Gå til innhold

kajak!!


Eirik Nævdal

Anbefalte innlegg

vert borte idag.

Men skal snakke med jonny å prøve den før jeg bestemmer meg.

Kan du be ham sende meg pm eller mail?

er litt avhengi av å selge elvisen først :) men er nesten garantert solgt heldivis. Aldri mer, mye kulere å guide en flåte stapped med 6 damer  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Du må sjekke mailen din Caddy, du har visst fått mail fra selger.

Flere har bedt om pm angående nr til eier/selger...tipper han blir kvitt den kjapt. ;)

Etter du har prøvd jonny sin, er nok du ute på leit etter slik igjen...

Lykke på reisen!

 

Stig

 

Hei igjen Stig -

 

tror du vi klarer å omvende flere til Native-kultusen  ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Native- pusher her i byen og (stein grønnberg) "Vi du ikke låne min en dag og prøve den" Luringen ;D

 

Har lyst på en det går an å padle litt "røft" med. Hvordan er Dagger Delta i litt "røff" sjø/elv? Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det vet du, med spruttrekk tåler den det meste.....valgte å forsøke det i sammervarmt havvann

 

Vel, akkurat når det gjelder røffere forhold er nok ikke Native Ultimaten det helt store. Litt sjøgang gir mye vann i båten, selv med skjørt bak og fram. Også en del "hull-slap" som det heter - at bølgene slår i baugen og lager mye lyd. Den er nok mest en flatvannsfarkost. Men jeg har da padlet den opp mange av stryka i Rena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke mailen din Caddy, du har visst fått mail fra selger.

Flere har bedt om pm angående nr til eier/selger...tipper han blir kvitt den kjapt. ;)

Etter du har prøvd jonny sin, er nok du ute på leit etter slik igjen...

Lykke på reisen!

 

Stig

 

hmm.. ikke fått noe mail jeg. be han sende en gang til, har en idiot av en bror som ikkje klarer å logge meg av når han låner min maskin, så han kan lett slette noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det vet du, med spruttrekk tåler den det meste.....valgte å forsøke det i sammervarmt havvann

 

Vel, akkurat når det gjelder røffere forhold er nok ikke Native Ultimaten det helt store. Litt sjøgang gir mye vann i båten, selv med skjørt bak og fram. Også en del "hull-slap" som det heter - at bølgene slår i baugen og lager mye lyd. Den er nok mest en flatvannsfarkost. Men jeg har da padlet den opp mange av stryka i Rena!

 

Hei du ;)

Ja, native ultimate er så bra sak at til og med Eian har blitt forhandler....om det betyr noe.

Selvsagt tåler Heritage, Dagger og flere med mindre cockpit og spruttrekk store bølger bedre...men tror nok de aller fleste vil finne ut at en kliss åpen Native Ultimate tåler mer enn sjø nok til sitt fiske.

Jeg har vært ute i mye vind jeg å fisket, med drivanker, for eller drar kajakken altfor fort avgårde til å ha noe funksjonelt fiske i det hele tatt.

Men selvsagt vil bråttsjø og store ville bølger gjøre det vel spennende...men er jeg ute å koser meg da? Niks ;)

 

HAr forresten en Herritage til salgs for 3999.- som jeg vant på lyr konkurranse ifjor høst....ny pris er godt og vel 7000.-

Har jeg brukt for den? Niks....

Også en av de aller, aller flotteste "ordinære" fiskekajakkene med muligheter for å hermetisk lukke cockpit området for den som ønsker det. Godt alternativ til den som måtte ønske å bedrive dorging også.

 

Ja, foamdaddy, :) det er visstnok en del fiskekajakker av typen Ultimate på vei rundtom i det ganske land om dagen..

Ikke rart egentlig.

 

Og Ruffen, ta Mr. Grønnberg sitt tilbud: test den en tur på smygjakt etter sjøørret i skjærgården...du vil like det godt ;)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Ruffen, ta Mr. Grønnberg sitt tilbud: test den en tur på smygjakt etter sjøørret i skjærgården...du vil like det godt ;)

 

Stig

 

Det er akuratt det jeg er redd for :D Tenkte jeg i dette tilfellet for en gangs skyld skulle bruke litt tid og ikke kjøpe det første og det beste jeg liker.

