Gå til innhold

Myggmiddel


Drammensfiskern

Anbefalte innlegg

 

 

Nordic Outdoor leverte tidligere (i forfjor) myggspray fra "FlyRite".

Denne hadde også 80 % DEET. Den funket helt utrolig.

Det går riktignok rett i "gonadene", så du bør være finito med reproduksjonen...... ;D

 

Jeg har også prøvd denne. Problemet med den var at den var ikke vannavstøtende. Hvis man svettet måtte man stadig ha på mer. Det som er bra med Bushman er at den holder myggen unna i 12-15 timer med en smørning. Og da snakker jeg om Kola og Finmark mygghelvete:)

 

80% DEET er jo ikke helsefarlig i de fleste land utenom Norge så synsingen din om "gonadene" kjøper jeg nok ikke ;)

Nå håper jeg du snakker sant for nå bestilte jeg slike til meg og folka jeg skal til finnmark sammen med ;) Rapport om middelet kommer!!

Ps: leste med lupe og fant med liten skrift nederst at armene kunne ramle av ved uvettig bruk. Har du merka noe til dette?

 

Du kommer til og bli kjempefornøyd :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Her kommer litt om det desidert beste middelet jeg har testet...NOEN gang... Mygga og andre middler er ikke i samme divisjon en gang.

 

Guideline insect Repellent.

 

Står på flasken:

 

Markedets klart mest effektive mygg og knott middel.

 

Er fremstilt i USA og brukes av 10000vis av friluftsfolk. Virkningsgrader er utrolig og holder mygg og selv knott på god avstand....Selv på finnmarksvidda.

En liten sprut oppe på capen, en i nakken ,og en liten på håndleddenepleier å være nok. IR er ekstremt effektivt under alle forhold og ambefales til alle utendørsaktiviteter.

Til tross for sin virknigsgran er den en av de snilleste i klassen og inneholder  kun 13% deet. Dette ifølge folkehelseinstetuttets store undersøkelse i dagbladet 20. juli 2002.

 

Oppbevares utilgjengelig for barn.

Må ikke komme i kontakt med øyner, lepper og munn. Ved kontakt med øyner, skyll kraftig og ta umiddelbarn kontakt med lege.

Unngå også å få det på håndflatene da dette kan skade fluesnører etc. plastikk, syntetiske materialer, lakkerte og malte overflater kan bli skadet vist produktet ikke fjernes.

 

 

Har to flasker med meg til Rena :)

Støtter Henning 100% når det gjelder dette middelet her ja.Rett og slett fantastisk ;)!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar myggen før knotten når som helst jeg :D

Ja knott er 100 ganger værre enn mygg, men får du nok mygg er det ikke akkuatt en drøm det heller.

Sånn er det bare det hører med med masse mygg der oppe i nord.

 

jepp, men slik er naturen. vakker og slem ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nordic Outdoor leverte tidligere (i forfjor) myggspray fra "FlyRite".

Denne hadde også 80 % DEET. Den funket helt utrolig.

Det går riktignok rett i "gonadene", så du bør være finito med reproduksjonen...... ;D

 

Jeg har også prøvd denne. Problemet med den var at den var ikke vannavstøtende. Hvis man svettet måtte man stadig ha på mer. Det som er bra med Bushman er at den holder myggen unna i 12-15 timer med en smørning. Og da snakker jeg om Kola og Finmark mygghelvete:)

 

80% DEET er jo ikke helsefarlig i de fleste land utenom Norge så synsingen din om "gonadene" kjøper jeg nok ikke ;)

Nå håper jeg du snakker sant for nå bestilte jeg slike til meg og folka jeg skal til finnmark sammen med ;) Rapport om middelet kommer!!

Ps: leste med lupe og fant med liten skrift nederst at armene kunne ramle av ved uvettig bruk. Har du merka noe til dette?

 

Du kommer til og bli kjempefornøyd :)

 

 

I dag kom middelet i posten så det er i alle fall trygt å bestille fra den siden som annbefales :)

Nå gjenstår det å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst mulig å få myggfjerne program til mobilen og nå :)

Helt genialt hvis det funker, for da slipper du å smøre deg inn med noe i det hele tatt ;D ;D

 

Myggjager

Er du plaget med mye mygg skal nemlig Anti Mosquito Free skal jage bort myggen ved å sende ut lydfrekvenser mellom 16000Hz og 20000Hz. Det menneskelige øret fanger ikke opp disse lydene, men myggen skal visstnok hate det. Anti Mosquito Free finnes gratis fra iTunes App Store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har noen av dere har brukt Bushman? Det er det eneste myggmiddelet jeg har prøvd som funker da det er MYE mygg, f.eks Finmark, Troms og Kola. Mygg blir ikke plagsom. Prøvde det første gangen i New Zealand der den er lovlig.

 

Hvorfor Bushman?

 

- 80% DEET

- den er vannavstøtende

- Varer i 15 timer (Smører meg på morgenen på Kola og den varer helt til natta uten å smøre mer enn en gang)

- Den har solfaktor

- Den lukter bra og er ikke klissete

 

Bushman kjøper jeg på nett http://www.bushman-repellent.com. Den koster ca 100 kroner og det tar 1 uke å shippe til Norge.

