Gå til innhold

Flyteringtreffet på Hadeland 2009


Morten M

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Slapp av - Dette treffet er for dere... Som er sportsfiskere:-)

 

Jeg jobber med et vatten til på søndag. Dvs: dat kan det bli 2 eller 3 vatten:-)

 

Mulig litt attot i tillegg. Målet er at vi har det gøy. Alle bildene i fra treffene kommer til å ligge på nett i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av - Dette treffet er for dere... Som er sportsfiskere:-)

 

Jeg jobber med et vatten til på søndag. Dvs: dat kan det bli 2 eller 3 vatten:-)

 

Mulig litt attot i tillegg. Målet er at vi har det gøy. Alle bildene i fra treffene kommer til å ligge på nett i fremtiden.

Det ligger bilder fra tidligere flyteringtreff på siden til Morten.Linken finnes på profilen hans ;).Jeg har vært med de 2 forrige treffene og skal være med i år også :D.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du plass til meg i lavvon Rune? Jeg hadde også tenkt meg en tur på fliteringtreff ;D ;D ;D

 

 

 

Slapp av - Dette treffet er for dere... Som er sportsfiskere:-)

 

Jeg jobber med et vatten til på søndag. Dvs: dat kan det bli 2 eller 3 vatten:-)

 

Mulig litt attot i tillegg. Målet er at vi har det gøy. Alle bildene i fra treffene kommer til å ligge på nett i fremtiden.

Det ligger bilder fra tidligere flyteringtreff på siden til Morten.Linken finnes på profilen hans ;).Jeg har vært med de 2 forrige treffene og skal være med i år også :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den tilgangen til mat som fisken har der,så har de nok ikke blitt noe mindre vil jeg tro ;D.Er det flere som har tenkt seg dit i år?Vi får satse på litt bedre vær i år,slik at det er fler som overnatter og at det kan juges litt over en konjakk eller tolv :D.Ikke sant Andrè ;D.Du husker vel ikke hvordan det endte sist 8)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må beklage til dere som ikke var med de to første årene!

Jeg lovte de som var med i fra år en at de skal prioriteres. Og de skal betale tilnærmet likt som første året og det vil koste 495 i år. Vi har satt fisk for alt + mer, samt brukt mye arbeide for i heletatt få et så bra vårfiske som vi er på vei til å få. Jobber også for andre alternativer.

 

Og de som er blir med - blir prioritert til netse år 2010.

 

Jeg har en visjon til neste år, og den er:

 

Det er å lage en konferanse på fredag ang. fiske i stille vann – med kjente foredragsholdere. og fiske på lørdag og søndag.

 

Fokuset på konferanse vil muligens bli:

 

Fiske i Stillevann

Kultivering

Fremmedefiskearter.

Hva er kvalitet på ørretfiske internasjonalt.

Hvordan bevare et godt kvalitetsfiske på internasjonalt nivå, evt. hvordan kan vi bygge det med Norske regler.

Hva er kvalitet for Sportsfiskere – Rette mot forskning  

Samt en del andre foredrag i fra Nasjonale og Skandinaviske foredragsholdere.

Med mer.

 

Dette vil bli en konferanse – for både de som er på flyteringtreffet – og andre som har interesse for innlandsfiske på internasjonalt nivå.

 

Og jeg har gitt et løfte at de som er med på flyteringtreffet at de er første prioritert.

 

Målet er å bygge en tradisjon rundt dette. Der man har mulighet til å begynne fiske på Hadeland – Før man finner andre områder som er gode… Der isen går!  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må beklage til dere som ikke var med de to første årene!

Jeg lovte de som var med i fra år en at de skal prioriteres. Og de skal betale tilnærmet likt som første året og det vil koste 495 i år. 

 

 

 

 

Her http://www.troutfishing.no/fisketurer/15-fisketurer/26-flyteringtreff-2009 annonserer du med 595,- for de som har vært med før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir 495 for de som var med før. Har satt feil her :-(

 

Jeg har lovet det for det. Det blir rettet i-løpet av påsken!

 

Takk for infoen!

 

Men som sakt . Dette er for dere! Som er sportsfiskere!

 

Ellers så for dere som skal på Rena... Kalkuler hvor my dere kommer til å bruke der! I overnattning etc. Fiskekort m.m

 

Målet er å lage en tradisjon for oss som fisker i stillevann som ønsker litt mer en kun fiske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det nesten dobbelt så dyrt for de som ikke har vært med før

er det for å ikke ta med nye? er dette kun for kremen innen fluefiske?

og er det mange påmeldte ennå? er det for sent å melde seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe :)

 

Det var slik at når vi begynte var dette en prøve. Der noen tok sjansen å bli med på dette for 2 år siden. Det var lite fisk – men en del store. Vi kjøpte mye fisk for alle pengene. Med det for øyet at det kom til å bli mye bedre. Å de som ble med de to første årene skulle få førsteretten til å bli med neste år. Å slik blir det. Syn for noen men hyggelig for de som er med.

 

Men det er også slik at første helgen etter 17. mai er det mange som har konformasjon å ikke kan bli med. Dermed blir det nye med vært år. Som naturlig skal betale en høyere inngangspris -  for å bli med å sponse nye prosjekt. Men alle som er med vil bli prioritert neste år. – Fordi dette er faktisk fiske vi elsker. Målet er å la oss ”sportfiskere” – være med å påvirke og bygge nye fantastiske områder. – Å ta vare på dem.

 

Jeg vet at dere på Fluefiskesiden er spesielle og elsker deres fiske. – ikke minst ønsker å ha ”godt fiske”, i forhold til hva man mener med godt fiske. Men jeg ønsker at vi har mulighet til å dyrke vårt fiske med andre, i områder med muligheter til godt fiske.

 

De fleste som var med i fjor er med nå – og de blir 1. prioritert. Men jeg tar utfordringen. I-løpet av Villmarksmessen vil jeg lage en liste på de som ønsker å bli med. Men dere på fluefiskesiden skal få bli med for 595,- men da må dere si i fra før søndag.

 

Som sakt… mitt mål er at vi i fellesskap skal ha et vårtreff der vi kan treffes – snakkes og ha det gøy. Ikke minst ha muligheter til å lokke stor fisk. Men OBS. Dette treffet er for alle som fisker med Flue. Både amatører og ”proffer”. Men ingen er proffer på dette treffet. Da er det bare noen som er mer erfarende enn andre  :) - hvis dere ønsker å bli med, så bli med... Treffet er faktisk dere som utvikler... Jeg har bare ideer... Men dere former det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som i alle andre vann. At man setter små fisk å lar de vokse opp. Å dette har vært gjort her... Flyteringtreffet var en pådriver - til at dette vannet har en sunn stamme nå :)... Mye pen fisk opp i mot et kilo. men den største som ble tatt i 2008 var på 60 cm. 2007 1,7 kilo. PS! Villfisk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...