Gå til innhold

nymfer i akvarium


Anbefalte innlegg

Hva med denne? Akvarium, fisk, hus og alt på ett sted...  http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=19147016&sid=xz4dcaLKrPA089087     :)

 

Ja stian :)

 

dette hadde vært noe det...der kunne jeg seriøst tenkt meg og flytta og bodd resten av livet...att noen vil selge ett sånt flott sted klarer jeg ikke helt skjønne... :rolleyes:

 

enda hatt no penger til overs...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Hva med denne? Akvarium, fisk, hus og alt på ett sted...  http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=19147016&sid=xz4dcaLKrPA089087     :)

 

Ja stian :)

 

dette hadde vært noe det...der kunne jeg seriøst tenkt meg og flytta og bodd resten av livet...att noen vil selge ett sånt flott sted klarer jeg ikke helt skjønne... :rolleyes:

 

enda hatt no penger til overs...hehe

 

Jeg lagde engang en 15 meter lang  minielv med returpumpe i bunnen, det systemet inneholdt ca 1500 liter vann og hadde kjøler......jeg hadde bare nymfer i det fra april og de overlevde en dag eller to.....de er veldig sårbare på at det er eksakt samme vannkvalitet nær den samme temp........jeg brukte vel 10000 på det i ca 1980....dette er bare tull og tøys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde engang en 15 meter lang  minielv med returpumpe i bunnen, det systemet inneholdt ca 1500 liter vann og hadde kjøler......jeg hadde bare nymfer i det fra april og de overlevde en dag eller to.....de er veldig sårbare på at det er eksakt samme vannkvalitet nær den samme temp........jeg brukte vel 10000 på det i ca 1980....dette er bare tull og tøys!

 

Mvh Staffan  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøv nå Tore. Skal bli spennende og følge med. Dauer de etter to dager skal jeg love og ikke le. Høyt.......

Jeg og en kompis hadde en gang noen små sjøørret i et akvarie. De lå på gulvet etter en natt. De hoppet rett og slett ut.

Ikke hør på "grinebiterene" ;D ;D Prøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg lagde engang en 15 meter lang  minielv med returpumpe i bunnen, det systemet inneholdt ca 1500 liter vann og hadde kjøler......jeg hadde bare nymfer i det fra april og de overlevde en dag eller to.....de er veldig sårbare på at det er eksakt samme vannkvalitet nær den samme temp........jeg brukte vel 10000 på det i ca 1980....dette er bare tull og tøys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

en ting jeg har tenkt litt på...nå vet jeg att det er mulig og få døgnfluer og vårfluer til og klekke i akvarium...

da må det vel være knallhardt og fange vårfluer og putte oppi og se hvordan de klekker?  :D :D

hvordan de oppfører seg like før klekking... ;)

når jeg får ferdig gutterommet skal jeg kjøpe inn akvarium og stikke nedi elva og fange noen og se...bare guffe opp varmen så får vi se  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en skogsmann i skauen her som har opplevd suksess med dette, da han studerte i dette området.. Han heter Fin Rune Stabel, og jobber som lafter inne i skauen. Hardbarket kar med en eldre livsstil...

Han tok i sine studiedager nymfer fra hunnselva opp i et akvarium, og lot det stå i kjelleren... Det fungerte (muligens flaks med temperaturen).. Han bytta ut vannet nå og da for å holde det friskt nokk... videre er jeg uinformert, men kan spørre hvordan det gikk til neste gang jeg ser ham

Husker han fortalte at han tok litt glitter blandt grusen i bunnen av akvariet, så vårfluelarvene fikk et sæksy glitrende hus å kravle rundt i ;D.. Det må du prøve hvis du skal ha vårfluer.. Vil tro de har høyere overlevelsesterskel en døgnfluenymfer

Må nesten prøve på dette selv  :)

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... :)

ja har snakket med en annen har inne også som har fått de til og klekke...bruke vann og elvegrus fra elva så skal det gå fint det...bruk for all del ikke vann fra springen...det tåler de ikke  :)

prøve og fange både frittlevende og husbyggere...tanken var og se åssen de klekker...om de klekker i vannet, eller om de vil prøve og krabbe opp akvarieveggen og klekke der  :)

og man må ha en varmekolbe...de klekker jo avhengi av temperatur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...