Gå til innhold

Du Vidar du Vidar du Vidar!!


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye Henning!!  :D

 

Har vært i Karlstad (Sverige) hele helga og har faktisk ikke tenkt så mye på stenger og fiske. Og så kommer jeg hjem til denne lesingen!!  :o;D ;D

 

Og stanga mi er kanskje klar om ett par uker også!! Guuud som jeg gleder meg  :D

 

Stian

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Oliver

Har vært ute og luftet Steimleren litt idag. Storm, og mye vind.

Men fikk da knipsa noen bilder i den minste.

 

Flott stang er det i alle fall.

 

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attach=5]

[attachimg=5]

post-0-13949864063992_thumb.jpg

post-0-13949864064382_thumb.jpg

post-0-13949864064993_thumb.jpg

post-0-13949864065452_thumb.jpg

post-0-13949864065702_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dæven Henning, det der er bilder jeg kan stirre meg blind på :D..... Utrolig vakkert rett og slett :D

Gjør jo ikke akkurat saken værre med en ari 1 heller da......ohhhhhh som jeg gleder meg, nesten ikke til å holde ut det her.

I mellomtiden er det bare å vente på neste bildeserie fra Stian og hans STIGANDR :D

 

Takker så mye Henning for en skikkelig trigger, nå gleder jeg meg Canetreffen gitt :)

 

PS. Så vidt jeg vet så veier snella 140 gram eller noe....... den ørreten veier mye mindre ;D..... men fisk er fisk :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diger fisk ? :D

 

Oi... Var det største fisken. Får man ikke større fisk på disse stengene?? Det glemte jeg å forhøre meg om da jeg bestillte stanga gitt... Trodde jeg hadde husket all forarbeid jeg...  :rolleyes: ::)  ;)

 

Uansett.... Veeeeldig vakkert. Gratulerer så mye igjen! Gleder meg på dine vegne  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dette er håndtverket som ingen carbonstang kan måle seg med........koster en steimler 10 000.- er hvilken som helst carbonstang ikke verdt mer enn 1000 lappen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Gratulerer med ny følgesvenn Henning! Den ser virkelig flott ut! Med et strågult silkesnøre ville komboen blitt uangripelig!;)

Ja, må vel innrømme at jeg ønsker å teste noen slike snører:) Men er litt redd for at jeg sitter med for lite info om det, og at det blir for mye "styr" å finne ut av det. Åsså er det dette med vedlikehold da. Det er jeg ikke så god på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg har det heldigvis ikke så problematisk som deg Henning......jeg kjøper meg ei line som passer i vekt.....så trimmer jeg meg sjøl inn på lina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

jeg har det heldigvis ikke så problematisk som deg Henning......jeg kjøper meg ei line som passer i vekt.....så trimmer jeg meg sjøl inn på lina!

Åsså er du en av norges beste fiskekastere, og jeg en av de dårligeste :) LITT stor forskjell på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Tror at du helt klart ville løst det ved å bruke den lina både Vidar og jeg liker best (dersom han ikke bruker silke). sender PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, gratulerer med svært fint utstyr Henning  :). Nå må du ikke bli sint, knekke stanga og kaste snella på sjøen hvis du ryker stor  fisk  ;D ;D. Da vil du garantert trenge hjelp etterpå. Dette er utstyr for livsnytere!

Skulle jeg treffe deg langs elva en gang så forventer jeg  å bli spandert på god Cognac. Det krever dannelse og forplikter å gå rundt med slikt utstyr vet du   :D :D

 

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mindre jåleri rundt carbonstenger til 6-7-8000.-

Jeg har til dags dato ikke hatt behov for å lage en egen tråd om mine stenger...  :rolleyes:

 

 

hmmm....gidder ikke sjekke bakover i forumet. Men hvordan vet jeg at du f.eks. har en z-axis??  :rolleyes:;D

 

Her syntes ikke jeg det er snakk om jålete eller ikke. Men hva man liker og har interesse for....  Jålete forbinder jeg kun med forfengelighet forbundet med sitt eget utseende.

 

PS. Takk gud for at ikke hver enkelt z-axis eier lager sin egen tråd her inne  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Når ble det negativt med jåleri? :D Jeg har ikke så vondt av at andre synest ditt eller datt om meg, da jeg fisker MED det JEG vil, på den MÅTEN jeg vil med det UTSTYRET jeg vil. Kjøper jeg meg noen sko jeg liker VELDIG godt, kan det GODT hende at jeg lager en egen tråd om dette :D

 

Jeg DIGGER min ZXL stang, og kommer fremdeles til å bruke den. Med Steimleren min er "møbelet" mitt. Noe litt sånn ekstra fint osv. Nå kommer jeg ikke på noe mer å kjøpe til fluefiske, så nå kommer jeg sikkert til å møte veggen snart. Nå gjenstår det jo bare å bruke alt jeg har.......det blir uvandt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg ikke på noe mer å kjøpe til fluefiske, så nå kommer jeg sikkert til å møte veggen snart. Nå gjenstår det jo bare å bruke alt jeg har.......det blir uvandt :)

 

Jeg opplever det samme. En av grunnene til at jeg ikke dro på Lillestrøm-messa var at jeg ikke trenger noe mer utstyr i år... Kun fortommer og spissmateriale.

