Jump to content

Recommended Posts

Har ikke sett bildene av den elva før nå jeg

/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20" />

der var det fint, akkurat passe stor, jeg håper jeg blir bedt med en tur dit en gang

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />

for å fiske småfisk

;D

Det har jeg til vane for og gjøre til daglig oxo, så det er ingen problem

det er ikke størrelsen det kommer ann på sier dama til meg

hehe

• Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vidar og jeg var en tur oppi Åsta i dag  var litt steinfluer og vind . Vidar fikk fisk jeg liker best å ligge i gresset å høre på småfuglene synger :-)         Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Hadde en bra dag i Åsta i går (søndag), med litt mygg, steinfluer, dansefluer og en liten Baetis klekking på ettermiddagen ble det fisk på 400, 700 og 950 gr og en harr på 700 gr. I dag var det mer normalt med stort sett småfisk Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Fikk lurt med meg Geir Johansen på en ettermiddagstur opp i Åsta i dag. Ikke så mye å skrive hjem om, det klekket vel egentlig ingen ting av noe som helst, og vannstanden burde vært 20-30 cm høyere, men småharren var i farta allikevel den. (jippi!!!). Og siden det er såpass morsomt å kaste på småharr og Geir ikke drikker allverdens med kaffe, var det bare såvidt jeg rakk å drikke opp kaffen. Uansett var det godt å komme seg ut en tur, men pga det gode fisket, ble det ikke tid til å ta noen

Posted Images

Guest staffan@epost.no

med fingeren i jorda......ville du valgt bort en dag med fiske i Rena framfor en dag i Åsta, Eivind? for deg er det ca like langt......tror du størelsesmessig på fisken kan sammenligne det med de mulighetene du har i Svartåa.

prøv deg der i siste uka av juni, Erot nekkablos, hvis det har vært noenlunde varmt vær

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />. og kanskje vi møtes der da.

Takk for tipset, det skal du ikke se bort ifra da nei:)

#3 har jeg kjøpt inn for akkurat det formålet

der var det fint, akkurat passe stor, jeg håper jeg blir bedt med en tur dit en gang

Skal nok ta deg med dit en tur til sommeren.

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Skal nok ta deg med dit en tur til sommeren.

Det ser jeg fram til

er det bra med aurivilli oppi der tro?

• 4 weeks later...

ja det er det 

Etter det jeg har fått erfare, så er 20. Juni beste tiden i Vannene oppi der... Brumundsjøen,Svartbekktjenna,Kattugletjennet, Nøkkelåstjennet osvosv... Idet indre svarbekktjennet har vi tatt noe pen fisk. Kattugletjennen er det også endel fisk over kiloen. Det samme med Brumundsjøen:)

ja det er det 

Etter det jeg har fått erfare, så er 20. Juni beste tiden i Vannene oppi der... Brumundsjøen,Svartbekktjenna,Kattugletjennet, Nøkkelåstjennet osvosv... Idet indre svarbekktjennet har vi tatt noe pen fisk. Kattugletjennen er det også endel fisk over kiloen. Det samme med Brumundsjøen:)

takk for tipset tor arne

det gjelder og kjenne sin besøkelsestid ja 

ja det er det 

takk for tipset tor arne

det gjelder og kjenne sin besøkelsestid ja 

Hehe.. Til sommeren så skal jeg prøve å fiske litt mer oppi der! I år ble det kun 3 turer på Brumundsjøen..Kjenner noen gamle travere, som kanskje veit litt mer om hva som klekker hvor!

Du må gjerne sende på en melding når du er på disse kanter. Om du vil ha med noen da

Hehe.. Bor "Rett nedi gata" jeg:) Nærmere bestemt Brumunddal.

jeg bor i telt rundt området der om du vil ha med meg tor arne  

stikk gjerne innom på en kaffe...

Du må gjerne sende på en melding når du er på disse kanter. Om du vil ha med noen da

Hehe.. Bor "Rett nedi gata" jeg:) Nærmere bestemt Brumunddal.

jeg bor i telt rundt området der om du vil ha med meg tor arne  

stikk gjerne innom på en kaffe...

På Brumundsjøen er det hytte man kan få låne:) Ellers er jeg klar for å telte oppå fjellet jeg vettu:)

Tor Arne; når vi er inne på Åstdalen. Åssen er Øyungen?

Mvh

Bjørnar

Det er visst liv oppå der mellom 10-20 juni.. litt avhengeg av vær og vind. Har et par bekjente som til og med tar ei uke ferie når det skjer oppå der! Jeg er ikke kjent oppå der, men har tenkt på å prøve til sommeren.

Takker Tor Arne. Ble bare skeptisk når jeg gikk forbi der på tur innover fjellet. Var så mange båter der.... Her blir det fisket hardt, tenkte jeg. Men det kan jo hende det er det som er rett medisin der

Mvh

Bjørnar

Takker Tor Arne. Ble bare skeptisk når jeg gikk forbi der på tur innover fjellet. Var så mange båter der.... Her blir det fisket hardt, tenkte jeg. Men det kan jo hende det er det som er rett medisin der

Mvh

Bjørnar

Mange som har båt som ikke fisker også

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Går nok mye i Oter og seil der også,som på Brumundsjøen. Ikke såå mye tørrfluefiske iallefall!

Er noe større snittstørrelse på fisken der enn i resten av Åstadal'n. Det var en gjeng der, som på eget initiativ drev rusefiske etter ørekyta, og snittstørrelsen gikk op 300 gr på de få åra de holdt på. Er vel et "par-tre" år siden de ga seg tror jeg. Er jo et litt stort vann og gå rundt å kaste med fluestang på, vind og værutsatt, men absolutt muligheter der. 

• Create New...