Gå til innhold

Bindetråd


Jøran

Anbefalte innlegg

Du kan vel bruke Kevlar el annen sterk tråd til streaking, poenget er sterk nok tråd til å komprimere og spre bundten fremme uten at tråden ryker, sikkert også andre tråder som holder her også, for at man ikke skal skjære gjennom bundten er utpreget tynn tråd ingen fordel, kevlar og lign GSP tråder kan også spinnes opp og flates ut før de legges oppå bundten slik at trykket fordeles noe over håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt dårlig erfaring med kevlartråd pga at den er 100% strekkfast. Det fører til at du ikke får noen "strikkeffekt" når du surrer på materialer. Det fungerer hvis du er veldig forsiktig med å ikke legge for mange surringer over hverandre. Hvis én glir av/forskyver seg under fisket, så er min erfaring at hele flua kan gå i oppløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest AndreBrun

Bruk UNI-cord eller UNI 3/0. Førstnevnte er en GSP tråd på enten 50 eller 100 denier, det tilsvarer ca. en 12/0 tråd og en 7/0 tråd (100 denier).

Den tynneste (12/0) er til og med mye sterkere enn vanlig 3/0, så krefter er det nok av.

 

André Brun

www.thetroutbum.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Til større fluer, streaking caddis #8-6, muddlere osv. kan jeg sterkt anbefale Uni sin "Big Fly" tråd! Den er tykk som bare faen, men på større fluer funker den, bruker den fra #8 og oppover. Du kan dra til du ....! og siden den er tykk man bare glemme å kutte over hårene også, det går bare ikke! Prøvde å ryke over tråden her om dagen, endte med at jeg knakk kroken :roll: (Tmc 100 #8 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhehehe slikt skjer' date=' men bygger den ikke veldig?? synes det også er litt dritt med kevelar å den er ikke veldig tykk. Hvis streaking caddisen skal få et jevnt å fint hode....??[/quote']

 

Den bygger ikke sååå ille, bruker den på #8 Streaking Caddis og større fluer. Funker bra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...