Gå til innhold

Fluesnøre med middels lang klump...


Spenolsen

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg en slik en (sixth sense) for prøving også, så kan vel en av dere kjøpe den om jeg er misfornøyd ;) Men hvordan er den i luften for dere? Mener jeg husker å ha lest at noen mente den var ganske vinglete og ga "krøllete" ( ???) bukter . Dette er liksom det jeg husker fra når jeg prøvde StianM sin også, tenkte der og da at det bare var den uvante stangen som gjorde det, men ble litt betenkt da jeg leste dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kjør på med et Lee Wulff Triangle Taper, evt. et Joan Wulff Signature.

Dette er snører som leverer i pose og sekk.

Går du for Sixth Sense vil jeg anbefale kl. #3/4. Kl. #4/5 er ment for raske 4'er-stenger ala Scott S3 904-4...

 

Jeg har en Sage ZXL 490 som jeg har prøvd med følgende snører; Snowbee XS DP, Airflo Sixth Sense, Airflo Tactical Trout, Lee Wulff TT, Scierra HMT, Snowbee XS Prestige, SA Sharkskin, Rio Gold og Foxtail WF

Lang liste...he,he ;-)

 

Rio Gold og Haiskinnet likte jeg ikke.

Sixth Sense ble jeg bare mellomfornøyd med... Vrient å forklare..

Alle de andre digger jeg, til hver sine formål.

De som fyller dine krav mht. klumplengde (utenom sixth Sense) av disse er Snowbee XS Prestige og Lee Wulff TT.

 

Men smaken er som baken...

 

PS.. Kanskje Guideline Highwater kunne vært et alternativ. Nydelig snøre ;-)

 

Takker for godt svar. Prøvde å bestille meg denne Snowbee linen i går, men fikk ikke tak i den ??? De hadde bare den som het delicate presentation :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med et Lee Wulff Triangle Taper, evt. et Joan Wulff Signature.

Dette er snører som leverer i pose og sekk.

Går du for Sixth Sense vil jeg anbefale kl. #3/4. Kl. #4/5 er ment for raske 4'er-stenger ala Scott S3 904-4...

 

Jeg har en Sage ZXL 490 som jeg har prøvd med følgende snører; Snowbee XS DP, Airflo Sixth Sense, Airflo Tactical Trout, Lee Wulff TT, Scierra HMT, Snowbee XS Prestige, SA Sharkskin, Rio Gold og Foxtail WF

Lang liste...he,he ;-)

 

Rio Gold og Haiskinnet likte jeg ikke.

Sixth Sense ble jeg bare mellomfornøyd med... Vrient å forklare..

Alle de andre digger jeg, til hver sine formål.

De som fyller dine krav mht. klumplengde (utenom sixth Sense) av disse er Snowbee XS Prestige og Lee Wulff TT.

 

Men smaken er som baken...

 

PS.. Kanskje Guideline Highwater kunne vært et alternativ. Nydelig snøre ;-)

Du likte ikke Rio Gold Tør jeg spørre hvorfor ??? Har akkurat bestilt et men har aldri prøvt det

Det var Ringvassøya,s store sønn (les six-pack karlsen) som annbefalte dette på det varmeste Gøy å høre litt forskjellige vurderinger

:)

edit, Jeg har og ei zxl 490 og bruker six sense KJEMPE synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XS DP er en kort, sylslank presentasjonsline for kortholds finfiske og dermed ikke et alternativ.

Jeg vil tro at Seeberg har XS Prestige på lager, slik at din lokale forhandler bør kunne skaffe den!

Hvis ikke kan den jo bestilles her http://www.sportsbutikken.no/index.html?lang=no&target=d56.html

 

Se der har de den ja! Skal ta en telefon til Seeberg imorgen da, fant den nemlig ikke i årets katalog ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Rio Gold og SA Sharkskin har mye masse fremme, og relativ kort fronttapering (Gold har noe kortere enn Sharkskin). Ellers er kluplengde og profil relativt lik.

Jeg synes begge disse er for "brutale" til mitt fiske. Jeg har mye mere sansen for snører med lang, og gjerne uavbrutt tapering i front....

I tillegg fikk Gold lett litt minne i de kalde vannene har i nord...

Sharkskin er et kapittel for seg. Gidder ikke skrive mer om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XS DP er en kort, sylslank presentasjonsline for kortholds finfiske og dermed ikke et alternativ.

Jeg vil tro at Seeberg har XS Prestige på lager, slik at din lokale forhandler bør kunne skaffe den!