Huff det har blitt mange impulskjøp opp i gjennom.

 

Men jeg setter veldig pris på råd og tips fra dere som har litt erfaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel egentlig bare to stryk.....malungen og stryket under rødsbrua

 

;) Ja - jeg sikter vel mer til strømnakker på lav vannstand. Tror det skal holde hardt å komme opp under Rødsbrua.

 

Uansett føler jeg meg litt som en banditt med kajakk i Rena - etter å ha stått og bannet i buskene i mange år ble det plutselig altfor lett å nå fisken... Men den diskusjonen skal vi ikke ta her    :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan garantere deg at etter at du har prøvd min Eirik " Caddy ", so veit du etter på ka kajakk du skal ha :) Da e berre heilt fantastisk og fiske frå + etter ein heil dag so virker kroppen fortsatt like bra som før du satte deg oppi den ;D ;D Og framkomligheten e heilt super sjølv om det e ein " type " Katamaran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med teltet, soveposen og litt til. Legg turen innom garasjen på Hellemyr så tester vi ut. Jeg får plass til 2-manns teltet og en lett sovepose i Daggern. Det kommer an på hvor kompakt du er. (Vet ikke hva du mener med "litt til", men flatskjermen, klappstolen og kjøleboksen (med de selvdyrkede tomatene) må du nok forlate hjemme) ;D

 

Jag bjuder på ACDC bilett og film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har vært på 3 ukers tur i nordfinnland.....hadde med meg helsport lettvekstlavo, sovepose, reiskinn....stormkjøkken, speilrefleksen med to objektiver......25 pakker real turmat, så de småtinga til kroppslig vedlikehold og beskyttelse......vadere....to stenger....ei snelle.....pose med bindeutstyr.....goretexklær, fjellstøvler, sandaler....litt undertøy.....viktig at du kjøper vanntette poser.....ps. det er dekksplass også.... der hadde jeg lavvo, utelot satanfa....laget til ei raie av bjørk......

 

dette funka veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med teltet, soveposen og litt til. Legg turen innom garasjen på Hellemyr så tester vi ut. Jeg får plass til 2-manns teltet og en lett sovepose i Daggern. Det kommer an på hvor kompakt du er. (Vet ikke hva du mener med "litt til", men flatskjermen, klappstolen og kjøleboksen (med de selvdyrkede tomatene) må du nok forlate hjemme) ;D

 

Jag bjuder på ACDC bilett og film :)

Supert :)

 

Elskerinna pluss litt mat og kansje en ekstra bokser ;) Og fylle til det renner over med pils ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av et smykke.

Var det første jeg tenkte når jeg så den også. Veier 20,3 kg, så kompisen som bygde ble nok litt skuffet da vi veide den. Målet var under 20...

Får gleden av å stå å bygge sammen med han fra høsten av, da skal han bygge en til, og jeg skal bygge meg en (Ingen av de like som denne da). Så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av et smykke.

Var det første jeg tenkte når jeg så den også. Veier 20,3 kg, så kompisen som bygde ble nok litt skuffet da vi veide den. Målet var under 20...

Får gleden av å stå å bygge sammen med han fra høsten av, da skal han bygge en til, og jeg skal bygge meg en (Ingen av de like som denne da). Så det blir spennende.

Høres utrolig gøy ut. 20 kg er da slett ikke galt. Lurer på hvordan han lagte den "sømmen" på siden oppe på toppen.

Dette må du lage en tråd om når du starter.

 

Har du en link til sider det går an å kjøpe tegninger? Leita litt etter dette i vinter. Det kalles "stripping wood" ikke sant?  Lurte på å lage en kano en gang jeg får tid.

Har et ganske greit sted å holde på. Og ganske greit med verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av et smykke.

