Gå til innhold

FILM: Fluefiske til Fjells.


Fjellfiskar

Anbefalte innlegg

Fikk min dagen etter jeg bestilte hos Nordiske, og fått sett den et par ganger i helgen. Likte filmen godt. :) Blir det nok et par ekstra forsøk på den derre stillevannsgreia. ;) Hehe.

 

Mye bra ekstramateriale også. Alltid likt det. Litt om fluer, pakking av sekk og annet jeg synes var interessant. Helt klart en film jeg kommer til å se igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Eneste jeg har å utsette på filmen er den uendelige stønningen når de holder fisken..

Hva er det egentlig med det fenomenet? ???

 

Mykje ulydar ja.. ;D men forklaringa må vera:

 

1. Det er utruleg deilig å halde ein fin fisk for så å sleppe den roleg tilbake.

 

2. Det tar på for middealdrande menn, med ulike skavankar, å sitje på kne i myra å "pose" med fisk framfor kamera ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns filmen var fin! Litt sånn "ekte", i motsetning til mye annet jeg har sett. Har bare sett den på pc-en foreløpig, men den gjorde at jeg fikk lyst å tilbringe mer tid til fjells. Syns Helge har en utrolig fin måte å gjøre tilslag på. Ikke noe panikk der i gården.

Gleder meg til mer film fra den kanten!

 

Mvh Sjur 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så filmen første gang på torsdag og andre gang på lørdag og det er nok ikke lenge til den blir tatt fram igjen.

Flott natur :P, foretrekker høyfjellet kontra lavlandet - fikk enda mer lyst til å fiske på vidda, dessverre...

Flott film :D, savnet litt bindebeskrivelser på fluene, men dette er bare pirk, det var jo stort sett kjente fluer som ble brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at Rune Stokkebekk selv ble nevnt på ekstramaterialet..

Hyggelig :)

 

Eller var det Runar...hehe  :)

 

fikk sansen for den vulgataklekkeren :)

Den med foam?

Ja, den har jeg maks troa på.. skikkelig fluffy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binding av superpuppa med foam!

 

Heilt ordinær superpuppe der dubba kropp er bytta ut med foam!

 

Start med å feste foamen foran, surr bindetråden bakover på krokskaftet, og fest foam og hakcle bak på kroken. Lag segment i foamen med bindetråd fram til krokauga. Surr deretter fjøra di i samme spor som du laga med bindetråden. Dette for å hindre at fjørstamma ryk når du skal "presse" det rundt foamen. Klypp hakclet over og under kroppen. :D

 

Gå deretter ut og fisk ein fin feit fjellaure! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Off topic, men kanskje Fjellfiskar eller noen andre kunne lagt ut en bindebeskrivelse på den foam klekkeren?

Her kjem ein oppskrift på vulgata foam klekkar! :D Denne fluga er bundet av Tor Nedkvitne.

Krok        : Tiemco 200r # 8 eller 10.

Kropp/hale: Motlebou brun.

Thorax     :  Cdc.

Vingesekk : Foam.

[attachthumb=1]

[attachthumb=2]

post-2734-13949869556851_thumb.jpg

post-2734-13949869619565_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men kanskje Fjellfiskar eller noen andre kunne lagt ut en bindebeskrivelse på den foam klekkeren?

Her kjem ein oppskrift på vulgata foam klekkar! :D Denne fluga er bundet av Tor Nedkvitne.

Krok        : Tiemco 200r # 8 eller 10.

Kropp/hale: Motlebou brun.

Thorax     :  Cdc.

Vingesekk : Foam.

Motlebou = Marabou anntar jeg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...