Gå til innhold

Jeg vurderer....


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

....om jeg skal kjøpe inn Kapok....ta drittjobben med å rense tullskapet, men før jeg gjør det må jeg vite om det er interesse, gidder ikke en 4 ukers bløtlegging.....innfarging.....skylling og den store jobben for lite.....for å ikke snakke om tørking....minst 14 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Ja for fa...... kapok dubbinga har jeg savna noe inn i granskauen :D

En nytelse å lage smale bakkropper på døgnfluer og ingen over ingen ved siden på spent spinner med oppbundet hackle!!!!

 

MÅ HA DET - BARE MÅ HA DET.......

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

kakok er et materiale som er selvflytende, før man fikk de syntetiske stoffene ble det brukt til blandt annet flytevester....det er et plantemateriell som vokser i tropene....mest i østen.....materiale toutch dubber man på bindetråden som er voksa med swix blå ekstra....kroppene blir ikke så veldig holdbare.....men holder til noen fiskedager.....lett å få veldig pene....kommer i sett a 10 farger, fargene vil bli rene, du må mikse fargene selv til de nyansene du vil ha......180.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

klipte ut noe fra nett...

 

22. Mar 2004, 23:25

Er det noen som har prøvd Capok dubbingen som staffan Lindstrøm selger, skal vist være bra til tørfluer?

eihacn

23. Mar 2004, 03:36

Det er den absolutt beste dubbingen jeg har proevd saa langt i min 20 aar gamle fluebindingskarriere.

 

Den flyter bra og er veldig rask og lett aa dubbe med.

 

Du kan bruke den til saakalt "touch dubbing". Du vokser bindetraaden med fluebinding voks eller SWIX blaa extra. Deretter tar du bare dubbingen mellom tommel og pekefinger og "toucher den" nedover bindetraaden. Dette tar kun et par sekunder:)

 

Etter aa ha proevd Capok dubbingen, har ikke jeg tenkt aa bruke min Flyrite mer!

Ørjan

23. Mar 2004, 07:40

Eg er heilt enig med eihacn. Den er genial. tongue.gif

silver and grey

23. Mar 2004, 11:08

Hei og hå........

 

Må også føye meg inn i rekken av fornøyde brukere av Capok.

Utrolig flyteevne og mange fine farger.

Kan også anbefale SWIX som bindevoks wink.gif

En annen favoritt fra Mr. Lindstrøm er Serafil bindetråd.

Med denne slipper du å lage dubbingløkke.

torese

9. May 2004, 17:31

Hvor får jeg kjøpt denne capok dubbingen?

 

tore

silver and grey

9. May 2004, 17:36

Du kan kjøpe Capok dubbing direkte fra Staffan Lindstrøm.

Ring ham på tlf. 91514260 wink.gif

jan

9. May 2004, 22:04

Jarle og Bjørnar på Lillestrøm har også denne dubbingen.

Tlf 63801160

Ørjan

10. May 2004, 06:30

Trur nordisk og har den. Dei hadde iallefall. Kjøpte min der i fjor sommar.. smile.gif

Stein Arne

10. May 2004, 14:44

Capokdubbingen er helt suveren. Denne kombinert med Lindstrøms bindetråd og en Swix rød spesial er helt topp.

nilsen

10. May 2004, 22:53

Har ikke prøvd capok, men føyer meg til lovprisningen av swix, rød spesial. laugh.gif

viggo

11. May 2004, 06:19

Joda Capok er tingen ingen tvil om det, men det er et par ting jeg synes er litt negativt, det ene er: i pakken jeg fikk er fargene uklare, ingen skikkelige klare farger, svart er gråaktig, rustbrun går mer over i oransje osv.

 

Flyteegenskapene overgår alt annet for å si det :smile.gif

 

Men fluene tåler ikke så mange fiskene med Capok, men på den annen side, når man bvinder selv spiller det ingen rolle

eihacn

11. May 2004, 10:42

Joda Capok er tingen ingen tvil om det, men det er et par ting jeg synes er litt negativt, det ene er: i pakken jeg fikk er fargene uklare, ingen skikkelige klare  farger, svart er gråaktig, rustbrun går mer over i oransje osv.

 

 

Jeg tror at uklare farger kan vaere vel saa bra som "klare" farger. Har du sett doegnfluer med "klare" farger?

 

Men fluene tåler ikke så mange fiskene med Capok, men på den annen side, når man bvinder selv spiller det ingen rolle

 

 

Hvis man bruker touch dubbing og tvinner traaden kommer Capok til aa taale mange 100 fisk!

Knutomy

11. May 2004, 19:18

Capok-dubbingen er enestående etter min mening. Utrolig lett å forme kroppen nøyaktig slik du vil ha den, for ikke snakke om fordelene du kan ha med å blande forskjellige fargenyanser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Capok er også fenomenal til touch dubbing når man splitter Serafiltråd eller annen tråd som kan splittes.

Voks tråden med litt blå swix eller ønsket voks og touchdubb deretter. Fantastisk dubbing til dette og du har så til de grader kontroll

på å lage tynne bakkropper på døgnfluer.............og Staffan: Sørg for at det er noen grå brune nyanser til spent spinner.........jeg har igjen til 4 spent spinnere og har ikke tørt å bruke det opp, i påvente av mer Capok :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er 10 farger.....vi snakker om naturdubbing med jævla mye arbeid bak.....jeg har kontakt med fabrikken som lager flyrite.....det koster ca 40.- pr. kilo når man kjøper ca. 500 kg av hver farge....det hadde vært billig det....om det hadde vært mange som ville hatt så hadde tilsvarende dubbing kosta i butikk ca. 8.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...