Gå til innhold

FILM: Fluefiske til Fjells.


Fjellfiskar

Anbefalte innlegg

  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tar dere virkelig alt så dødsens seriøst?!

Kan ikke komme med synspunkter engang uten at folk begynner å kjefte på en indirekte  :P... Prøvde å skrive en saklig tilbakemelding, men da var vist personen overbevist om at mitt synspunkt var tull  :rolleyes:

Filmen var god den, og jeg likte godt at det var på "avsides" liggende fjellvann, istedenfor elver (sikkert noen som bare må kommentere den og)

Men hva slags snøre er det de brukte på Waterworks ULA  snella, det grønne... Har aldri sett den snella med noe annet snøre, så jeg lurer på om noen kan navnet på det?!

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere virkelig alt så dødsens seriøst?!

Kan ikke komme med synspunkter engang uten at folk begynner å kjefte på en indirekte  :P... Prøvde å skrive en saklig tilbakemelding, men da var vist personen overbevist om at mitt synspunkt var tull  :rolleyes:

Filmen var god den, og jeg likte godt at det var på "avsides" liggende fjellvann, istedenfor elver (sikkert noen som bare må kommentere den og)

Men hva slags snøre er det de brukte på Waterworks ULA  snella, det grønne... Har aldri sett den snella med noe annet snøre, så jeg lurer på om noen kan navnet på det?!

MB

Er vel ingen som har kjeftet på deg her, Marius ?  ;)

At du, med signaturen "Fluer skal visst helst flyte  ???", i signaturen din ikke er begeistret for Tørrfluelandet filmene bør jo ikke overraske noen.

Sliter imidlertid litt med å skjønne hva du mener med at du aldri har sett Waterworks ULA med annet snøre . . .

Annet snøre enn hva da ? . . . Det grønne ?

Litt vanskelig å navngi et snøre utifra farge  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere virkelig alt så dødsens seriøst?!

Men hva slags snøre er det de brukte på Waterworks ULA  snella, det grønne... Har aldri sett den snella med noe annet snøre, så jeg lurer på om noen kan navnet på det?!

MB

ULA sneller virker bare med grønne snører ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere virkelig alt så dødsens seriøst?!

Kan ikke komme med synspunkter engang uten at folk begynner å kjefte på en indirekte  :P... Prøvde å skrive en saklig tilbakemelding, men da var vist personen overbevist om at mitt synspunkt var tull  :rolleyes:

Filmen var god den, og jeg likte godt at det var på "avsides" liggende fjellvann, istedenfor elver (sikkert noen som bare må kommentere den og)

Men hva slags snøre er det de brukte på Waterworks ULA  snella, det grønne... Har aldri sett den snella med noe annet snøre, så jeg lurer på om noen kan navnet på det?!

MB

Er vel ingen som har kjeftet på deg her, Marius ?  ;)

At du, med signaturen "Fluer skal visst helst flyte  ???", i signaturen din ikke er begeistret for Tørrfluelandet filmene bør jo ikke overraske noen.

Sliter imidlertid litt med å skjønne hva du mener med at du aldri har sett Waterworks ULA med annet snøre . . .

Annet snøre enn hva da ? . . . Det grønne ?

Litt vanskelig å navngi et snøre utifra farge  :)

Signaturen min er et ironisk innslag, da det er en ting folk liker å tulle med...

Når det gjelder den sena... Har sett den på div filmer, og folk jeg har møtt i hunnselva på den snella... Alle de folka har hatt nøyaktig samme farge på snøret... en matt mørkegrøn farge.. Du skjønte det vel nå  :)

Når det gjelder "kjeften"...Nei, regelrett kjefting er det ikke, men jeg synest jeg aner en sløvskarp tone hos visse  ;)... Staheten min er en egenskap jeg har hatt hele livet, men har aldri ment å være en bedreviter... Kan muligens oppfattes sånn, men da kan dere heller si ifra, enn å føle forakt  :)

Nå skal jeg se filmen en gang til, så bye bye

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere virkelig alt så dødsens seriøst?!

Men hva slags snøre er det de brukte på Waterworks ULA  snella, det grønne... Har aldri sett den snella med noe annet snøre, så jeg lurer på om noen kan navnet på det?!

MB

Har alltid brukt grønt snøre på min ULA. Prøvde rosa en gang, men spolen gikk i oppløsning. Aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere virkelig alt så dødsens seriøst?!

