Gå til innhold

Krise!! Hull på VADERNE


Magnus Bakken

Anbefalte innlegg

Ja. Jeg har som sakt fått hull på vaderne, på 3 steder for og være nøyaktig. :'(

 

De tre hullene sitter på "samme" sted for og si det på en måte. Jeg skal prøve og forklare:

 

Se for deg at du tar et A4-ark rundt leggen. Når du skal feste endene på arket sammen på den andre siden, så legger du den ene biten over den andre og limer/syr de sammen. Vaderne mine har hull på kanten av den biten som ligger under den andre. Dette blir da en "usynlig kant" som det er lettere og få hull på en andre steder. Jeg tenker på og lappe hullet med slike lapper som man reparerer hull i sykkeldekket med, men hvet ikke hvordan limet eller hvor godt denne lappen vil sitte. Kanskje limet (etser) vaderne??. Jeg hvet ikke

 

Den som kan dette og hvet hva jeg skal bruke, hyl ut   ;D!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Are stiller et vesentlig spørsmål. Er det hull som skyldes kvister, steiner etc så bruk aquasure som Igor foreslår. Er det derimot lekkasje i en søm så er det

etter mitt syn en reklamasjonssak nesten uansett hvor gamle vaderne er. Sømmer bør holde på vadebukser, basta :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skaden selvforskyldt? Hvis ikke så er det vel en reklamasjonsak?!

 

Du kan jo prøve denne om det er i en søm som lekker.  http://www.loonoutdoors.com/products/uvflypaint.html

åssen funker den da?

 

Klin på et lag over hullet mens du skygger over. Så lar du det tørke i sola i 10 sekunder, da er det bare å tusle ut i elva igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skaden selvforskyldt? Hvis ikke så er det vel en reklamasjonsak?!

 

Du kan jo prøve denne om det er i en søm som lekker.  http://www.loonoutdoors.com/products/uvflypaint.html

åssen funker den da?

 

Klin på et lag over hullet mens du skygger over. Så lar du det tørke i sola i 10 sekunder, da er det bare å tusle ut i elva igjen:)

 

nice :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Bruk litt aquasure og gnu det ned i stoffet med fingrene på vaderne der hullet er, trenger ikke tykke laget. La vaderne tørke i et døgn, så er det bare å dra ut igjen og fiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Jeg la ut link til feil produkt. Her er den rette:) http://www.loonoutdoors.com/products/uvwaderrepair.html

 

De UV-greiene er bare anbefalt for nødsreperasjoner, ikke permanent ifølge Tundra. Snakka med han som har reklamasjoner på Simms når jeg slet med vaderne mine, fikk høre at det var bare Aquasure som måtte brukes

Det er jeg enig i. Uv lim er greit som nødrep, men holder ikke så lenge som aquasure. Merkelig at ingen nevner Tear-aid sånn generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis bruker denne her fra Biltema, og mener det er akkurat like bra som Aquasure.

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1705&iItemId=93447

 

Han er møbelsnekker/designer og kan mye om slike produkter for prototyping osv.

 

OBS: Jeg er ikke 100% sikker på at jeg har funnet riktig produkt, men de har i alle fall en Aquasure-erstatning på Biltema...

 

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Da har jeg fått mange gode svar, og det ser ut som om Aquasure er en gjenganger. Er det noen norske sportsfiskeforetninger som forhandler dette produktet??!

 

MB

 

Korrektomundo  ;)

Dvs, de fleste sportsforretninger som selger fiskeutstyr har aquashure.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har som sakt fått hull på vaderne, på 3 steder for og være nøyaktig. :'(

 

De tre hullene sitter på "samme" sted for og si det på en måte. Jeg skal prøve og forklare:

 

Se for deg at du tar et A4-ark rundt leggen. Når du skal feste endene på arket sammen på den andre siden, så legger du den ene biten over den andre og limer/syr de sammen. Vaderne mine har hull på kanten av den biten som ligger under den andre. Dette blir da en "usynlig kant" som det er lettere og få hull på en andre steder. Jeg tenker på og lappe hullet med slike lapper som man reparerer hull i sykkeldekket med, men hvet ikke hvordan limet eller hvor godt denne lappen vil sitte. Kanskje limet (etser) vaderne??. Jeg hvet ikke

 

Den som kan dette og hvet hva jeg skal bruke, hyl ut   ;D!!

 

Slik jeg ser det, er det ENESTE alternativet ditt Aquasure. Tørker seint, men blir knallbra resultat.

UVlimet som noen ambefaler her, egner seg IKKE til langtidsreperasjon, men er veldig kjekk å ha i nøden. Når det ikke er sol, så tørker den faen ikke, så en liten UVløkt er veldig kjekt å ha i "packen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke kjøpt en slik "Accellerator" til å blande med Aquasure, da? Mener det kortet ned ventetiden til en time eller så, inntil en ovn, ell.lign?

Bruker du accellerator blir limet mye stivere. Ville ikke gjort det på vadere jeg får min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lager ikke en ny tråd om hull i vadere. Så jeg kaprer denne tråden, iom at det ser ut som trådstarter har fått svar på sitt spørsmål ;) På fisketur i sommer, ble jeg gjennomvåt på høyre bein. Finner ikke noe hull! Hvordan kan jeg lettest finne ut hvor vannet trenger inn? Har hørt at det ikke er så bra å fylle buksene med vann. Trenger hjelp raskt, til helgen er det ut i elva igjen. På forhånd tusen takk!

Hjelp!

 

:'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ikke en ny tråd om hull i vadere. Så jeg kaprer denne tråden, iom at det ser ut som trådstarter har fått svar på sitt spørsmål ;) På fisketur i sommer, ble jeg gjennomvåt på høyre bein. Finner ikke noe hull! Hvordan kan jeg lettest finne ut hvor vannet trenger inn? Har hørt at det ikke er så bra å fylle buksene med vann. Trenger hjelp raskt, til helgen er det ut i elva igjen. På forhånd tusen takk!

Hjelp!

 

:'(

 

Å fylle buksene med vann skader ikke det minste, hvist ikke hadde ikke vaderne blitt laget for bruk i det våte element. Du kan jo ta og kline inn utsiden på vaderen med såpe, og blåse luft i den med en løv blåser eller noe. eller bare ta og fylle de med vann, og se hvor det lekker.

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ikke en ny tråd om hull i vadere. Så jeg kaprer denne tråden, iom at det ser ut som trådstarter har fått svar på sitt spørsmål ;) På fisketur i sommer, ble jeg gjennomvåt på høyre bein. Finner ikke noe hull! Hvordan kan jeg lettest finne ut hvor vannet trenger inn? Har hørt at det ikke er så bra å fylle buksene med vann. Trenger hjelp raskt, til helgen er det ut i elva igjen. På forhånd tusen takk!

Hjelp!

 

:'(

 

Å fylle buksene med vann skader ikke det minste, hvist ikke hadde ikke vaderne blitt laget for bruk i det våte element. Du kan jo ta og kline inn utsiden på vaderen med såpe, og blåse luft i den med en løv blåser eller noe. eller bare ta og fylle de med vann, og se hvor det lekker.

 

MB

Hehehe Med en løvblåser ;D Det var da voldsomt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...