Gå til innhold

beste måte å finne hull i vadebukse


joma

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Hva med å "blåse" de opp som en ballong og sprute på vann med såpe fra en sprayflaske? Bruker samme metode på å finne hull på sykkelslanger, gummibåter o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Dette funker bra dor meg, jeg fyller vadebuksa helt full med grei fransk rødvin....henger den opp i et tre ved siden av et dekket bord med elgfilet så begynner jeg bare å patte på buksa, og der hvor jeg får lesket min strupe....der er hullet......Dette gjøres i oktober etter en sesong i vadebuksene....fysjameg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker bra dor meg, jeg fyller vadebuksa helt full med grei fransk rødvin....henger den opp i et tre ved siden av et dekket bord med elgfilet så begynner jeg bare å patte på buksa, og der hvor jeg får lesket min strupe....der er hullet......Dette gjøres i oktober etter en sesong i vadebuksene....fysjameg!!

 

 

alltså... ingen billig test ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker bra dor meg, jeg fyller vadebuksa helt full med grei fransk rødvin....henger den opp i et tre ved siden av et dekket bord med elgfilet så begynner jeg bare å patte på buksa, og der hvor jeg får lesket min strupe....der er hullet......Dette gjøres i oktober etter en sesong i vadebuksene....fysjameg!!

 

Storartat!

 

Antar att det är för den alldeless speciella jäsningen av vinet som endast ett par gamla vadare kan framkalla! ;D

 

måste absolut testas i höst! vare sig man har hål eller inte... 8)

 

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm.  Har en neopren vadebukse fra Scierra her,  brukt 3-4 ganger og så var den lekk.  Men var kjøpt så pass lenge før jeg fikk brukt den at garantien var ute.  Men det kunne vært en ide å få tettet den da, for i kuldefisket var den god å bruke. Tette neopren er vel greit å gjøre, men finne hvor lekkasjen er, kan være værre.  Staffan-metoden tror jeg vil unngå, men må vel kansje surre seg inn i tørkerullpapir og se hvor dypt en kan klare å vade?  Eller kan jo evnt gassmåling være mulighet etter et døgns intens bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er hullene funnet (forhåpentligvis), og limet ankommet :) (aquasure) Det jeg lurer på nå er om man skal bruke de stofflappene som følger med i vadebuksa når det er ganske små hull, eller skal man bare ta litt aquasure på hullet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Da er hullene funnet (forhåpentligvis), og limet ankommet :) (aquasure) Det jeg lurer på nå er om man skal bruke de stofflappene som følger med i vadebuksa når det er ganske små hull, eller skal man bare ta litt aquasure på hullet? :)

 

Jeg ville ha glemt de stoffbitene og brukt bare aquasure. Mulig det er andre som mener noe annet :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hullene funnet (forhåpentligvis), og limet ankommet :) (aquasure) Det jeg lurer på nå er om man skal bruke de stofflappene som følger med i vadebuksa når det er ganske små hull, eller skal man bare ta litt aquasure på hullet? :)

 

er det bare småhull holder det med bare lim. revner og store hull må man bruke stoffet i tilleg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ei flenge i buksa mi for 2 år siden (ca. 5 cm lang). Klinte på med Aquasure og det har holdt tett siden. Tror disse stofflappene er til for hull som ikke bare kan limes. Altså ett stort åpent hull, og ikke ei flenge hvor man kan legge stoffet på buksen mot hverandre og lime "sømmen".

 

Vet ikke om det var forståelig da men  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...