Kan ikke komme med synspunkter engang uten at folk begynner å kjefte på en indirekte  :P... Prøvde å skrive en saklig tilbakemelding, men da var vist personen overbevist om at mitt synspunkt var tull  :rolleyes:

Filmen var god den, og jeg likte godt at det var på "avsides" liggende fjellvann, istedenfor elver (sikkert noen som bare må kommentere den og)

Men hva slags snøre er det de brukte på Waterworks ULA  snella, det grønne... Har aldri sett den snella med noe annet snøre, så jeg lurer på om noen kan navnet på det?!

MB

Er vel ingen som har kjeftet på deg her, Marius ?  ;)

At du, med signaturen "Fluer skal visst helst flyte  ???", i signaturen din ikke er begeistret for Tørrfluelandet filmene bør jo ikke overraske noen.

Sliter imidlertid litt med å skjønne hva du mener med at du aldri har sett Waterworks ULA med annet snøre . . .

Annet snøre enn hva da ? . . . Det grønne ?

Litt vanskelig å navngi et snøre utifra farge  :)

Signaturen min er et ironisk innslag, da det er en ting folk liker å tulle med...

Når det gjelder den sena... Har sett den på div filmer, og folk jeg har møtt i hunnselva på den snella... Alle de folka har hatt nøyaktig samme farge på snøret... en matt mørkegrøn farge.. Du skjønte det vel nå  :)

Når det gjelder "kjeften"...Nei, regelrett kjefting er det ikke, men jeg synest jeg aner en sløvskarp tone hos visse  ;)... Staheten min er en egenskap jeg har hatt hele livet, men har aldri ment å være en bedreviter... Kan muligens oppfattes sånn, men da kan dere heller si ifra, enn å føle forakt  :)

Nå skal jeg se filmen en gang til, så bye bye

MB

Må ikke ta sånn på vei. Jeg er også veldig sta men det er fordi jeg har alltid rett ;) Å kalle stahet en egenskap er vel å ta litt hardt i. Tror ikke fruen kaller det en egenskap. Du må skjønne at folk kan reagere på visse ting og innse at kanskje å tenke litt før en trykker "enter" kan redde deg fra noen tilfeller. På et forum kan ironi og sarkasme være vanskelig og oppfatte.

Disse snørene du refererer til kan jo være en tilfeldighet. Selv har jeg ikke merket at alle har grønne snører på snella. Hvis du vil kan jeg ta bilde av min. Den har en glassline på. Så har du i allefall et håndfast bevis på at det finnes en der ute uten grønn line :)

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til snøret som sitter på snella som er avbildet på coveret til filmen Marius, så holder jeg en knapp på at det er Rio Grand  ;)

Det unike med disse snørene er at de har en tørrflue-ende og en nymfe-ende.

Hvis du midt under nymfe-økta finner ut at fisken tar tørt, så bare snur du snøret på snella og knyter på en parachute  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til snøret som sitter på snella som er avbildet på coveret til filmen Marius, så holder jeg en knapp på at det er Rio Grand  ;)

Det unike med disse snørene er at de har en tørrflue-ende og en nymfe-ende.

Hvis du midt under nymfe-økta finner ut at fisken tar tørt, så bare snur du snøret på snella og knyter på en parachute  ;)

Enig med Lars at det sikkert selges mest Rio Grand av de olivengrønne fluesnørene. Andre alternativer kan være Teeny Gary Lafontaine, Rio Selective trout eller Royal Wulff Triangle Taper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnus!

Snøret er eit Rio selectiv trout! :)

Tror jeg må kjøpe akuratt det snøret. Må jo følge "klisje" bølgen  :P

MB

Det var du som spurte, var det ikke ?

Kan jo fort være noen kjendiser som bruker akkurat det snøret, så jeg ville ikke tatt sjansen, var jeg deg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke kjendiser? Hva er Svein Røbergshagen da? Han er jo fluefiskefilmenes Bjørn Sundquist!

Og hvilke andre fiskefilmer, med kjendiser i, er det du er lei av?"

Han er vel så langt borte fra Bjørn Sundquist som overhodet mulig. Vil heller sette Svein i samme båt (ikke nødvendigvis skuespillere)  som Wenche Myhre, Elisabeth Grannemann og Jan Thomas. Fiske er han ok til. Men på skjermen katastrofal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjendiser? Hva er Svein Røbergshagen da? Han er jo fluefiskefilmenes Bjørn Sundquist!

