Gå til innhold

nymfer i akvarium


Anbefalte innlegg

leste i en gammel tråd der snakka litt om og ha nymfer i akvarium.....hehe

 

noen som har efraing med det? :rolleyes:

 

 

skal kjøpe ett akvarium til dattera mi, hvis man fanger nymfer av div slag og slepper oppi, hvor lenge overlever , eller jeg tenkte og fange dem om våren da og putte dem oppi der, se om de til slutt klekker, er det mulig tror dere? :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen blir vel fort for høy for døgnfluenymfer vil jeg tro. Men moro å høre hva resultatene blir.

 

Ja det er det med temperaturen da...hmm...kanskje de klekker fortere....hehe...

 

skal ta og prøve og se om de overlever og tilslutt klekker :)

 

kikka under noen steiner her om dagen i lågen, fant masse heptagenia nymfer...de var merkbart store, og så klekker de ikke før til neste år?

 

eller har de ett par år på seg de nymfene der? trodde livssyklusen på de var på ett år jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forsøkt, dævva fort, men viss man kjøper vannkjøler tror jeg på det!

 

ja kanskje det gitt....hvor mye koster en sånn en da tro? er det noe de selger i "gullfisksjappa" eller?

 

eller hva om jeg legger vannledning driekte fra lågen og pumper opp....hehe...sirkulasjon også ;D

 

Hvor høy temp tåler de da? eller hva er idealtempen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tropefisk.no/shop/kjoelere-258c1.html

 

det er litt vel.....bare et raskt søk

 

hehe....ja...det blir litt dyrt forsøk kanskje ...lurer på hva dama sier om jeg kjøper en sånn en og forteller att jeg skal kjøle ned vannet for og se om noen nymfer overlever og kanskje klekker ;D haha

 

må da finnes noe rimeligere enn dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

gi opp! jeg har forsøkt, tenk når du skal skape klekkinga for det skal bli det endlige resultat, når skal du skape den, hva skal du fore dem med.....fortell oss når duden inntrer......etter hvor mange timer de holdt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,du er gæærn du Tore ;D.Hvis du kommer til å fullføre dette prosjektet så tenk deg...-en nymfe som ligger der i kanskje 2 år....og så klekker`n plutselig når du er på jobb eller i det hele tatt utenfor husets 4 vegger,slik at du ikke får oppleve selve klekkinga :P.Tenk hvor snytt du kommer til å føle deg da ;D ;D!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,du er gæærn du Tore ;D.Hvis du kommer til å fullføre dette prosjektet så tenk deg...-en nymfe som ligger der i kanskje 2 år....og så klekker`n plutselig når du er på jobb eller i det hele tatt utenfor husets 4 vegger :P.Tenk hvor snytt du kommer til å føle deg da ;D ;D!!!!

 

Må sette opp webkamera  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøpe ett akvarium til dattera mi, hvis man fanger nymfer av div slag og slepper oppi, hvor lenge overlever , eller jeg tenkte og fange dem om våren da og putte dem oppi der, se om de til slutt klekker, er det mulig tror dere? :D hehe

 

Hei. Ikke for å spolere gleden, men hvis du har tenkt å gi dattera di fisker i tillegg til selve akvariet, så blir vel kanskje nymfene spist fortere enn de rekker å klekke?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...