Gå til innhold

Hedmarken fluefiskeforening trenger din hjelp!


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Vi i Hedmarken fluefiskeforening trenger din hjelp til å lage en liste over aktuelle foredragsholdere til foreningen vår - kjente og ukjente.

 

Har du en person du vil anbefale så kom med den her så er håpet at vi kan få en spennende liste å plukke fra.

Dess lengre lista blir dess bedre blir utvalget for oss.

 

Kom med anbefalinger fra foredrag du har vært på eller fra foredrag du har fått gode referater fra gjennom kompiser. Vi tar mer enn gjerne en begrunnelse på

hvorfor akkurat den personen du anbefaler er verdt å høre på.

 

Vi i Hedmarken fluefiskeforening ønsker at foredragsholderne skal omfatte alt innen fluefiske, det vil si ulike typer fluefiske som for eksempel:

- Laksefiske

- Nymfefiske

- Bonefishing

- Tørrfluefiske

- Gjeddefiske

- Tarponfiske etc etc etc.........

Alt som har med fluefiske å gjøre er interessant da vi er en forening bestående av mange ulike personer med forskjellige preferanser innenfor fluefiske.

 

Håper vi får en lang og spennende liste å plukke fra.

 

På forhånd takk :)

 

Hedmarken fluefiskeforening

Terje Refsahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår Terje Refsahl på tørrfluefisket. Har sett han både binde tørrfluer og fiske dem og han er rimelig dyktig til begge deler ;D

 

På laks er Arild Blomfeldt et bra tips. Han har fisket mange steder og har masse erfaring. I tillegg er han dyktig både til å snakke for seg, en utrolig dyktig fotograf og ikke minst en utrolig hyggelig kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på foredrag med Runar Kabbe.

Det var bra! Etter foredraget band han fluer. Kjempegreier!

 

Dette var på Smøla for noen år siden. Det handlet om sø og fisket hans på Bornholm.

 

 

 

Jan

Runar Kabbe er en knakande kjekk kar, var på kurs med han på Askøy i fjor og det var kjempe interresant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vill tro du også ville gjort det bra gisle!!! :D

 

Takk for tilliten Lasse :)

 

Pål Krogvold er jo selvskreven for en foredragskveld. Mener at jeg hørtte han og Runar fiske vært og fisket Texas Redfish i høst, det må jo være et spennende foredrag, hvis man kan få gutta til å lage noe.

 

Robban med foredrag om gjeddefiske kune jeg tenkt meg og sett

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pål Hedenstad -Fluebinding

Tom Skyrud - nymfefiske

Idar Lønndal - Fluebinding

Rolf Ahlkvist - fluebinding http://www.ahlkvist.net/index.htm

Morten Harangen - http://www.harangenmedia.com/

Ketil Sand - Døgnfluer og entomologi

Konkuransegutta stig, Pål, Erik m. fl- nymfefiske mm.

 

Mange dyktige aktører som sikkert kan lage en trivlig kveld på en klubbkveld

Gisle

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra anbefalinger her. Vet ikke hva slags mål dere har med dette, men hvis målet er å dra mye folk opp til Hamar, ville jeg gått for ett opplegg som varte en hel lørdag eller søndag.

Dvs. at dere har flere foredragsholdere i løpet av en dag. For min del er det jo en 10-12 mils kjøring.

Da spørs det om jeg gidder å ta turen for bare ett foredrag. I så fall må det være meeget interessant for meg. Jeg kom jo enkomst for å høre Vidar Steimler, men hadde nok ikke tatt turen bare for å høre om en manns tur til patagonia eller noe  :)

 

En hel dag som kanskje inneholdt stangbyggingsforedrag, insektslære, fluebinding, vern av vann og vassdrag, ett morsomt og inspirerende foredrag om en fisketur som en eller annen har hatt, kastekurs osv. Det hadde gjort at jeg hadde tatt turen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Mye bra anbefalinger her. Vet ikke hva slags mål dere har med dette, men hvis målet er å dra mye folk opp til Hamar, ville jeg gått for ett opplegg som varte en hel lørdag eller søndag.

Dvs. at dere har flere foredragsholdere i løpet av en dag. For min del er det jo en 10-12 mils kjøring.

Da spørs det om jeg gidder å ta turen for bare ett foredrag. I så fall må det være meeget interessant for meg. Jeg kom jo enkomst for å høre Vidar Steimler, men hadde nok ikke tatt turen bare for å høre om en manns tur til patagonia eller noe  :)

 

En hel dag som kanskje inneholdt stangbyggingsforedrag, insektslære, fluebinding, vern av vann og vassdrag, ett morsomt og inspirerende foredrag om en fisketur som en eller annen har hatt, kastekurs osv. Det hadde gjort at jeg hadde tatt turen  :)

 

En meget god idè Stian som vi skal ta opp i styret.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Pål Krogvold er selvskreven. Lars Nilssen har bra foredrag. Arild B. og Arild G. Fredriksen har MYE å komme med. En som VIRKELIG trollbinder et publikum på foredrag er Gunnar Westrin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hvor mange kommer det på møtene deres for tida Terje, 10-25 personer. er det noe begrensninger på prisnivå, er det lett å få ut folk for for tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje!

 

Hvorfor ikke invitere noen som ikke bare er interesserte i selve fisket, men i  tillegg miljøet fisken levere i. Det er ingen selvfølge med godt fiske hvis ikke elv og vann forvaltes riktig. Morten Kraabøl fra NINA er jo både fisker og forsker og har sikkert noe å si. Jeg vet du er skeptisk til Tore Quenild hos fylkesmannen for håndering av Rena. Hvorfor ikke invitere han inn i "løvens hule"?

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...