Gå til innhold

"Win/PC" vs Apple; hva mener du? (NB: Les tråden før du stemmer)


Gjest Ulv

Hva er din erfaring?  

330 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring?

    • Jeg bruker Windows-PC og er fornøyd
      145
    • Jeg bruker Windows-PC og er misfornøyd
      41
    • Jeg bruker Apple og er fornøyd
      108
    • Jeg bruker Apple og er misfornøyd
      14
    • Jeg bruker GNU/Linux og er fornøyd
      34
    • Jeg bruker GNU/Linux og er misfornøyd
      2
    • Jeg bruker andre system
      7
    • Ingen formening
      6


Anbefalte innlegg

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

det viser vel at det er mange som vil ha en toyota......honda eller mazda i hverdagen.....en som vi kan stole på?

Det er akkurat der det skurrer litt for flesteparten av de jeg kjenner har pc som de stoler på. Da brenner det rett og slett ned til brukerfeil, slik jeg ser det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

etter pmen idag er det endel som konverterer på for deg det andre formatet i forhold til ditt syn. de har vært nyskjerrig, vært inne på hjemmesiden deres......og bytter ved neste pc bytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hadde ikke Apple hatt den vi-gjør-som-vi-selv-vil-og-driter-i-alle mentaliteten og ikke priset maskinene opp i skyene, så hadde de kanskje hatt et større marked også. Men nå er de mere en nisje for de med penger istedet for å være en real utfordrer til windows og pc. Trist, men sant. Ikke rart penga renner inn

 

Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden av gjerdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter pmen idag er det endel som konverterer på for deg det andre formatet i forhold til ditt syn. de har vært nyskjerrig, vært inne på hjemmesiden deres......og bytter ved neste pc bytte

Ikke for å være usaklig men jeg synes du skriver litt utydelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg er vandt til å betale litt for en datamaskin raymond, det fordi jeg var var med fra begynnelsen...... til nå viser det segat de fleste er interessert i datamaskiner som fungerer mesteparten av tiden slik at man kan bruke tida til å bruke til det man skal....ikke drive å problemsøke.....det har jeg fått mange henvendelser om idag at folk gjør.......i MS. man får en applemaskin for ca. 9000.- vanlig skriveprogram og ellers kontorprogram for under 1000.- lappen som er kompatibelt og som man atpåtil kan lage pdf filer på, med det mest brukte datasystemet, jeg har tilogmed fått beskjed om att denne spørreundersøkelsen  ikke er relevant da de virkelige ekspertene ikke nedlater seg å svare.

 

enig er jeg at man man kan kjøpe billigere maskiner, men kjøpe billigere maskiner som ikke virker er dyre maskiner.

 

nei argumentene blir slakke, jeg har 4 maskiner som kan kjøre pc og mac samtidig, og det skjer like like raskt som en standardmaskin pc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

etter pmen idag er det endel som konverterer på for deg det andre formatet i forhold til ditt syn. de har vært nyskjerrig, vært inne på hjemmesiden deres......og bytter ved neste pc bytte

Ikke for å være usaklig men jeg synes du skriver litt utydelig

 

da skl du vite en ting at etter hjerneblødningen har nesten mistet all engelsk også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter pmen idag er det endel som konverterer på for deg det andre formatet i forhold til ditt syn. de har vært nyskjerrig, vært inne på hjemmesiden deres......og bytter ved neste pc bytte

Ikke for å være usaklig men jeg synes du skriver litt utydelig

 

da skl du vite en ting at etter hjerneblødningen har nesten mistet all engelsk også!

uff. jeg hadde 2 besteforeldre som ikke var like heldig som deg staffan  :'( håper det meste er tilbake på plass i nærmeste fremtid. du har vel ikke mistet fluekast-dyktigheten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det meste kommer på plass sier legene.....men dette er helt off! men fy flaten så seint Adobeprogrammene  går.....der jeg før var lynkjapp......de er leid.....imorgen blir jeg kanskje milertidig uføretrygdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Apple hatt den vi-gjør-som-vi-selv-vil-og-driter-i-alle mentaliteten og ikke priset maskinene opp i skyene, så hadde de kanskje hatt et større marked også. Men nå er de mere en nisje for de med penger istedet for å være en real utfordrer til windows og pc. Trist, men sant. Ikke rart penga renner inn

 

Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden av gjerdet..

 

Kan du utdype hva du mener med "vi-gjør-som-vi-selv-vil-og-driter-i-alle mentaliteten". Jeg skjønner ikke hva du legger i det. Det er jo veldig mange fornøyde Mac brukere.

