Gå til innhold

WJ vest/sekk-Julegaveønske


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde igår en genial opplevelse... :D

 

Jeg skulle møte en glad Syrstad hos "eksperten" (Aktiv), skulle hente seg ut en kajakk.

Vi besluttet å ha litt video kasting på bryggen (se Fluekasting/kaststil :))

 

Inni butiken kunne en fornøyd butikk eier vise frem siste "nytt" i hyllene..

En William Joseph sekk/vest...som har scoret terningkast 6 for funksjonalitet ;D

 

Vel er sekken fantatisk god å bære og alt det der, men at den er så genial som dette visste tydligvis ingen. jeg har tidligere kikket på eks Patagonia sin kombi sekk/vest.

Ikke nå lengre ;D

Denne er kort og godt det ultimate bæresystem...min leverandør sier 1499.- for denne.

Tror faktisk det også er fasr veil pris.

Julegaveønske? Definitivt, denne skal jeg ha ;)

 

 

post-1338-13949859772499_thumb.jpg

post-1338-13949859772982_thumb.jpg

post-1338-13949859773602_thumb.jpg

post-1338-13949859773852_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Var ikke noe å si på funksjonaliteteten på dette systemet nei :D Litt småjusteringer så var vi på plass..., sant Stig(intern humor som krever forklaring) Stig ville vise meg det fantastiske systemet, men istedet for å ha reimene i kryss, ble de festet rundt livet og rundt nakken ;D Jeg poengterte problemet med "gnaging" i nakken grunnet vekt forran, hvorpå Kjetil (butikkinehaver) kommer frem fra bak disken og krysser reimene og voila, problem løst ;D ;D Hverken meg eller Stig så denne løsningen, og vi hadde oss en god latter ;D ;D ;D

Tørr nok ikke å sette denne opp på julegavelista i år da fluefiskebudsjettet for leeeeengst er overskredet  :-[ Men har jo bursdag utpå sommeren engang.., så da kanskje :D

 

Genialt system er det ihvertfall :D

 

ps. Kajakk ble desverre ikke utlevert da en av gutta hadde lagernøkkelen med seg på kajakktur ;D ;D ;D ;D Men fikk jo plukka ut litt annet stæsj til kajakken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ikke for å forkludre til den entusiastiske stemningen her nå, men hva skiller denne konstellasjon fra separate 'vanlige' chest pack og sekk (som jo er billigere også!)? og blir det ikke litt pes å måtte koble av og på hver gang man skal bruke 'vesten'? kan man mao ha på seg 'vesten', og så bare slenge på seg ryggsekken uten på måtte først koble 'vesten' til sekken?

 

ok, klønete formulering, men håper dere skjønner hva jeg mener :P :-\

 

synes sånt sett at denne er en bedre løsning

 

http://www.fishpondusa.com/shootingstar.cfm

 

eller denne, som er litt mindre

 

http://www.fishpondusa.com/doublehaul.cfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du sier :)

Ikke noe problem, dette her vet du.

 

Når man beveger seg opp elven, opp til der hvo man skal "campe" for dagen, ja da bruker man selvsagt alt på som det er.

Det er IKKE styr å klipse av og på...så er vest bare vest og sekken ligger med igjen ved camp...dersom man ikke bare har den på rygg hele tiden.

 

Om man vi bevege seg videre etter fiske, lar man evt bare vest være påsom den er og ja: tar på sekk som andre sekker.....

 

Man bruker den mao som den du linker til. Som selvsagt også er et stilig produkt. Bevares :)

 

Ikke veldig komplisert.

Og så er da sekken her meget godt anmeldt, også bærekomfort er visst unik...tviler ikke ;D

Det er jo tross alt William Jospeh vi snakker om.

 

Og prismessig, la oss si rundt 1498,- så er den jo billigere enn andre tradisjonelle gode sekker a la Bergans (m fl), samt taske i tillegg...tipper man fort kommer i samme pris da om ikke mer....

 

Men du er ingen festbrems, du får meg bare til å forstå enda mer av hvor genialt produkt dette er, takk for at jeg måtte tenke enda en gang ;D ;D

 

Rikelig med muligheter her:

http://www.williamjoseph.net/packs_and_vests.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, jeg hadde lyst på access også, fordi den kan brukes til sekken....

Det var før jeg fant ut/ble gjort oppmerksom på at vesten på exodus kunne krysslegges med stroppene, og danne en svært så funksjonell løsning også.

 

men en access hadde heller ikke vært å forakte ;D

 

Jeg har brukt Equinox og den behager....men med exodus åpner det seg en ny mulighet for meg, massevis av plass bak i sekken, uten at den "tynger", og man føler ikke behov for å gå rundt å "hipse" på noe ukomfortabelt.

Samt lommene fremme som tar det meste av de nødvendige boksene.

 

Ja, disse tingene er til å bli glad i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant med denne ryggsekken! Kan man ha med f.eks en ekstra genser hvis det skulle bli kaldt?

 

Ganske sikker på at man får med seg en ekstra genser i denne sekken ja, kansje tilogmed 2.

 

Ironisk innlegg da tråden har gått grundig off toppic, lurer veldig på hvor lang denne tråden kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med feste for håv?

 

Store gutter bruker ikke håv ;D ;D ;D

 

Grattis med snasen Vest da Stig :D men synes den passa mye bedre på meg en på deg 8) Tror jeg må snakke med Sjefen din ;D ;D ;D

 

Kan du si meg EN god grunn til å IKKE bruke håv ? ;)

PS : Gleder meg til svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant med denne ryggsekken! Kan man ha med f.eks en ekstra genser hvis det skulle bli kaldt?

 

Ganske sikker på at man får med seg en ekstra genser i denne sekken ja, kansje tilogmed 2.

 

+ VG, grillpølser, engangsgrill, 1,5 liter pepsimax og en pakke lomper?

 

PS! Jøss, fikk plutselig lyst på en fisketur gitt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...