Gå til innhold

Fluebindering - Julegave til Toggi


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

Hei

 

Klart du skal få tilbakemeldinger på dem ;)

 

Adresse er:

 

Torgeir Hansen

Haugsvegen 40

3712    Skien

 

Fluene er festet på to papp-lag. Det er ikke no avsender på pakken.

Men for meg spiller det ingen rolle sånn sett, dette er VAKKERT og det viser hvor mange ok mennesker det er på dette forumet.

 

Bare send meg PM hvis dere vil ha tilbakemeldinger, masse dobbelt krok fluer her ;)

Og jeg aner ikke hvem som har bundet hva.

 

Tror ikke jeg har fått dine Igor.

 

ser ikke sånn ut. det er i alle fall 5 reker, 2 blå 2 chartrause og 1 rosa peanut bunker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Hei

 

Fikk sjokk når jeg åpnet posten idag, det viser seg at all denne fluebindinga var gave til meg.

Ja, det blir vanskelig å beskrive hvor glad jeg er nå. Men dette var i overkant raust, akkurat som med kamera jeg SKAL få ordnet nå.

 

Jeg trodde først dette var en pakke med et blad, men satte kaffen kjapt i halsen da det viste seg å være enorme mengder med fargeglade SØ fluer.

 

Ja, nå er jeg nesten på kanten til rørt. Jeg er veldig glad 8)

Når diskusjonene går til tider hett er inne, så er jo dette et bevis på at dette forumet er unikt.

Tror ikke det har blitt gjort noe liknende på andre forum.

 

En spesiell takk til bindere og ikke minst fiskeren 35 som jeg har vært så heldig å bli kjent med.

Det viser jo kanskje at dag inn og dag ut med rapporter er den noen som setter pris på.

 

 

Er rimelig gira nå, en influensa syk Torgeir MÅÅÅ bare ut å teste fluer-sånn er det med den saken.

 

 

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN :) :) :)

 

Det her tror jeg er noe av det hyggeligste jeg har lest på lenge her på fluefiskesiden.

Kan ikke tenke meg noe mer velfortjent enn at Toggi fikk disse fluene, samtidig som jeg må si at de som har tatt initiativet til dette

fortjener en gigantisk TAKK for å vise omtanke og generøsitet.

Å lese dette tar lurven av alle krangletråder og viser at ekte kammeratskap og ønske om å glede andre er veien å gå :)

 

Gratulerer Toggi, dette var vel fortjent til en hyggelig og positiv fyr :D

Gratulerer til de som står bak denne kjempehyggelige gesten. Det gir glede i sjela å se at noen tenker på andre i disse tider hvor man stort sett

bare stemmer ut folk i en eller annen sammenheng :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette varmer skikkelig. Er full av influensa her og har hatt noen tunge dager, så dette varmer veldig ;) Et godt eksempel på at FFS er et unikt sted.

 

Tusen takk for hyggelige ord Terje, har vel samme inntrykk om deg.

 

Nå vil halve Grenland ut å fiske med meg, gutter som har null kjennskap til fluefiske som har sett bilder på facebook. Så hvis jeg kan gi dem en (U) sunn hobby så føler jeg stor glede. For jeg vet hvor mye hele pakka av fluefiske gir meg og alle rundt meg.

 

Nå er det ut å teste fluer før jobb, jeg vet det er dumt-men klarer ikke la være!! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som hensikten er avslørt, så oppfordrer jeg flere til å  bli med. Dette er en julegave til Toggi, som takk for alt han har bidratt med på forumet, særlig sjøørret. Vært mye lystig lesing opp gjennom årene gitt!!

Det er da snakk om å binde 10 fluer hver etter eget for godt findende. SØ-fluer, HA-fluer, tørrfluer.

Vi er hittil 17 personer som har meldt oss på, men jo flere jo bedre.

 

En stor takk til alle som har bidratt så langt. Dette viser jo hva forumet består av;  Fiskekompiser!!!  ;D ;D ;D

 

Deadline var i utgangspunktet satt til 15. desember, men jeg foreslår at vi utvider den til 24. desember. Er jo julegave. Fluene kan da sendes direkte til Toggi (adresse lenger oppe). Han tar bilde av alle fluene en gang før jul. Tror det blir en vakker samlig!!

