Gå til innhold

Den store fluefisketreffen....Rena 2009


Gjest staffan@epost.no

Renatreffen 2009  

175 stemmer

  1. 1. Renatreffen 2009

    • helt klart, jeg kommer!!!
      81
    • nei, dette gidder jeg ikke!!!
      14
    • for langt å reise.....
      23
    • for dårlig fiiskeelv
      11
    • liker ikke så mye folk
      64


Anbefalte innlegg

  • Svar 770
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Kjære venner av Renaelven.

Jeg har i dag så smått startet på byggingen av en ny canestang. Dette skal bli en "futuristisk" canestang som jeg neppe tror noen av dere har sett maken til.

Tanken bak stangen er todelt. For det første vil jeg vise at splitcane også kan være veldig utradisjonelt, både i design og konstruksjon.

For det andre håper jeg at stangen skal bidra til et godt formål, nemlig Renaelvens beste.

 

Hedmarken Fluefiskere har sagt seg villige til å administrere prosjektet, og sørge for at inntektene brukes til formål som tjener miljø og fluefiske i Renaelven.

 

Hva er det egentlig jeg prøver å si her?

Jo, årets lotteri er initiert, og jeg byr på premien.

Følg med fremover. Bilder av byggeprosjektet blir lagt ut her etter hvert som det utvikler seg.

HFF følger opp med administrative bestemmelser om loddsalget.

 

Stangen vil være ferdig til treffet, og de som kjøper ekstra mange lodd får kanskje prøvekaste litt før trekningen ;D

 

Oppfordrer samtidig alle andre til å bidra med premier; fluer, bokser, og andre uunværlige gadgets for fluefiskere.

 

 

Dette blir spennende saker Vidar.

Her må vi nok skaffe mange loddbøker :D

 

to be continued............

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære venner av Renaelven.

Jeg har i dag så smått startet på byggingen av en ny canestang. Dette skal bli en "futuristisk" canestang som jeg neppe tror noen av dere har sett maken til.

Tanken bak stangen er todelt. For det første vil jeg vise at splitcane også kan være veldig utradisjonelt, både i design og konstruksjon.

For det andre håper jeg at stangen skal bidra til et godt formål, nemlig Renaelvens beste.

 

Hedmarken Fluefiskere har sagt seg villige til å administrere prosjektet, og sørge for at inntektene brukes til formål som tjener miljø og fluefiske i Renaelven.

 

Hva er det egentlig jeg prøver å si her?

Jo, årets lotteri er initiert, og jeg byr på premien.

Følg med fremover. Bilder av byggeprosjektet blir lagt ut her etter hvert som det utvikler seg.

HFF følger opp med administrative bestemmelser om loddsalget.

 

Stangen vil være ferdig til treffet, og de som kjøper ekstra mange lodd får kanskje prøvekaste litt før trekningen ;D

 

Oppfordrer samtidig alle andre til å bidra med premier; fluer, bokser, og andre uunværlige gadgets for fluefiskere.

 

 

Dette var veldig flott gjort Vidar!

 

For satse på at jeg har like mye flaks i år da som i fjor ;D

Skal ihvertfall kjøpe nok lodd til å fortjene litt prøvekasting  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har en belly-boat, ubrukt ( impulskjøp for noen år tilbake ;D) som jeg kunne tenke meg å forære Hedemarken Fluefiskeforening

for utlodning på Treffen. Hvis det er noe av interresse, så ta kontakt. ;)

 

Lars G

 

I høyeste grad Lars Gunnar :D..... det må jeg si var flott gjort av deg gutt (måtte bare si gutt så du ikke skulle føle deg så gammal som du poengterte i

tråden Staffan starta om alder og det der) ;D ;D :D

På vegne av HFF så sier jeg JA TAKK! :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Mens vi venter på treffen ...

 

Slik så det ut på elva idag  ;D

 

Se der ja Finn :D

Elva er i ferd med å våkne til liv. Det var virkelig godt å se :D

 

Jeg har begynt nedtellingen........ :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å vente litt med å komme til Rena. Snøen må nå forsvinne først ihvertfall.

 

Har fisket et par dager denne uken på rennende vann, men dessverre bare noen få vak å se. Men om to uker regner jeg med marginataen er i full gang her. Vi så masse nymfer under steinene som bare venter på noen dager til med varmt vær (og i dag var det 14 varmegrader  ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å vente litt med å komme til Rena. Snøen må nå forsvinne først ihvertfall.

 

Har fisket et par dager denne uken på rennende vann, men dessverre bare noen få vak å se. Men om to uker regner jeg med marginataen er i full gang her. Vi så masse nymfer under steinene som bare venter på noen dager til med varmt vær (og i dag var det 14 varmegrader  ;D)

 

Litt of topic dette da men... Hva skuer mine øyne Oddbjørn!! :o :o

 

Gikk inn på profilen din (ble nysgjerrig på hvor du bodde pga. dette svaret)... Fant ikke ut det utfra den, men fant hjemmesiden din www.flyart.no

Fin hjemmeside. fantastiske fluer! Osv..

 

Men så gikk jeg inn på "linker" og der var bl.a FFS... Men hva slags omtaler er dette a??  :rolleyes:

 

Siterer:

 

Flufiske.net

Norges beste diskusjonsforum om fluefiske

 

og så kom.....

 

Fluefiskesiden

For de som liker å fiske med små pupper og tørrfluer etter småfisk som ørret og sik.

 

Hva er dette for nedlatende holdning??  :o :o

 

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Litt of topic dette da men... Hva skuer mine øyne Oddbjørn!! :o :o

 

Gikk inn på profilen din (ble nysgjerrig på hvor du bodde pga. dette svaret)... Fant ikke ut det utfra den, men fant hjemmesiden din www.flyart.no

Fin hjemmeside. fantastiske fluer! Osv..

 

Men så gikk jeg inn på "linker" og der var bl.a FFS... Men hva slags omtaler er dette a??  :rolleyes:

 

Siterer:

 

Flufiske.net

Norges beste diskusjonsforum om fluefiske

 

og så kom.....

 

Fluefiskesiden

For de som liker å fiske med små pupper og tørrfluer etter småfisk som ørret og sik.

 

Hva er dette for nedlatende holdning??  :o :o

 

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

 

Hehe

 

Lenge siden det ble skrevet. Var et lite motsvar til Rune sin nedlatende holdning til laksefiske på forumet her. Da hette kategorien "Alt annet enn ørret som laks og mort" (eller noe sånt...), men nå har Rune endret på foruminndelingen så kanskje jeg også burde endre på min omtale.

 

Bor forøvrig i Stavanger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Det er slik holdning 90% av ørretfiskerene har mot laksefiskere også, så du skal ikke stresse så mye med den der Oddbjørn :) Vi får vel bare godta deg som du er! :rolleyes: om du er aldri så mye laksefisker  :rolleyes:  (;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg så en baetis på fisketur i dag... Det var ikke nok til at fisken ville ha de, men de spiste store myggpuppe (ca. krokstr. 12-10). Jeg hadde i god tro bundet opp en hel del små, svarte pupper i str. 18-16, men når Victor landet en fisk sjkekket vi mageinnholdet på den, bare store pupper der i gården...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...