Gå til innhold

mp cdc streamer


Anbefalte innlegg

må si at denne var bra! kommer til å havne i sø-boksen min :D ser ut som om den kan imitere reke i tillegg uten problem.

 

noen av brukere her på forumet som har prøvd denne?

 

Vanskelig å si, sånn med en gang, men skulle jeg gjette, så nei, tror ikke det. ;D

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

nytt? kanskje, kanskje ikke, men cdc og marabou har ganske ulige egenskaper over/under vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

nytt? kanskje, kanskje ikke, men cdc og marabou har ganske ulige egenskaper over/under vann

Er da klar over det. Flua er nok helt super. Jeg har bindt fluer i 18-19 år og slike fluer blir alltid til etter hva som er pop i det aktuelle tidspunkt.

Jeg kritiserer ikke flua men tror ikke den funker så mye anderledes en mange fluer jeg har i boksen.

Felles for de alle er de er gode.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at denne var bra! kommer til å havne i sø-boksen min :D ser ut som om den kan imitere reke i tillegg uten problem.

 

noen av brukere her på forumet som har prøvd denne?

 

Så snutten før jeg gikk på jobb igår, og jeg har fisket mye med den allarede, inni hodet mitt ;D

Selvsagt funker denne som en rakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mye forskjellige typer streamere og denne her er det sikkert også noe med. Men tror ikke det er en flue jeg kommer til å gi plass i boksen min, den er kun til de beste fluene....

 

Det ser for meg ut som enda en av de helt middelmådige fluene.

 

hva har du i boksen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mye forskjellige typer streamere og denne her er det sikkert også noe med. Men tror ikke det er en flue jeg kommer til å gi plass i boksen min, den er kun til de beste fluene....

 

Det ser for meg ut som enda en av de helt middelmådige fluene.

 

Det vet du ikke før du har prøvd  ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har da for det første eksperimentert i mange år med å finne frem til gode fluer-samt finne ut hvorfor de er gode.

 

Jeg har skrevet endel om dette tidligere på sjøørret i sjøen tråden, orker ikke engang til he he.

 

Jeg har avslappet forhold til fluer, ok så er jeg opptatt av visse kvaliteter......Men jeg hiver meg ikke på alt og har heller ikke problemer med å se om noe skiller seg ut.

 

Den cdc streameren er et resultat av at cdc er hipt og kult, jeg syntes det egner seg best til tørrfluer jeg.

 

Det er da en helt standard flue den vi snakker om, hale, gammeldags sølvkropp(jeg misliker slike flate kropper på fluene) og vinge.

 

Det store behovet mange har for å spinne alt i en dubbingspinner avslutter flua....

 

Jeg sier ikke at flua er ræva, den er sikkert helt bra den, men den har da ikke noe nytt ved seg.....eller?

 

I boksen min finner:

 

Rosa reker, orange reker, hvite, brune osv...

 

Zonkere

 

muddlere

 

sildefluer

 

superflua

 

og endel annet.

 

Ikke noe spesielt egentlig, og mange har mer spennende bokser enn meg, men jeg vet hva jeg ikke gidder å knytte på fortommen.

 

Og som jeg skrev tidligere så er ikke denne cdc streameren særlig fristende. Vi har da marabou. Rart hvor lite folk leker med dette materialet for tida.

 

Selv har jeg begynt å gjennoppdage marabouen.

 

Men for all del en fin flue.

 

Tror mange bruker for mye tid på flue- greia, selv har jeg funnet mine favoritter. Men jeg har ikke sluttet å lete etter flere nye favoritter, men jeg vet bare hva jeg ikke tror på.

 

En eller annen her på forumet la ut et bilde av en flue, jeg kicka på det og resultatet ble en killer nattflue.

 

Hint:

Tror det var på den tråden der man viser mønstre....den var ihvertfall laget av ET materiale. Materialet var uv-chenille. Hvit eller perlemor. Jeg hadde noe olivenaktig. Halen svies så den ikke rakner, vet ikke om det er old news..

 

Uansett en enkel og genial flue, masse liv, tar 50 sec å binde(viktig)

 

Takk for inspirasjon ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mye forskjellige typer streamere og denne her er det sikkert også noe med. Men tror ikke det er en flue jeg kommer til å gi plass i boksen min, den er kun til de beste fluene....

 

Det ser for meg ut som enda en av de helt middelmådige fluene.

 

Vis oss boksen din ;)

 

Over 350 ord i forrige innlegg forklarte det ikke godt nok? :rolleyes:

 

Janteloven <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vist dere boksen min så ville dere ledd littegrann tror jeg. Ok, akkurat nå er det litt system alla: en boks til dagfluer og en til nattfluer....

 

Men den er ikke oppsiktsvekkende, det magiske er subtilt og først og fremst fisken som få "glede" av den delen.

 

Tror det er mange fantastiske fluebokser som knuser min, jeg har ikke kroker igjen til å binde på.

 

Fikk ihvertfall bundet opp endel forrige bindeøkt.

 

Litt moro med mystifisering er det jo.....

 

En dag skal jeg publisere fluene mine, men først skal 5 kilosen taes. På flue....., i Norge, helst i Mandal.

 

Da vil jeg kunne sette meg ned å leke med bilder og ord, skape en bok som slik jeg vil ha en sjøørretbok.

 

Og da blir det bilder av fluene jeg bruker, tenk hvor flaut hvis 5 kilosen tar på cdc streameren.....  :rolleyes:

 

Den optimale skildringen av sjøørretfiske her til lands er ikke laget ennå......

 

Jeg liker jævlig godt dere på forumet her, endelig noen å prate fisk med!

 

Boka skal handle om følelser og kjærligheten til naturen, samtidig kommer den til å være dyster som faen også.......Jeg mener vi ødelegger jo så mye..

 

Nå er fallhøyden stor marbakken!

 

Liker det sånn jeg.

 

Åh så deilig om 5 kilosen en aprildag på Norges mest kjente badestrand plutselig kommer bak flua, tenk den plogen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mye forskjellige typer streamere og denne her er det sikkert også noe med. Men tror ikke det er en flue jeg kommer til å gi plass i boksen min, den er kun til de beste fluene....

 

Det ser for meg ut som enda en av de helt middelmådige fluene.

 

Vis oss boksen din ;)

 

Over 350 ord i forrige innlegg forklarte det ikke godt nok? :rolleyes:

 

Janteloven <3

 

Så, så Claus, er ikke dette å være ydmyk da?

Vil gjerne se boksen til Marbakken jeg, uansett hvor mange ord som blir brukt for/imot.....ord er ord, et bilde av noen grom fluer i Marbakken sin eske er et fenomenalt tilskudd til denne tråden, eller rettere sagt i en annen tråd, for denne handler jo om cdc streameren.  ;)

 

Nå har gubben sittet å laget video om en god flue, og så skal vi bruke tid på å finne feil og mangler med flua??

Var det kanskje intensjonen med å gjøre dett tilgjengelig??

Neppe, det var ment som et tilskudd til alle oss ferskinger som på langt nær er ferdig utviklet ;) ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...