Gå til innhold

Kniven min....


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

For ca ti år siden skulle jeg og en kompis på helgetur for å skyte ryper. Vi måtte selvfølgelig innom et senter og handle brød, pålegg, whiskey+++. I Den forbindelse var jeg også  innom Europris. Der plukket jeg på en lommekniv a type McGiiverkopi  som kostet kr 25. Min kompis gjorde så vanvittig narr av den kniven og at jeg i det hele tatt plukket på den, at jeg simpelthen var nødt for å kjøpe den.

Tilfeldighetene skulle senere på helgen føre til at den kniven var det eneste alternativet til Vinopptrekker, skrujern og kniv (han glemte kniven sin på fjellet og skjøt hare som vi måtte gjøre opp). Dette irriterte han selvfølgelig voldsomt - moret meg like mye. Derfor har jeg faktisk beholdt den 25kronerskniven. Jeg har satt inn alle bevegelige deler i Hoppes nr 9 et par ganger i året. Kvesset og oljet den etter beste evne siden da. Kniven fungerer akkurat som den var da jeg kjøpte den pga dette. Jeg bruker den kun når jeg er sammen med den nevnte jaktkompisen. Det irriterer han selvfølgelig enda mer nå, og morer meg enda mer ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Mitt første innlegg her på forumet.. Og det skulle handle om kniv? :rolleyes: Velvel.. Jeg har 3 kniver som følger meg på tur, enten i sekken eller i beltet. En 8" strømmeng med inngravert navn både på kniv og slire som jeg kjøpte av min bror og hans samboer for en krone. Den andre er en buck foldekniv som jeg fikk i avskjedsgave fra mine gamle arbeidskolleger. Den tredje er en lærmann wave. Fine redskaper alle tre på hver sin måte..

Er det noen her som kjenner til en kniv som heter dyre vaa? Muligens produsert av Helle en gang på 80tallet. Etter min mening en av de peneste kniver som er produsert her i landet. Kjenner den bare av utseende, om den var brukbar til noe vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vist kniven jeg kjøpte fra Roar, kompisen til Terje, tidligere på forumet. Første sesongen lå den bare i topplokket på sekken, men i år har den hengt fast på fjellbuksa. Ikke kniven som blir brukt til matlaging og rensing av fisk, men en kjekk kniv, som jeg liker godt. Kommer definitivt til å kjøpe flere fra Roar, så snart han har tid til å produsere for salg.

Morten

post-1073-13949869379202_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

knivene til Roar er som stengene til Vidar Steimler, man bestiller dem, ikkke som Sage, Winston eller Sage med flere, bare går og handler, går på butikken og kjøper! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...