 

"Nå er de mere en nisje for de med penger" skriver du. Jeg har i hvertfall ikke mye penger. Føler meg vel "fattig" og "gjerrig". Men bruker Apple og kjører Toyota fordi dette fungerer for meg.  :)

 

Min G5 Mac er 6 år gammel og funker fortsatt som bare det, uten trøbbel. Ga rundt 20.000,- for den i 2003 ogskal ennå ikke bytte. Så den summen delt på 6 år blir ikke akkurat veldig mye.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

nå har jeg en av de gamle macene oppe å går på linux, det skal den få lov til å være, dette var ikke værst, kanskje til og med jeg skal konvertere damas ene maskin over til Linux!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Apple hatt den vi-gjør-som-vi-selv-vil-og-driter-i-alle mentaliteten og ikke priset maskinene opp i skyene, så hadde de kanskje hatt et større marked også. Men nå er de mere en nisje for de med penger istedet for å være en real utfordrer til windows og pc. Trist, men sant. Ikke rart penga renner inn

 

Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden av gjerdet..

 

Jeg synes ikke 10-12 tusen for en computer er noe upris. Min siste PC (som kostet kr 9999,-) sa mannen i butikken, når jeg kom tilbake med dritten for n`te gang, at jeg ikke kunne vente mer av en så billig PC. Jeg betalte 1000 kroner mer og er kjempefornøyd. Er mac overpriset???

 

Når du nevner marked må du huske at I Pod produkter også er apple

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om priser: la oss si at du kjøper en pc, vilke programmer får en med.......enkelt videoredigeringsprogram, bilderedigeringsprogram samt  en offisepakke......vs. iworks prismessig, jeg går ut ifra at man betaler for det, altså kjøpte programmer

Jeg ser bort fra at man betaler for det:

Om man kjøper en PC, og laster ned OS - la oss f.eks si Ubuntu, så "får man med" 20.000 + programmer. Masse alternativer for videoredigering, bildebehandling og kontorstøtte.

 

;D

 

PS. Det krever dog et åpent sinn. Snedig at du ikke har sett mer på dette, Staffan. Ellers er du jo svært dyktig til å finne alternative og rimelige løsninger (og det var ment som et kompliment).  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg har en avtale med samarbeidspartnere hvilke programmer som det skal jobbes med og i slik at andre lett kan ta over ved sykdom, død eller ferier.....så det går ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Apple hatt den vi-gjør-som-vi-selv-vil-og-driter-i-alle mentaliteten og ikke priset maskinene opp i skyene, så hadde de kanskje hatt et større marked også. Men nå er de mere en nisje for de med penger istedet for å være en real utfordrer til windows og pc. Trist, men sant. Ikke rart penga renner inn

 

Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden av gjerdet..

 

Jeg synes ikke 10-12 tusen for en computer er noe upris. Min siste PC (som kostet kr 9999,-) sa mannen i butikken, når jeg kom tilbake med dritten for n`te gang, at jeg ikke kunne vente mer av en så billig PC. Jeg betalte 1000 kroner mer og er kjempefornøyd. Er mac overpriset???

 

Når du nevner marked må du huske at I Pod produkter også er apple

 

Sigve

 

Kanskje du er av typen forbruker "lettlurt" Sigve ;);D ;D

 

Min pc kostet 7 lapper med kabinett. Den gruser mac pro quad core til 21 tusen!!(stasjonær)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irrelevant. bygg en mac til 200k og vanlig pc til 200k. Pcen vil gruse macen enten om du vil eller ei. ;D ;D

 

Men når du snakker om "gruse" - tenker du da på at pc'n er kjapp til å innstallere alle nye drivere, oppdateringer, kjøre defragmentering etc etc som vi med mac ikke trenger å gjøre?  ;D

EDIT: Sorry, klarte ikke å la være  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irrelevant. bygg en mac til 200k og vanlig pc til 200k. Pcen vil gruse macen enten om du vil eller ei. ;D ;D

 

Men når du snakker om "gruse" - tenker du da på at pc'n er kjapp til å innstallere alle nye drivere, oppdateringer, kjøre defragmentering etc etc som vi med mac ikke trenger å gjøre?  ;D

 

lol nei. Ytelse maskinvaremessig ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har du Demir noen erfaring med apple......de fleste apple brukerene har erfaring med pc........men vi er vel blitt enige om at hviss dataspill er det viktigste maskina skal utføre så er det pc som gjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...