Sukk - hva skal man kjøpe NÅ, da?

 

Gratulerer med en meget pen stang, Henning! Jeg ønsker deg lykke til med den og håper jeg får oppleve den "in real life" en gang i fremtiden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har investert i en Vidar Cane og en Simarud Cane og det er nettopp en investering jeg føler det er :)

Samtidig har jeg investert i en Ari 1 og en Ari Remco. Igjen er dette en investering for meg og ikke noe annet :)

 

Jeg har ikke kjerring og unger og for meg er det å investere i noe som holder seg rellativt godt i pris det samme som når andre

bruker penger på smykker, klokker, innventar til huset eller hva det måtte være av materielle ting.

Selv prioriterer jeg ikke dyre møbler og annet, det kan jeg skaffe billig og bra andre steder. Jeg reiser aldri på påskefjellet for å leie meg inn på høyfjellshotell.

Jeg reiser ikke til syden på ferie men bor stort sett hele sommeren i ei lita bu ved navn Kvarven uten innlagt vann og med en utedass. Der kjenner jeg virkelig

hva det gode liv betyr i lag med gode venner og flott Renaørret :D

 

Det handler til syvende å sist om prioriteringer og har ikke noe som helst med utstyrsjåleri eller hva man måtte kalle det.

Jeg binder fluer og selger disse og lar overskuddet gå tilbake til mitt fluefiske og utstyr jeg ønsker meg.

Pengene jeg tjener i jobbsammenheng brukes også i stor grad til fluefiske. Det er mitt valg her i livet. Fluefiske for meg er ikke en hobby jeg har, det

er en livsstil og næring til det gode liv.

 

Jeg kommer garantert til å kjøpe flere Canestenger uavhengig av om noen måtte mene at det er hype eller hva det nå er. Det er ikke mange år siden jeg selv

så på Cane som noe gammeldags og utrangert. Det var helt til jeg fikk prøve dagens moderne Canestenger og skjønte hvilket utrolig stykke håndarbeid og hvilke

fantastiske egenskaper noen av disse stengene har.

Nå vet jeg hva en moderne Canestang føles som, og det er rett og slett en fiskestang med masse feeling og et vakkert stykke håndarbeid med bortimot 100 timer arbeid bak seg. Sånn har jeg sans for og en sånn stang vil jeg bruke mye penger på.

Jeg skal ha flere Cane og jeg skal ha flere Ari sneller, rett og slett fordi jeg velger å prioritere på den måten og fordi livet for meg i det store og hele

dreier seg om fluefiske og naturopplevelser.

At noen velger å kalle det for jåleri eller hva faen det måtte være gir jeg blaffen i så lenge det gir meg noe. Det er det som betyr noe og ikke hva andre måtte

mene.

Kommer helt sikkert til å kjøpe noen flere glassfiberstenger i fremtiden også og en og annen carbonstang. Diamondback carbonstanga mi er fortsatt en drøm både

å kaste og fiske med. Men Cane kommer til å få første prioritet fremover på bakgrunn av egenskaper, håndverk og at verdien på stanga holder seg meget godt.

 

Så Vidar, du må nok bare forberede deg på flere bestillinger fra meg i åra som kommer. Siste ord er ikke sagt ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det handler til syvende å sist om prioriteringer og har ikke noe som helst med utstyrsjåleri eller hva man måtte kalle det.

Jeg binder fluer og selger disse og lar overskuddet gå tilbake til mitt fluefiske og utstyr jeg ønsker meg.

Pengene jeg tjener i jobbsammenheng brukes også i stor grad til fluefiske. Det er mitt valg her i livet. Fluefiske for meg er ikke en hobby jeg har, det

er en livsstil og næring til det gode liv.

 

 

Terje!

Ja ikke sant. Tenk kona mente jeg brukte for mye tid på hobby når jeg har familie :P Tenk å kalle fluefiske for hobby >:( Synd det ikke lengre er vanlig blandt vanelige siviliserte menn å banke kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det handler til syvende å sist om prioriteringer og har ikke noe som helst med utstyrsjåleri eller hva man måtte kalle det.

Jeg binder fluer og selger disse og lar overskuddet gå tilbake til mitt fluefiske og utstyr jeg ønsker meg.

Pengene jeg tjener i jobbsammenheng brukes også i stor grad til fluefiske. Det er mitt valg her i livet. Fluefiske for meg er ikke en hobby jeg har, det

er en livsstil og næring til det gode liv.

 

 

Terje!

Ja ikke sant. Tenk kona mente jeg brukte for mye tid på hobby når jeg har familie :P Tenk å kalle fluefiske for hobby >:( Synd det ikke lengre er vanlig blandt vanelige siviliserte menn å banke kona.

 

 

hehe,høres kjent ut dette :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...