Gå til innhold

Du Vidar du Vidar du Vidar!!


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Ja... Så kom dagen da canestanga mi kom i posten. (JOOOOOOOOOHOOOOOOOOO :) )

Jeg sitter på jobben, og sjekker postens sporing titt og ofte. Går en tur på lageret for å finne noe til en kar, da telefonen ringer. Terje Refsahl står det på telefonen :) "Hey..har du vært i posten?...Stanga di har komt!! ". Jeg sier "Har du sjekka på posten? Den var ikke komt for 15 minutter siden". Terje.." Ja, jeg har sjekka...DEN ER DER!!"

Låser lageret og går RETT fra jobb. Når jeg kommer inn i posten, står dama i skranken med stangrøret fra Vidar i hendene. jeg grabber til meg røret, signerer et eller anna papir og kjører hjem for å montere på Ari1 snella, og studere underverket fra Steimler him self :)

 

Når jeg drar opp bunndelen, fanger jeg meg selv i å glise som en gærning. :D FYYY fa.. for et arbeid! Det glimrer nesten i gull. Jeg studerer snellefeste, ringer, kork, lakk, ja...alt. Perfekt! Nå gjenstår det bare å teste underverket!

 

Setter først på den ene lina som jeg er litt skjeptisk til, da den ikke går så bra på ZXLen min. Med EN gang kjenner jeg at Steimleren og jeg kommer til å bli bestevenner. MAKAN til godfølelse har jeg ikke hatt på leeenge. Tester en del med dette snøret, og har litt lyst å teste stanga med favorittlina mi som sitter på dryflysnella. Etter litt rigging, studering, smiling og mye mer, er dryflyen montert og snøre tredd. Det var som jeg fryktet...PERFEKT match. MAKAN til lite kraftbruk for å legge ut lina har jeg ikke vært borti. Jeg ER forelsket!..Om det er i stanga, eller om det er i Vidar kan jeg ikke bekrefte her nå, men kanskje det er i dem begge :D

 

SÅ Mr Vidar Steimler.

Tusen takk for en PERFEKT fluestang som kommer til å følge meg i mange mange år. Denne skal være med meg over alt, og vi er allerede bestevenner :) Gleder meg som et barn til å se når virkelig gode kastere skal teste denne (For jeg suger på kasting). Du er RÅ på stangbygging, og dette er garrantert ikke siste stanga jeg kjøper av deg. Igjen, TAKK :D

 

 

Legger ut et bilde jeg knipsa full fart med mobilen.

Når jeg har testet den skikkelig, og tatt en hel haug av bilder, kommer jeg til å fylle på denne tråden her.

 

Mine damer og herrer!!

Det første bildet av Steimleren og Ari1. Det kommer mange mange flere :D

 

[attachimg=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Fytte katta Henning, detta har jeg sett frem til leeeeenge :D

Jeg måtte bare hjelpe deg med sporinga i dag så jeg fikk se og høre om detta vidunderet, for jeg har vært like gira jeg på å høre hva du synes siden jeg

var så heldig å få prøve den før deg :D :D

 

Mine gratulasjoner og jeg visste jo at du kom til å digge den :D :D

 

Som du sier så er Vidar sykt dyktig og nå gleder jeg meg enda mer til Canestanga fra Vidar er klar for å være med på tur i Rena til sommeren :D

 

Gleder meg alt til flere bilder og spennende rapporter, for ikke snakke om testing ved Kvarven til sommeren :D

 

ENJOY!

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis, henning. super sæksy! meget misunnelig, jeg, ja. jajaja, får håpe jeg får råd til et slikt byggverk en gang i fremtiden :D

 

kan ikke du, eller vidar, fortelle masse om stanga - som specs, aksjon osv? (jada, jeg vet at slikt er kjedelig pjatt ifht selve håndverket).

 

og gjerne flere bilder, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

grattis, henning. super sæksy! meget misunnelig, jeg, ja. jajaja, får håpe jeg får råd til et slikt byggverk en gang i fremtiden :D

 

kan ikke du, eller vidar, fortelle masse om stanga - som specs, aksjon osv? (jada, jeg vet at slikt er kjedelig pjatt ifht selve håndverket).

 

og gjerne flere bilder, takk!

