Gå til innhold

En liten Lars Monsen tur


Sigve

Anbefalte innlegg

I helgen (lørdag til søndag) blir det solotur ala Lars Monsen til et flott sted sør for Dovrefjell. Solotur først og fremst fordi ingen kunne bli med, eller ville. Og jeg har en stor trang til å komme meg opp til denne elven før sesongen er over. Derfor blir det min første tur alene i telt langt vekk fra folk.

 

Været for anledningen er meldt til regn og kuling fra øst, så jeg tar med 5’er stanga og streamsnøre sånn just in case. Greit å ha muligheten til å banke inn en kort klump om vinden skulle bli for sterk.

 

Menyen for turen kommer stort sett til å bestå av polarbrød og bacon ost på tube. Som dessert blir det polarbrød med bringebærsyltetøy, også på tube. Vinkartet er ikke så stort det heller og til nå er det kun listet opp 2 stk. øl, vann og kaffe.

 

Som et gledelig overraskelsesmoment har jeg pakket inn i en hemmelig lomme i sekken (den oppå lokket) en dryteck pose med lapskaus. Sjef :)

 

Solkrem er byttet ut med myggolje og deoen blir lagt hjemme for å spare plass. Tannkrem er nemlig veldig tungt og siden det blir lite flørtings blir ikke deo nødvendig. Dessuten kan jeg ta på 2 ekstra strøk for jeg går.

 

Nå er det bare å ønske meg lykke til og håpe at jeg har masse flotte bilder å vise når jeg kommer hjem.

 

Sigve

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur ja.

For håpe du overlever ;) Det er ikke så dumt å dra en tur alene av og til. For meg går en uke greit, men så blir pratelysten for stor.

Inntrykkene blir ofte sterkere når en er alene synes jeg. Så nok en gang god tur og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigve!

Vi er to kompiser som drar for å utforske en elv, ja faktisk sør for Dovre, denne helgen. Det er et skudd fra hofta i blinde, men det er bedre enn Hansenhjørna. Sleng deg på, vi kjører om en time!

Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigve!

Vi er to kompiser som drar for å utforske en elv, ja faktisk sør for Dovre, denne helgen. Det er et skudd fra hofta i blinde, men det er bedre enn Hansenhjørna. Sleng deg på, vi kjører om en time!

Sjur

 

Logger av nå, ring eller essemmess hvis du vil være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigve!

Vi er to kompiser som drar for å utforske en elv, ja faktisk sør for Dovre, denne helgen. Det er et skudd fra hofta i blinde, men det er bedre enn Hansenhjørna. Sleng deg på, vi kjører om en time!

Sjur

 

Takk Sjur men som du sa. Nå er jo denne turen promotert :)

 

God tur, Sigve  :)

 

Takk for det Andrè. Spørs om det blir like morsomt som når vi fiska på Kvarven ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke mer gjorde jeg et realt forsøk. Ikke klarte jeg helt å se hvor mye 22 mm nedbør egentlig var før jeg sto der og så alle de små bekkene ble til strie elver. Det har regnet nonstopp siden ca 11 og helt til 2200. I løpet av 20 minutter var jeg bløt til skinnet. Derfor valgte jeg å snu :(

 

På veien hjem fikk jeg kjøpt litt rosa maling, noen roller og litt maskeringsteip. Fruen blir nok glad når hun ser jeg er i full sving med å male babyrommet.

:) :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Ruffen det var synd. Jeg har lært en ting oppover årene og det er å ikke undervurdere natuern. Fikk nå høre at det falt en mann utpå en elv i området jeg skulle til.Turkompisen har ikke klart å finne ham og et storet letemannskap er satt inn. Synd.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...