Gå til innhold

Cortland...hva er det med dem????


Anbefalte innlegg

Vidar er entopp fyr..haner europamester i casting også..cortland har havna litt i bakevja..jeg tro også det skyldes at amerikanerne ikke har fått opp øya for hvordan vi tenker på enhånds..de var ledende...kreative..men vi er forbi dem...nå burde de lytte til oss.

men de har hatt mange interesante liner oppigjennom..lazer line...

SA har altid vært mitt favoritt merke, med hensyn til feelig coating osv..har bare hatt bra ting fra dem så vidt jeg kan huske...

det blir spennende å se hvordan dette går...skal bios ha både cortland og SA?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Vidar er entopp fyr..haner europamester i casting også..cortland har havna litt i bakevja..jeg tro også det skyldes at amerikanerne ikke har fått opp øya for hvordan vi tenker på enhånds..de var ledende...kreative..men vi er forbi dem...nå burde de lytte til oss.

men de har hatt mange interesante liner oppigjennom..lazer line...

SA har altid vært mitt favoritt merke, med hensyn til feelig coating osv..har bare hatt bra ting fra dem så vidt jeg kan huske...

det blir spennende å se hvordan dette går...skal bios ha både cortland og SA?

 

du som kan holde mengder i lufta Sven. På tide du tester den klare lina da ;) 444sl.

Du vil nok få sjokk over det stabile overhenget med mengder ute. Faktisk en bra "treningsline" også.

Blir rimelig svett i lengda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bios ha både cortland og SA?

 

 

Bios mistet agenturet på SA til Tundra Outdoor...

I mine øyne veldig synd.

 

På den andre siden blir det jo moro å igjen se Cortland-snører i de lokale butikkhyllene ;)

Fant fram noen urgamle cortland 333 og 444 SL i boden til gamlingen.

De ser forbasket friske ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at ikke vios gjør mere med orvislinene

 

Jo... det er sant!

Nå er vel ikke Vidar en kar som slår rundt seg med armene..

Orvis har jo flere nydelige snører (har forstått det slik at SA som visstnok produserer disse har maken til flere av disse).

Selv skulle jeg teste den nye Wonderline Easy Mend i år, men kom aldri så langt.

Tror det kunne passet meg MEGET godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører mye skryt for tida om orvis generelt bortsett fra snellene

 

I grunne rart, for mine mest trofaste sneller er Orvis Battenkill av typen LA (de jeg har brukt lengst, uten noen gang å merke noe skurr).

 

Og lavprismerket British Flyreels lager også jo til seg selv gode produkter som har høy kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja orvis har vært lagd hos SA/3M. men de er ofte polert på en spesiell måte...gjennomsiktig lengde line...?

jeg hadde en gjennomsiktig hardy line en gang DT6. det var en fin fiskeline..

cortland 444SL er det den du tenker på i DT eller rocket taper? rocket taperen er jo ett 30 år gammalt design eller slik...

hard glatt coating , lang fronttapering . pussig nok har DT linene kortere taperinger..det er synd..jeg vedder på at cortland har lagd

DDT en til VISION. merkelig at ingen gidder å skjekke ut den? kanskje "den kuleste" finfiske lina der ute..sløvt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at Orvis er så lite fremme i butikkene her hjemme. Det var jo the shit for 20 år siden, som alle ønska seg til konfirmasjonen og greier. Det samme som har skjedd med Cortland..? Orvis er jo fortsatt like stort internasjonalt har jeg intrykk av, men her hjemme så er det vel Sage alle konfirmanter har på ønskelista for tida. Slave for reklame. Spørs vel dog om ikke alle Bergensere faller for detta Winstongreiene snart.. Streitinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg jobba litt med sølvkroken for lenge siden ..da brukte jge mye streight 444SL rocket taper..en kul line, langtkastende  rart ingen har prøvd slik til 5er cup...for kort klump for de lengste kastene, prøv å holde helt i enden på skytelina hehe når du blindkaster. da er man rå...hehe  jeg hadde noen saltvannsliner jeg og . klumpene var støpt rett på fletta mono....ting blei bedre da SA kom med de første striperlinene,,,noen som husker dem. de med fletta mono core..sinnsykt slitesterke, jeg har brukt mine mye de er minst 10 år gamle..SA.bonefishtaper flyt, er faktisk ikke dumt til tørrflue når det er på det varmeste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at Orvis er så lite fremme i butikkene her hjemme. Det var jo the shit for 20 år siden, som alle ønska seg til konfirmasjonen og greier. Det samme som har skjedd med Cortland..? Orvis er jo fortsatt like stort internasjonalt har jeg intrykk av, men her hjemme så er det vel Sage alle konfirmanter har på ønskelista for tida. Slave for reklame. Spørs vel dog om ikke alle Bergensere faller for detta Winstongreiene snart.. Streitinger.

 

Huff....slaver for reklame kan vel ikke Winston eiere kalle seg i allefall...ser ikke et ord om Winston jeg i noen av de store avisene om dagen..dumt igrunnen ;)

 

Cortland ligger vel litt nede på "hypp" listen i forhold til SA og Rio...ja til og med i forhold til Wulff i USA.

Tror faktisk Cortland kan bli på flere sneller fremover....men også disse ser ut til å holde høyt, svært høyt prisnivå.

Hvis det blir tydelig hvilken line passer til hvilket fiske.