Var det første jeg tenkte når jeg så den også. Veier 20,3 kg, så kompisen som bygde ble nok litt skuffet da vi veide den. Målet var under 20...

Får gleden av å stå å bygge sammen med han fra høsten av, da skal han bygge en til, og jeg skal bygge meg en (Ingen av de like som denne da). Så det blir spennende.

Høres utrolig gøy ut. 20 kg er da slett ikke galt. Lurer på hvordan han lagte den "sømmen" på siden oppe på toppen.

Dette må du lage en tråd om når du starter.

 

Har du en link til sider det går an å kjøpe tegninger? Leita litt etter dette i vinter. Det kalles "stripping wood" ikke sant?  Lurte på å lage en kano en gang jeg får tid.

Har et ganske greit sted å holde på. Og ganske greit med verktøy.

 

Den avbildede versjonen heter "Return" og er fra www.redfishkayak.com Den jeg skal bygge kommer fra samme sted, men heter "The Spring Run".

Hvis du skal bygge kano, så ville jeg kanskje anbefalt å sjekke opp boken "Building a strip canoe". Mener å ha hørt at det i denne boken også følger med tegninger av noen forskjellige modeller. Boken har i alle fall fått en del ros så langt jeg vet.

Kjøper man tegninger hos feks RedFishKayak, så er det med en bygge beskrivelse.

 

20 kg er ikke ille, men var nok mest at det var 0,3 unna målet som gjorde det litt surt. Han sier at han vet hvor han kan spare inn en del på den neste nå. Så jeg håper at jeg kan dra nytte av hans erfaring, og komme på mellom 18 og 20 et sted.

 

"Sømmen" på toppen er laget ved å ta en a "stripene" splitte den i tre deler på langs, legge de to ytterdelene i sin helhet, og legge annenhver mørk og lys i midten.

 

Om det blir noe tråd om prosjektet mitt, det gjenstår å se... Sånn pleier for å skli ut for min det  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av et smykke.

Var det første jeg tenkte når jeg så den også. Veier 20,3 kg, så kompisen som bygde ble nok litt skuffet da vi veide den. Målet var under 20...

Får gleden av å stå å bygge sammen med han fra høsten av, da skal han bygge en til, og jeg skal bygge meg en (Ingen av de like som denne da). Så det blir spennende.

Høres utrolig gøy ut. 20 kg er da slett ikke galt. Lurer på hvordan han lagte den "sømmen" på siden oppe på toppen.

Dette må du lage en tråd om når du starter.

 

Har du en link til sider det går an å kjøpe tegninger? Leita litt etter dette i vinter. Det kalles "stripping wood" ikke sant?  Lurte på å lage en kano en gang jeg får tid.

Har et ganske greit sted å holde på. Og ganske greit med verktøy.

 

Den avbildede versjonen heter "Return" og er fra www.redfishkayak.com Den jeg skal bygge kommer fra samme sted, men heter "The Spring Run".

Hvis du skal bygge kano, så ville jeg kanskje anbefalt å sjekke opp boken "Building a strip canoe". Mener å ha hørt at det i denne boken også følger med tegninger av noen forskjellige modeller. Boken har i alle fall fått en del ros så langt jeg vet.

Kjøper man tegninger hos feks RedFishKayak, så er det med en bygge beskrivelse.

 

20 kg er ikke ille, men var nok mest at det var 0,3 unna målet som gjorde det litt surt. Han sier at han vet hvor han kan spare inn en del på den neste nå. Så jeg håper at jeg kan dra nytte av hans erfaring, og komme på mellom 18 og 20 et sted.

 

"Sømmen" på toppen er laget ved å ta en a "stripene" splitte den i tre deler på langs, legge de to ytterdelene i sin helhet, og legge annenhver mørk og lys i midten.

 

Om det blir noe tråd om prosjektet mitt, det gjenstår å se... Sånn pleier for å skli ut for min det  :P

Hvet du hvor jeg får tak i denne boka?

Hva for slags størrelse kjøper du trevirke i? Regner med du ribber selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...