Hvis ikke kan den jo bestilles her http://www.sportsbutikken.no/index.html?lang=no&target=d56.html

 

Se der har de den ja! Skal ta en telefon til Seeberg imorgen da, fant den nemlig ikke i årets katalog ???

 

Den er i hvertfall her http://www.seeberg.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=36&category_id=23&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å komme med enda et godt snøre her, kan jeg anbefale Vision Extreme Distance  ;)

Jeg har prøvd det meste av Airflo-snører, bortsett fra Sixth Sense, og opplever at samtlige av dem "blafrer" mer i lufta enn andre snører jeg har brukt.

Ellers har SA en oppgradert, to-farget, utgave av Air Cel snøret, og dette er veldig bra i forhold til pris.

Husker bare ikke akkurat hva det het . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XS DP er en kort, sylslank presentasjonsline for kortholds finfiske og dermed ikke et alternativ.

Jeg vil tro at Seeberg har XS Prestige på lager, slik at din lokale forhandler bør kunne skaffe den!

Hvis ikke kan den jo bestilles her http://www.sportsbutikken.no/index.html?lang=no&target=d56.html

 

Se der har de den ja! Skal ta en telefon til Seeberg imorgen da, fant den nemlig ikke i årets katalog ???

 

Den er i hvertfall her http://www.seeberg.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=36&category_id=23&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=72

 

Er jo bare de to siste det står prestige på vel? Synkesnøret og saltvannsnøret? Eller er den tofargete XS flytelinen samme som XS prestige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Rio Gold og SA Sharkskin har mye masse fremme, og relativ kort fronttapering (Gold har noe kortere enn Sharkskin). Ellers er kluplengde og profil relativt lik.

Jeg synes begge disse er for "brutale" til mitt fiske. Jeg har mye mere sansen for snører med lang, og gjerne uavbrutt tapering i front....

I tillegg fikk Gold lett litt minne i de kalde vannene har i nord...

Sharkskin er et kapittel for seg. Gidder ikke skrive mer om det...

Ok takk for svaret

Kansje et snøret som er fint til å slå over store vårfluer????

Får prøve det å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille meg en slik en (sixth sense) for prøving også, så kan vel en av dere kjøpe den om jeg er misfornøyd ;) Men hvordan er den i luften for dere? Mener jeg husker å ha lest at noen mente den var ganske vinglete og ga "krøllete" ( ???) bukter . Dette er liksom det jeg husker fra når jeg prøvde StianM sin også, tenkte der og da at det bare var den uvante stangen som gjorde det, men ble litt betenkt da jeg leste dette :P

 

Den er IKKE vinglete i luften. Nå er jeg en litt under middels kaster, men her er iallefall et par bilder med myyk 4er og sixth sense. Bakslengen der er det over 20 meter i luften.

 

post-0-13949859446476_thumb.jpg

post-0-13949859447126_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva........Har så lyst å vise det at Sixth Sense er en god (bere en de fleste) line, at jeg skal faen meg sende deg min egen.

Send meg adressen din på PM, og forhold deg rolig til snøret kommer i posten!!!!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha den er god! Nå blir det mye prøving her! Kan garantere deg at du ikke trenger å være bekymret for den iallefall ;D Alle mine liner ser nye ut da jeg behandler dem som kattunger. Du vil ikke tro de vurderingene jeg gjør av fiskestørrelse opp mot prisen av fluelinen, de få gangene jeg må kaste over/rundt stein eller lignende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XS DP er en kort, sylslank presentasjonsline for kortholds finfiske og dermed ikke et alternativ.

Jeg vil tro at Seeberg har XS Prestige på lager, slik at din lokale forhandler bør kunne skaffe den!

Hvis ikke kan den jo bestilles her http://www.sportsbutikken.no/index.html?lang=no&target=d56.html

 

Se der har de den ja! Skal ta en telefon til Seeberg imorgen da, fant den nemlig ikke i årets katalog ???

 

Den er i hvertfall her http://www.seeberg.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=36&category_id=23&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=72

 

Er jo bare de to siste det står prestige på vel? Synkesnøret og saltvannsnøret? Eller er den tofargete XS flytelinen samme som XS prestige?

 

Alle disse Snowbee XS-linene = Prestige.

Vanlig WF og WF "Two Colour" er nøyaktig samme snøret, reint bortsett fra at "two colour" har blå skyteline....