Gresk for meg foreløpig...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff....slaver for reklame kan vel ikke Winston eiere kalle seg i allefall...ser ikke et ord om Winston jeg i noen av de store avisene om dagen..dumt igrunnen ;)

 

 

Kødder du? Winston-stengene er vel snart de mest omtalte og rosede (oppskrytte???) stengene her på forumet! At det er gratis reklame betyr like fullt at det er reklame. Kjøper jeg Winston nå , vil alle tro jeg er lett påvirkelig av "reklamen" her inne... OK, de har jo rett, da... :rolleyes:

 

Cortland? godeminner fra den myke, 2-delte 5/6-stanga fra tidlig nittitallet. Den står på en hedersplass lengst inni boden ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kjipt er at reklame og omtale virker negativt på meg. Hadde forsåvidt planer om å kjøpe en winston i sommer, men det blei for mye snakk om den. Så besluttet jeg å kjøpe en Diamondback, men den blei det jo også mye prat rundt. Sage har jeg ikke vurdert engang pga overeksponering.. ;) Havna opp med en Burkheimer, men har nå skjønt at selv den er for lett å få tak i. Skal virkelig legge meg i selen og få tak i noe obskure greier i framtida.. Kanskje med et Cortlandsnøre, om de klarer å holde seg i bakgrunnen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lassekr; jeg har en Shakespeare 6'6 #4/5 du kan få kjøpe av meg. Den er det sikkert ikke mange igjen av :D Sikkert ikke mange som bruker de hvertfall.

 

Den er hvit med blå surringer og fiiiint skumgummihåndtak. Sært nok?

 

B

 

 

 

Da snakker vi! Skumgummi er undervurdert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

 

Huff....slaver for reklame kan vel ikke Winston eiere kalle seg i allefall...ser ikke et ord om Winston jeg i noen av de store avisene om dagen..dumt igrunnen ;)

 

 

Med tanke på reperasjonstiden til Winston, så bør de ikke reklamere for den ihvertfall ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke all verdens reklame for Winston i norske/skandinaviske fiskeblader, men i amerikanske er det plenty, og det er jo der det største markedet ligger.

Det samme gjelder forsåvidt for merker som Cortland og T&T også . . .

Burkheimer er jo nærmest et enmannsforetak, men så er de desto mer eksklusive å eie også  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lassekr; jeg har en Shakespeare 6'6 #4/5 du kan få kjøpe av meg. Den er det sikkert ikke mange igjen av :D Sikkert ikke mange som bruker de hvertfall.

 

Den er hvit med blå surringer og fiiiint skumgummihåndtak. Sært nok?

 

B

 

 

 

Da snakker vi! Skumgummi er undervurdert..

 

Du må nok ut og lete igjen!  ;D

 

Nå har vi hypet den grønne Sølvkrokenstanga med skumgummihåndtak så ettertrykkelig at skumgummi er høstens "må ha" blant fluefiskere.

 

Hmmm, når det gjelder stangmateriale så er både glassfiber, karbon og bambus overeksponert. Derimot så har jeg hørt at kårdestål, fremdeles er et trygt valg!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lassekr; jeg har en Shakespeare 6'6 #4/5 du kan få kjøpe av meg. Den er det sikkert ikke mange igjen av :D Sikkert ikke mange som bruker de hvertfall.

 

Den er hvit med blå surringer og fiiiint skumgummihåndtak. Sært nok?

 

B

 

 

 

Da snakker vi! Skumgummi er undervurdert..

 

Du må nok ut og lete igjen!  ;D

 

Nå har vi hypet den grønne Sølvkrokenstanga med skumgummihåndtak så ettertrykkelig at skumgummi er høstens "må ha" blant fluefiskere.

 

Hmmm, når det gjelder stangmateriale så er både glassfiber, karbon og bambus overeksponert. Derimot så har jeg hørt at kårdestål, fremdeles er et trygt valg!  ;)

Hva med betongstenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kjipt er at reklame og omtale virker negativt på meg. Hadde forsåvidt planer om å kjøpe en winston i sommer, men det blei for mye snakk om den. Så besluttet jeg å kjøpe en Diamondback, men den blei det jo også mye prat rundt. Sage har jeg ikke vurdert engang pga overeksponering.. ;) Havna opp med en Burkheimer, men har nå skjønt at selv den er for lett å få tak i. Skal virkelig legge meg i selen og få tak i noe obskure greier i framtida.. Kanskje med et Cortlandsnøre, om de klarer å holde seg i bakgrunnen ;D

 

Jeg har en loomis stang til deg om du er interessert...er jo ikke snakk om dem lengre ;)

Helt ening med deg, viktig å være den eneste i landet som har en eller annen stang...kan du tenke deg hvor godt jeg har det ;D

Bare meg og BIIMX forløpig....lyst å bli andremann?...ekslusiv gjeng du og jeg 8).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff....slaver for reklame kan vel ikke Winston eiere kalle seg i allefall...ser ikke et ord om Winston jeg i noen av de store avisene om dagen..dumt igrunnen ;)

 

 

Med tanke på reperasjonstiden til Winston, så bør de ikke reklamere for den ihvertfall ;);D

 

 

Hva er det du rører rundt med nå da Raymond??

HAr du blitt fortalt noe som "visstnok skal ligge nære en sannhet"...Stangrepereasjoner som må til USA tar tid for alle de amerikanske..helt riktig ;)

Men å knekke en Winston...det skal du jo ikke gjøre ;D

Men Cortland dette for svingende...hvem er det som sklir sånn ut her??? :-X sorry for delaktighet i det...

Cortland liner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...