 

Jeg skal prøve å legge ut en liste over alle som er med i løpet av kvelden.

 

Hmmm...sitter og ser på de fluene Toggi har fått nå...litt av en samling!!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal sende deg noen fluer jeg også Toggi :), rapportene dine her inne på forumet har inspirert meg i hvertfall, eller skal jeg sende dem til fisker'n.

Hadde forresten en syk artig opplevelse i dag, jeg hadde gått 2 timer  etter sjø-ørretten, og ikke kjent et drag i snøret ;). da satte jeg på en rosa cdc-reke med flottør og la den inne ved sivkanten der jeg vet at fisken kan gå og spise. Flua fløyt den, og plutselig kom det en ørret i fullfart og tok flua når den lå stille ???( slå den) fisken veide sånn ca 1,5 kg( annslått etter lengden ). kommer ikke til å glemme den med det første :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge :P

 

Hadde noen røsk på grunna, fisket kun en time. Brukte sort wolly fra samlinga som ga et hugg.

Måtte over på rosa og hvit teppesild for at flere fisker skulle vise interesse.

Idag var det GRUSOMME forhold og Micke ja han er ute enda ;D

 

Idag er det helt greit å være på jobb.

 

Skal LOVE dere at alle fluer vil bli tatt imot med stor takk, har allerde sett på mønstre som er helt rå og attraktor fluer som er unike. De selges ikke i butikk, og jeg har heller ikke sett fluer som likner engang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått oppklart fluepakken som kom til Toggi. Det er et utenomjordisk bidrag fra en binder i en annen galakse som ønsker å være anonym  ;). Dette er altså noe i tillegg til det opplegget vi har. Da kan dere bare fortsette og sende fluer til meg, så skal jeg få pakket det i en egnet boks. Blir en bilderapport fra overleveringen før jul. Deadline er satt til 15. desember som før. Mye frem og tilbake, men nå skal det være i boks.

Også vil jeg få rette en stor, stor takk for det anonyme bidraget til Toggi !! Blir garantert den største samlingen fra èn binder!  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått oppklart fluepakken som kom til Toggi. Det er et utenomjordisk bidrag fra en binder i en annen galakse som ønsker å være anonym  ;). Dette er altså noe i tillegg til det opplegget vi har. Da kan dere bare fortsette og sende fluer til meg, så skal jeg få pakket det i en egnet boks. Blir en bilderapport fra overleveringen før jul. Deadline er satt til 15. desember som før. Mye frem og tilbake, men nå skal det være i boks.

Også vil jeg få rette en stor, stor takk for det anonyme bidraget til Toggi sin julegave!! Blir garantert den største samlingen fra èn binder!  ;D ;D

 

Det er jo helt INSANE. Hva skal jeg si!!!!  8) Jeg kan stille med kastekurs for de som bor rundt meg eller noe.

Dette er jo helt vilt!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som foreløpig er med er:

 

Bjorni                   -mottatt ;D (levert direkt til Toggi)

Igor                     -Peanut Bunker og oransje reker, mottatt  ;D

Imago-S               -Lopper og småreker

Rune Stokkebekk    -Rosa, hvite og tanfargede reker. Er på vei  ;D

Ruffen                  -motatt  ;D

Lars Mathisen

Lassekr                -Merkin oliven/brun, Toad crab orange/brun, grisereker, bendback minnow, mottatt  ;D

Claus                   -Wolly bugger oliven/cream, mottatt  ;D

Robban

Magnus Bakken      -Vulgata imitasjoner og noen hårfluer avbud

Tenoren               -reker, deceivere, clousere, mottatt ;D

Sandefjordingen     -Sendes direkte til Toggi  ;D

Stig Vivelid Nilsen

Lasse 18               -Tørrfluer. Sendes direkte til Toggi  ;D

Petter L                -Mottatt ;D

Fiskern35              -teppesild, tangloppe, magnus, hvit/sort wolly bugger, mottatt ;D

 

Så det blir 16. Hender jeg er litt distrè ifølge kona, så hvis det er noen som er utelatt fra lista, eller ikke skulle vært der, så send meg en PM. Fyller ut her etterhvert med hva slags fluer den enkelte binder. Har fått en del PM`er om det. Send meg gjerne PM så jeg får fylt ut listen. Nå som Toggi vet om dette, så kan han kanskje komme med noen ønsker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...