 

Myggen på Finmarksvidda blir like plagsom som myggen under sjø-ørret fiske i Oslo fjorden på våren ;)

 

 

 

Nordic Outdoor leverte tidligere (i forfjor) myggspray fra "FlyRite".

Denne hadde også 80 % DEET. Den funket helt utrolig.

Det går riktignok rett i "gonadene", så du bør være finito med reproduksjonen...... ;D

Du får kjøpt denne hos grønnberg sport nå. 87% deet.

Siste lageret i norge........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Deet er noe svineri.......før myggstikk enn å smøre sef inn med den driten.....det er endel alergiske reaksjoner av dette stoffet.....det kan ødelegge membranen i vadebuksene dine.....spør Terje Tørr hva han synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du får kjøpt denne hos grønnberg sport nå. 87% deet.

Siste lageret i norge........

 

Har han fått det inn nå? han hadde ikke fått det enda når jeg var der tidligere i uka. Nå tror jeg at jeg skal til stavanger før han åpner på mandag :( Får bare håpe han har et par flasker igjen når jeg er der etter skoleferien er slutt en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste myggmiddelet jeg har prøvd, men kun trengt noe så effekivt en gang og det var på Kola.

Som Henning nevnte her tidligere, unngå unødig søl på klær og effekter, det spiser opp alt. Spesielt glad i plast så pass på foto og video, kjedelig at alle detaljer på sånt utstyr forsvinner(personlig erfaring). Flueliner blir åsså spist opp.

Her hjemme (ikke finnmark) bruker jeg mygga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du får kjøpt denne hos grønnberg sport nå. 87% deet.

Siste lageret i norge........

 

Har han fått det inn nå? han hadde ikke fått det enda når jeg var der tidligere i uka. Nå tror jeg at jeg skal til stavanger før han åpner på mandag :( Får bare håpe han har et par flasker igjen når jeg er der etter skoleferien er slutt en gang...

Han hadde mange flasker. Kan du ikke bare ringe han å få han til å legge vekk ei flaske til deg. Stein er velvilligheten selv :) Han har jo og nettbuttikk vet du ;)

Grønnberg sport: 38027397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du får kjøpt denne hos grønnberg sport nå. 87% deet.

Siste lageret i norge........

 

Har han fått det inn nå? han hadde ikke fått det enda når jeg var der tidligere i uka. Nå tror jeg at jeg skal til stavanger før han åpner på mandag :( Får bare håpe han har et par flasker igjen når jeg er der etter skoleferien er slutt en gang...

Han hadde mange flasker. Kan du ikke bare ringe han å få han til å legge vekk ei flaske til deg. Stein er velvilligheten selv :) Han har jo og nettbuttikk vet du ;)

Grønnberg sport: 38027397

Skal høre med ham :) Det er ikke tvil om at stein er en grei kar nei, han lot meg låne Vogg Spooky'en hans mens jeg venta på ny del til syveren min! Snakk om service!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å koke selv a? ;D

A slightly yellow liquid at room temperature, it can be prepared from m-methylbenzoic acid and diethylamine. This can be achieved by preparing the acid chloride and subsequently reacting that with the diethylamine. It can be distilled under vacuum: boiling point 111°C at 1 mm Hg.

 

Sporten Havna her i Mo har forresten en del av disse bannlyste flaskene igjen :)

Kjøpte en før ferien men kan ikke akkurat si at det fungerte så himla bra ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

kjøpte noe som heter insekt block i thailand. 95 % Deet ;D. ikke mange mygg,knott eller klegg som turte å bite meg når jeg var på tur sist. ;D ;D

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppe i nord får vi kjøpt en sånn snusboks lignede greie.

Du lukter som om du skulle sitti ved et bål i røyken hele natta, tjære lukta henger over alt, det er et sabla klin og kona hater deg for at du bruker det, vel og merke om du ikke bruker stålull og skrubber kroppen i dusjen når du kommer hjem på natta. Anbefales kun på single turer med petribrødrer, ikke på korte dagsturer når du skal hjem til hus & heim  ;D.

 

Har kun sett det her oppe i nord, og i nord Sverige. Der kom jeg også over faenskapet i flytende form.

Funker som bare det, men klarer selvfølgelig ikke å huske navnet på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

tjæreklinet er helt ok........! ikke bruk DEET dritten.......dar mer en en gang at folk har ødelagt seg og uten på denne plastdreperen. og om den skal brukes.....bruk det på capsen skuldrene på jakka.....eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Er ikke 95% deet temmelig skadelig for deg da?

 

kan sikkert være skadelig hvis du bruker mye av det, men ei lita dråpe som smøres ut er ikke det værste trur jeg.har selv brukt tjæra stoffet nordic summer med godt hell. eneste abret er som andre sier her er att full kroppsskrubb anbefalles etter en tur hvis du har familie.

lukter for jævlig ;D.

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...