Gå til innhold

Bare 5 fluer


Hunderørret

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pål Andersen

Husk å telle fra fluene treffer vannet slik at du kan gjenta suksessen når du begynner å få fisk :) Legger til at disse oppsettene er BEST på stillevannsfiske. Bruker "slankere" fluer under elvefiske (Et par er dog egnet for elv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel nesten svare selv også da.

 

Har faktisk nesten alltid klart meg med en flue. Den har ihvertfall for min del så godt som alltid tatt det meste av fisk. Med unntak da under større vår og døgnflueklekkinger. Så flue 1. i min boks er palmermygg, krok 16 er vel den jeg bruker mest. Funker hele sessongen i vann og i elv :)

 

Flue 2. Fikk en liten aha opplevelse i dag. Var en tur på fjellet og fisket. Mye vårfluer som ploget rundt. Prøvde streaking caddies og rackelhanen uten noe særlig suksess. Gravde dypt i boksen og fant noen Europea 12. Fikk vel fisk på hvert 5 kast. Enten jeg stripet eller lot den ligge.

 

Flue 3. Hehe. Da begynner det å bli vanskelig her. Må nok bli en tørr døgnflue. Foreløpig holder nok en parachute plassen, men gleder meg til å få prøvd nobody flua etterhvert. Har troen på den.

 

Flue 4. Ingen som skiller seg spesielt ut. Utenom de 3 over har de resterende fluene i boksen min vært like gode/dårlige. Velger å gi plassen til Klinkhammer. Får man som regel alltid lurt på en harrpinne med.

 

Og tilslutt nr. 5. Gir jeg til første flua jeg fikk fluestangfisket fisk på. Den finnes ikke i boksene mine lengre, men var 1. sessongen den flua jeg brukte mest. En tørr red tag.

 

Er forøvrig enig i at presentasjonen har mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superpuppa der også, men går ned på krokstr, og har mørk kropp. ( Funker som f... )

 

Brun Myrdøgnflue str. 14

Vårflue ( Europea 12a m/grønn kropp) str. 14

Superpuppan str. 14

Hareørenymfe m/ gullhode str. 14

Maur str. 14

 

Tallet i dag er altså " 14 ".

Du går glipp av en del når det kommer til myggfiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

5 tørrfluer jeg må ha i boksen er.

 

Spent spinner med oppbundet hackle

Parachute døgnflue med en litt høy cdc vinge #13

Parachute døgnflue med en litt høy cdc vinge #15

cdc vårflue

Puristpuppa :D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...