 

Er forøvrig enig med de som hevder at Airflo er litt mere vinglete enn noen av "konkurrentene", men ikke av en slik karakter at det gjør snøret noe dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille meg en slik en (sixth sense) for prøving også, så kan vel en av dere kjøpe den om jeg er misfornøyd ;) Men hvordan er den i luften for dere? Mener jeg husker å ha lest at noen mente den var ganske vinglete og ga "krøllete" ( ???) bukter . Dette er liksom det jeg husker fra når jeg prøvde StianM sin også, tenkte der og da at det bare var den uvante stangen som gjorde det, men ble litt betenkt da jeg leste dette :P

 

Jeg syns også det var vinglete.... Kan ikke sammenlignes med snørenes Ferrari; Carron Jetstream! Jeg syns forsåvidt at Sixth Sens var et ok snøre, men ikke noe mer. Men vi alle er vel ute etter forskjellige egenskaper med snørene ;)

 

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Alle.

Endelig kom du frem med "Carron Jetstream", Bjørnar.

Det er jo som tidligere omtalt, også af mig, en FANTASTISK flueline ;D

Den kaster kort, middel, langt og extra langt med en behagelig "progressiv" følelse, man normalt kun taler om, når man forsøger at beskrive den ultimative fluestang ;)

Jeg har fisket og kastet denne line i #4 på flere af mine #4-stænger... og den passer alle !!!

Efter min Z-Axis 8½ fods 4´er har kastet perfekt med denne line,-.....

... er det nu blevet mit nyeste smykke Winston Bllt 8½ fods 4´er til at kaste fantastisk med denne line. :-*

 

Jeg ved, at denne line er i den dyre ende, da den skal importeres i få eksemplarer.....

...men det er jo muligt at søge på linens egen hjemmeside 8)

 

Mange hilsner

Torben, DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her anbefaler jeg Carron Jetstream ja, det er gullsnøret sitt det.

Helt rå til vannkast. Minnefri og presenterer så utrolig bra. Smører jeg det annenhver tur så har jeg "drømmmesnøre".

 

En god nummer to er Snowbee xs prestige, makan til god line a gitt.

Føles veldig lettkastet. Og alt som er lettkastet er digg i mine øyne.

Fikk sjokk første gang jeg testet denne, kunne ikke skjønne hvorfor jeg aldri hadde hørt om den.

Fra og med nå kommer jeg til å bruke disse linene.

 

Ispedd med tactical trout og det nye troutfighter så er vel alt i boks ;D

 

Testet forøvrig sixth sense idag, inne i hall var det en drøm å kaste med. Det lå litt mer bølgete enn tactical trout på gulvet. Det aner meg at det er litt mer minne i dette gitt. Men fin kastefølelse og "lettkastet".

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i samme båt nå når jeg skal finne snøre til min nye BIIt... Hadde nesten bestemt meg for å ta sjansen på SA Trout, før SVN rådet meg til at det var et snøre det kanskje var lurt å prøve først - noe jeg håper det blir anledning til i løpet av vinteren/våren. Etter det har jeg lent litt mot Rio Selective Trout II, men klarer ikke helt å legge fra meg andre alternativer som Carron Jetstream Trout, Teeny Gary LaFontaine, Airflo Sixth Sense og kanskje også Wulff TT/Long Belly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre rapport fra testen.

 

Sverreef; kanskje Stig låner bort sitt Troutfighter-snøre til test ;)

 

Godt mulig Stig disker opp med Troutfighter-test i løpet av vinteren/våren, men spørs om jeg ikke må ha et 4'er snøre før den tid, slik at jeg har noe å spole på snella jeg mest sannsynlig kjøper til meg selv i julegave ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sverreef,

du kan få teste mange gode liner, og aller helst på stang du skal smykke hjemmet ditt med.

Jeg har vært litt avventende i forhold til å skamrose min nyeste erfaring på flyteline fronten, fordi det ennå ikke er å oppdrive til lands,,,,tror jeg. Men forhåpentligvis snart.

Jeg vet Sharkskin er perfect match., men grunnet frykten for å høre folk "mishandle" dette snøret i offentlighetens lys mer ;D avstår jeg fra å si mer :-X

Wulff/TT long belly seiler opp som et fantastisk alternativ.

 

Skal bli en fryd å høre tilbakemeldinger fra den fronten utover våren ;)

Rio ST er en god line til stangen, og Troutfighter fra SS er montert på min nymfesnelle...men mangler litt av de generelle egenskapene for lengre stabile kast, som forøvrig finnes i rike monn i Wulff/TT long belly :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...