Gå til innhold

Hva slags sokker og hvor mange i vadebuksen?


splitcane

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Er det skikkelig kaldt bruker jeg et par tynne nylonstrømper som ullvang innersokk e.l. Utenpå dette bruker jeg Simms sokker som er grovstrikket innvendig. Dette skaper en slags friksjon som gjør at når du beveger forten så skaper du varme. Luften som skaper de grove maskene holder også på den varme lufta. Men dette er ikke noe særlig å gå på fjelltur i da sokkene forskyver seg i skoen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dette er sjefssokker........henges til lufting.....et par timer i fryseboks en gang imellom er også bra.....slike sokker, kalt "raggsokk" der du kjøper melk og brød.......

 

[attachimg=1]

post-0-13949865173738_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er sjefssokker........henges til lufting.....et par timer i fryseboks en gang imellom er også bra.....slike sokker, kalt "raggsokk" der du kjøper melk og brød.......

 

[attachimg=1]

 

Jeg synes tydelig jeg ser noe som klekker i de sokkene dine ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I belly bør dere høre på robban her :) Kjøp en våtsokk beregnet til dykking i stor størrelse og bruk i stedet for sko.

Veldig behagelig og frysing er som regel ikke noe problem. Neopren er varmere en ull under vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er sjefssokker........henges til lufting.....et par timer i fryseboks en gang imellom er også bra.....slike sokker, kalt "raggsokk" der du kjøper melk og brød.......

 

[attachimg=1]

 

Jeg synes tydelig jeg ser noe som klekker i de sokkene dine ;D

 

No need for drugs.....  hehe!

Den soppen som evt. skulle befinne seg der er garantert psykoaktiv  ;D ;D

Når Staffan prominerer i strømpelestene over gårdsplassen spirer det en salig blanding av flein- og røyksopp i sporene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun på FFS en tråd om sokker i vadere kan nærmes seg 3 sider med innlegg. Og det med stormskritt!! Og takk for det  ;D ;D

 

Edit: Og flere svarte mens jeg drev. Da er vi oppe i 3 sider da gitt  ;D

Er det så rart da? Tenk om du blir sett med sokker av galt merke ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynne tettsittende ullsokker innerst  - merke er ikke avgjørende, bare sokkene ikke har kraftige sømmer og er av god ullkvalitet. Tykkere ullsokk utenpå, gjerne raggsokker a lá Lindstrøm.  Dyre sokker varmer dog sjelen best ;)

 

Er skoene for trange for 2 par ullsokker må du nok skaffe deg større sko, gjerne så store at du får en ekstra (billig!) neoprensokk utenpå vadebuksens neoprensokk - så unngår du å få hull i sokkene på de (dyre?) vadebuksene i alle fall noe lenger enn vanlig.

 

Skulle du mot formodning fortsatt fryse på bena: Ta på deg en lue, kutt ut snus/røyk, drikk nok væske. Talkum/gele mot fotsvette kan hjelpe. Få fastlegen til å sjekke blodsirkulasjonen hvis problemet vedvarer og/eller tærne faller av.

 

En varm hilsen

fra mamma.  :-*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en kjeft som har anbefalt Simms sokker her enda ?  :o Eller Patagonia  ???  :o

Tør ikke engang tenke på hvordan det skal gå med sokke-søkeren her, om han ikke anskaffer sokker fra en av disse .

Sesongen i år blir i beste fall spolert, og han får være glad om han ikke må amputere føttene  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...