 

Denne infoen får Vidar komme med. Blir litt gresk for meg. Det eneste jeg vet er at den er drittdeilig å kaste med....så langt. Skal teste som pokker i helgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til skryt for en helt vanlig fluestang :D

 

Da Henning kontaktet meg, ville han ha en relativt dyp 8' #4. Samtidig skulle den ikke være dvask.

Ikke alltid like lett å finne riktig stang ut i fra slike spesifikasjoner. Derfor bygget jeg to. En basert på Dickerson 8013, og en på Young Para #15. Begge stengene ble modifisert ut i fra snøreklasse (begge originaler er #5) med et eget beregnigsprinsipp jeg tok i bruk i vinter. Var derfor litt spent på om jeg traff der jeg ønsket.

Planen var egentlig at begge stenger skulle sendes til Henning, og så skulle han velge. På oppløpssiden ble vi imidlertid enige om å satse direkte på Young taperingen.

Har inntrykk av at det fungerte bra.

Dickerson taperingen ble også en veldig god stang, men den har ikke helt det samme potensialet for distanse som Young'en. Egner seg best til litt kortere, presise kast, selv om også den har rygg til relativt store kastelengder.

 

Håper du får det fint sammen med din nye samboer, Henning, men ikke ta den med i sengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Ja gratulerer Henning. Nå har du fått en stang som fortjener å bli brukt mye  ;D;)

Ja, skal prøva å matche mine 21 fisketurer i Mai 2008 med like mange turer i år.

Den skal komme seg ut på tur så ofte som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får det fint sammen med din nye samboer, Henning, men ikke ta den med i sengen ;)

 

Hva fan er galt med å ta med seg stangen i sengen. Det gjør jeg av og til og detg hender faktisk at jeg får ligge øverst!

 

Gratulerer med skikkelig verktøy Henning!

 

Det er fantastisk hva de stengene med litt power i bunndelen er i stand til å trøkke ut av line. Godt valg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

PS! Du har mose i plenen din :o

 

Så det jeg også. Den plenen må i hvert fall luftes. Spørs om det hjelper. Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt resten av april på å grave opp den gamle plenen etterfylle litt jord med mye sand, og så på nytt. Så kan du vann og overvåke og vanne plenen i hele mai og juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

PS! Du har mose i plenen din :o

 

Så det jeg også. Den plenen må i hvert fall luftes. Spørs om det hjelper. Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt resten av april på å grave opp den gamle plenen etterfylle litt jord med mye sand, og så på nytt. Så kan du vann og overvåke og vanne plenen i hele mai og juni.

Hehe Du er så full av gullkorn at det ikke er sant ;D Hvor tar du det fra? En evne jeg skulle ønske jeg hadde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Henning  ;)

Du vet, jeg skal kjenne på akkurat denne stanga i juni.

Blir moro å kjenne på nok et kunststykke fra Vidar.  :) Den mannen er fenomenal.

Hadde jeg hatt råd så skulle jeg jaggu meg ha kosta på meg en slik cane-sak jeg også. Selvsagt etter mine specs, men jammen dette har jeg troen på.

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Takker for svar folkens :)

Testa stanga litt i år kveld, og den er deilig :) Litt uvant, men deilig. Snøret som jeg tolket som favoritt er EN DRÅPE for lett. Så en del snører må testes for å finne den perfekte matchen som skal sitte sammen i årevis.

 

Fortsettelse følger, derfor håper jeg at folk kan holde denne tråden fri for of topic og diskutere gress i en annen tråd.

Håper dette respekteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker for svar folkens :)

Testa stanga litt i år kveld, og den er deilig :) Litt uvant, men deilig. Snøret som jeg tolket som favoritt er EN DRÅPE for lett. Så en del snører må testes for å finne den perfekte matchen som skal sitte sammen i årevis.

 

Fortsettelse følger, derfor håper jeg at folk kan holde denne tråden fri for of topic og diskutere gress i en annen tråd.

Håper dette respekteres.

 

Klart vi skal diskutere gress i en annen tråd, Henning :D..... men hvis du ikke drar opp noen flere bilder snart og gir oss noe mer

håndfast så blir det vanskelig å overholde off topic problematikken :D

 

Kom med flere bilder og det fort :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...