Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titter på slike briller man kan henge på capsen og flippe ned. Har 1,5 pluss og det begynner å bli litt småvrient å se av og til når man skal tre smått. Kommer disse i forskjellig styrke eller?

Skrevet

Frode - kjøp deg heller noen ordentlige pola-prescriptions. Send optikerlappen din med bestillingen, så har du 20/20 med en gang. Vet i hvert fall at Smiths (AO) gjør det. Ikke bli frista til å gå innom den lokale optikeren som gir deg blå-aktige pola-glass (ikke bra for spotting  ;D )

Skrevet

Har brukt capsbriller i flere år Ruffen, de fungerer veldig bra og fåes i flere styrker. Kjøpte mine på e-bay, eneste negative er at de blir vanskelige og ha på en caps med noe bua skygge for glassene er for brede. Tok og slipte de smalere da fungerte de supert. Kosta billig 13 dollar  ;)

Skrevet

Har kjøpt pola-solbriller fra Spec-savers. Brunt pentaxglass med alt av overflatebehandling. Siden de har en deal med to briller for prisen av en (hadde i alle fall) ble det faktisk rundt 3000 for to par briller: ett par pola-briller og et par hverdagsbriller. Storfornøyd med de. Bortsett fra at solbrillene ikke er de kuleste i verden, så er de i alle fall optisk meget bra.

Kulheten bryr jeg meg ikke så mye om, så lenge de dekker bra og ikke slipper inn så mye sidelys.

Gjest Unknown User
Skrevet

Jeg kjørte samme deal som Bånngjedda. Utrolig fornøyd. Jeg har for meg at det var litt billigere. To for en, dyreste paret var 795 kr, sen ble det pluss 1000 kr for polaglass på solbrillen. Totalt ble det rundt 2000 kr for et par vanlige briller og et par polasoliser med styrke.

Skrevet

Titter på slike briller man kan henge på capsen og flippe ned. Har 1,5 pluss og det begynner å bli litt småvrient å se av og til når man skal tre smått. Kommer disse i forskjellig styrke eller?

Jeg har den fra orvis. Har brukt den i flere år, kan ikke være foruten. Har med reserve på tur. Satte meg på capsen i teltet, da brakk lupa  :(

Flipup lupa gjør det mulig å tre små kroker og den samler lyset = flua blir "lyst opp"

post-3766-13949893663468_thumb.jpg

Skrevet

Takker for meninger og tips dere. Ikke noe off det smede.  Jeg trenger ikke briller annet en når jeg binder fluer og slikt.

Jeg merker ikke noe ellers og da gidder jeg ikke kjøpe noe dyre briller. Ikke enda. Er en mester i ødelegge og vimse bort slike ting.

Skrevet

Jeg kjøpte et par sånne til å sette på capsen hos Gero her på Lillestrøm en gang på nitti-tallet. Etter øyeoperasjon rundt 2000 ble de gitt bort, leser til og med avisa i tunnelen opp fra Oslo uten briller. Hør om han har noen fortsatt.

Magne Fjellstad.

Skrevet

Jo men til den prisen går det an å gamble. Helt sikkert gode nok. Det er noe slikt jeg vil ha. e-bay skjønner jeg ikke et pip av så det blir nok å handle et eller annet sted.

Har noen i reserve Rolf, sender deg brilla så kan du prøve  :)

• 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • Opprett ny...