Gå til innhold

Fluebindering - Julegave til Toggi


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

Da kommer det en del mer, ja  ;)

Tror Toggi blir sykere hvis han ikke får fiske.... ;D

 

Kan nok være enig i det Fiskern 35. For mange år siden ble jeg sykmeldt av en lege på Gran, Hadeland, og jeg fortalte ham at jeg hadde tenkt meg på fisketur inne på åsen. Jeg fikk følgende svar: "Bare dra og fisk, for da slapper du av, og det er det du trenger".

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei

Fikk en pakke i posten idag, og ble sjokkert over noen utrolige fluer fra fiskeren 35.

Teppesild i oliven, rosa og sort, mini teppesild i sort og hvit. I tillegg polar frede som bare han binder den og hvit wolly. Dette var litt av en inspirasjon.

Brukte flere mønstre fra første store pakke jeg fikk i posten, og skal ærlig innrømme at jeg koser meg glugg ihjel. Deres bidrag gjør meg både glad, og ikke minst veldig inspirert. Nå er det ut å prøve nye møsntre. Små detaljer er annerledes og det føles som om jeg ikke har fisket på en måned.

Takker og bukker. Blir veldig glad skal dere vite. Og en stor takk til Nils, teppesildkongen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fikk en pakke i posten idag, og ble sjokkert over noen utrolige fluer fra fiskeren 35.

Teppesild i oliven, rosa og sort, mini teppesild i sort og hvit. I tillegg polar frede som bare han binder den og hvit wolly. Dette var litt av en inspirasjon.

Brukte flere mønstre fra første store pakke jeg fikk i posten, og skal ærlig innrømme at jeg koser meg glugg ihjel. Deres bidrag gjør meg både glad, og ikke minst veldig inspirert. Nå er det ut å prøve nye møsntre. Små detaljer er annerledes og det føles som om jeg ikke har fisket på en måned.

Takker og bukker. Blir veldig glad skal dere vite. Og en stor takk til Nils, teppesildkongen 8)

Hyggelig og lese Toggi  :) Flott at du satte pris på fluene mine, men de fluene fra denne ringen som jeg har liggende hjemme nå....de er bare helt rå!! Sender hele pakka så fort jeg har mottatt alle  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har desverre ikke fått testet ut disse fluene etter SØ, så de leveres uten fangstgaranti..

Håper du får tid og tro nokk på dem til å prøve dem ut en gang Toggi. Hadde vært fint å få bekreftet/avkreftet fluenes fangstevne   :rolleyes:

Har ikke trimmet loppene. tenkte det var bedre at du gjør de selv

post-3377-13949869931733_thumb.jpg

post-3377-13949869933185_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør noe igjen hver dag Toggi, ved å dele erfaringene dine med alle oss andre!

Takk, det varmer!! Men uansett, skal noen av dere innom Telemark en gang på sjøørret tur, marka tur eller havabbor tur så kan jeg stille som guide eller holde kastekurs. (For dem som trenger) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig lesning dette gutter.

Toggi: Du må ta bilder av alle fluene når alt er kommet frem. Så vi får se hvor mange det virkelig er når di er samlet.

Klart det ;)

Den første "pakka" jeg fikk av anonym ga 9 fisk i natt. En sort zonker, synes det er mye mer stas selv og ta på FFS medlemmers fluer enn fluer fra sjappa. Er veldig takknemlig altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom de siste fluene. Tusen takk for bidraget Rune  ;D. Mange vakre fluer der. Hadde det litt travelt, så jeg glemte å ta bilde. Toggi kan jo evt. ta bilde av pakka når han har fått den.

Da endte vi opp på litt over 100 fluer tror jeg. Noen som av forståelige grunner ikke rakk å levere, men jeg tror Toggi kommer til å like det han får. Blir sikkert mange rapporter fremover!!

Takk til alle som bidro. God Jul og godt Nyttår!!  ;D

Hilsen Nils "Fiskern35"

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...