Og hvilke andre fiskefilmer, med kjendiser i, er det du er lei av?

Han er vel så langt borte fra Bjørn Sundquist som overhodet mulig. Vil heller sette Svein i samme båt (ikke nødvendigvis skuespillere)  som Wenche Myhre, Elisabeth Grannemann og Jan Thomas. Fiske er han ok til. Men på skjermen katastrofal.

Nei, nei, nei og nei til dere begge. SR er en fyr som i det virkelige liv utstråler trygghet og romslighet i forhold til amatører som oss. På film synes jeg han viser det samme og i tillegg har en stor sex appeal. Det er nesten så jeg skulle ønske jeg var Jan Thomas  ;D.

Jeg vil mer si han er fluefiskefilmens svar på Robert Redford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at denne tråden har kome inn i den retning me kunne ynskje oss!! ;D ;D  Men for å spore litt av, så er det litt info på framsida til FFS i dag. ;) Bindebeskrivelse på vulgata klekkar skreve av Tor Nedkvitne - mannen bak fluga! :D

http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=262:vulgata-klekkern&catid=34:dognfluer&Itemid=59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjendiser? Hva er Svein Røbergshagen da? Han er jo fluefiskefilmenes Bjørn Sundquist!

Og hvilke andre fiskefilmer, med kjendiser i, er det du er lei av?

Han er vel så langt borte fra Bjørn Sundquist som overhodet mulig. Vil heller sette Svein i samme båt (ikke nødvendigvis skuespillere)  som Wenche Myhre, Elisabeth Grannemann og Jan Thomas. Fiske er han ok til. Men på skjermen katastrofal.

Nei, nei, nei og nei til dere begge. SR er en fyr som i det virkelige liv utstråler trygghet og romslighet i forhold til amatører som oss. På film synes jeg han viser det samme og i tillegg har en stor Sæks appeal. Det er nesten så jeg skulle ønske jeg var Jan Thomas  ;D.

Jeg vil mer si han er fluefiskefilmens svar på Robert Redford.

Der hører du Herr Rødberghagen. Nå er det bare å se redd ut, og klemme ræva inn i nærmeste hjørne hver gang når du stopper opp. Flyalf har slått av sikringa.

Synes Fjellfiskefilmen var en mye bedre film enn Ørreteldorado. Den var dårlig den! Bare rot!

Og Rødberghagen fikser ikke kamera i det hele tatt! Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjendiser? Hva er Svein Røbergshagen da? Han er jo fluefiskefilmenes Bjørn Sundquist!

Og hvilke andre fiskefilmer, med kjendiser i, er det du er lei av?

Han er vel så langt borte fra Bjørn Sundquist som overhodet mulig. Vil heller sette Svein i samme båt (ikke nødvendigvis skuespillere)  som Wenche Myhre, Elisabeth Grannemann og Jan Thomas. Fiske er han ok til. Men på skjermen katastrofal.

Nei, nei, nei og nei til dere begge. SR er en fyr som i det virkelige liv utstråler trygghet og romslighet i forhold til amatører som oss. På film synes jeg han viser det samme og i tillegg har en stor Sæks appeal. Det er nesten så jeg skulle ønske jeg var Jan Thomas  ;D.

Jeg vil mer si han er fluefiskefilmens svar på Robert Redford.

Der hører du Herr Rødberghagen. Nå er det bare å se redd ut, og klemme ræva inn i nærmeste hjørne hver gang når du stopper opp. Flyalf har slått av sikringa.

Synes Fjellfiskefilmen var en mye bedre film enn Ørreteldorado. Den var dårlig den! Bare rot!

Og Rødberghagen fikser ikke kamera i det hele tatt! Sånn er det bare.

Må faktisk få si meg enig. Ørret Eldorado har ikke store underholdningsverdien, fluefiske til fjells var derimot et stort steg opp. Jeg kan se den at noen av dere syns SR er behagelig type å se på i en fluefiskefilm, men han blir rett og slett for kjedelig for meg. Nå skal det sies at Lenth, Fismen, Tufte og Nilssen har satt lista rimelig høyt for hva som virkelig kan bli regnet som kvalitet innenfor norske fluefiskefilmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...