Gå til innhold

Twisted Leader


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Hvorfor liter du ikke bendslingen.....bendslingen på benne på bildet er ikke representativ, da den er laget med tykk tråd...Bille du heller hatt en knute....veldig hissig på svar her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor liter du ikke bendslingen.....bendslingen på benne på bildet er ikke representativ, da den er laget med tykk tråd...Bille du heller hatt en knute....veldig hissig på svar her!

 

Ja, jeg vil heller ha knuter enn bendsling. Syns det er enklere, mer holdbart og ser penere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Har faktisk brukt en fortom i flere år så holdbarheten er det ikke noe galt med......knuter tar mere plass....enkelheten vet jeg ikke da jeg bruker få av dem og har tid til å bruke 2 minutter på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Synes det er klart best å bendsle, da slipper man knuter og fortommen glir bedre gjennom stangringene uten å hekte seg i knutene.

Penere blir det også :)

Noen tørn opp og ned med bindetråd og man får flotte og smale overganger uten irriterende knuter :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Light Line # 2-3    spinn to favner 0.25 mm......taper videre 0.5 m 0.20 + 1-1.5 m o.15 eller lavere

Trout line # 4-5                         0.35 mm                        0.5 m 0.20 + 1-2 m  0.18 eller lavere

 

 

Noen spørsmål om dette:

 

1. Når du spinner 0,35m på "trout line", blir jo dette da i realiteten 0,70mm. Så hopper du rett på 0,20mm. Blir ikke denne overgangen brå? Hvorfor holder det f.eks. ikke å spinne med 0,30?

 

2. Når du skriver 1-2m 0,18 eller lavere. Er dette da ment som en del av fortommen, som da spissen igjen knytes i. Eller er dette spissen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det som er så merkelig er at den tvunnede delen blir mye mer myk etter spinninga......nei, det funker helt flott.....i forhold til dimensjonen er butdelen svært lett å strekke og da mener jeg strekke, ikke trekkes etter......spissen mente jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting. Vil ikke en tvunnet fortom av mono gi etter (strekke seg) i større grad. Er det det du mener i innlegget ditt her tidligere Staffan? Er det en egenskap du ønsker?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det så ut som en relativt god løsning, det jeg ikke forstår er hvordan man skal tapere videre ???:rolleyes:

 

tar noen bilder......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Fikk feilmelding, spørs om det er Canal Digital som er årsaken da :(

 

1 favn = 1.9m?

 

Edit: og vips, der var du ;D

1852mm. Har utganspunkt i en nautisk mil og en kabellengd. Som forøvrig er 1852meter og 185,2 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

takk for at du deler staffan, gleder meg til å tvinne et par :D

 

må man ha rask drill ?

 

rask drill......ikke nødvendig......kan tvinne med tung dubbingtwister, oppladbar drill, ja for hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...