye sesjoner nå.

 

Ikke vær beskjedne. Har du noe på hjertet, det være seg om du er mer nybegynner eller erfaren, så still opp med en sesjon da vel?

 

Så blir det litt balanse i regnskapet, og ikke bare et par vante instruktørsjeler som stjeler showet. Det er IKKE meningen. Du kan snakke om hva som helst.

 

Vi håper på en 10-15 fremmøtte eller flere. Først da vil det forsvare å kjøre slike kunnskapssesjoner. Blir vi kun en 5-6 stykker, så blir det heller et kastetreff uten noen spesiell struktur. Selv om mr. Blomberg og undertegnede sikkert har noen småting å lære hverandre, så blir det jo litt tullete hvis han skal gi meg en grunnleksjon i lengde, mens jeg skal gi ham en grunnleksjon i presisjon  ;)

 

http://www.fluefiskeaktivitet.com/myhresvintertreff.htm

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...