Gå til innhold

Hemsedal 2010


Hunderørret

Anbefalte innlegg

Vurderer en ukestur til Hemsila nå til sommeren. Lenge siden jeg har vært der. Men så var det dette med dato da. Aurivilli frister, men da er det vel rimelig mange fiskere der.

Ukene vi vurderer er 14-20 juni, 21-27 juni. Er vel mindre folk den første uka og flommen har lagt seg. Sist jeg var der på denne tiden var jo Baetisen i godt slag. Hva ville dere gjort. Satset på en av disse eller drøyd det lengre til Aurivilli tid. (Blir vel 28 juni -> 2 uker fremover eller noe?)

PS Denne tråden er om Hemsila, ikke alle andre elver :) Vil du ikke svare i tråden så tar jeg gjerne imot innspill på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortprisene er klare de :)

01.06-15.07 kr 900 for 2 døgn.

Kr 1700 for en uke og kr 3200 for

årskort. For perioden 15.07-15.09 er det kr 500

for 2 døgn, kr 900 for en uke og kr 1800 for

årskort.

http://media.skiinfo.com/images/dppic/f290384.pdf?c=42

Og inni Bananer også får noen priser.

Stryk bort det første sifferet på årskortet så har du prisen vi betaler på årskort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel 700 ,- i år ?

Nesten alt stiger jo med en hundrelapp eller to i året. Tok opp båten her om dagen og det hadde steget en hundrings i fra i fjor.

Dette var vel forventet, var det ikke det?

Hemsil er dyrt i forhold til hva vi er vandt med. Heldigvis er det slik at fordi om det er dyrt så er det veldig mange fiskere der.

Slik at du kan stå som sild i tønne, det er en deilig følelse det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal mene om dette . . .

Det har blitt hevdet at prisene økes for å få ned fisketrykket, men det skjønner sikkert alle at ikke er den egentlige årsaken her.

Målet er å se hvor mye penger det er praktisk mulig å dra inn på denne elva.

La oss si at om alle nå skulle syntes at nok er nok, og kun lokalbefolkningen kjøper kort i elva neste år, hvor stor er da sjansen for at prisene holdes på dette nivået ? Jeg er rimelig sikker på at kortprisene ville blitt justert ned igjen rimelig kjapt i så tilfelle.

Når det er sagt, jeg unner de lokale fluefiskerne i hemsedal å få elva for seg selv  ;) Men jeg tviler på om de som har inntekt av fiskekortsalg kan si det samme  ???

Har de siste sesongene strekt meg til å kjøpe årskortet, men det har ikke vært uten bismak . . .

De nye prisene for årskort kunne jeg nok også godtatt, om jeg bodde i hemsedal og kunne fiske der så ofte jeg ville.

Slik er det desverre ikke . . .

Ja-ja, det er ikke langt til andre gode elver  :)

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det plager ikke meg at det finnes noen dyre alt, og. Man trenger ikke fiske i hemsila. Håper bare ikke dette er en trend som sprer seg til alle fine elver da. Selv om det er kult å si en har råd til det.

Hvorfor er det slik at de lokale i Hemsedal må få elva si i fred? Finnes det noe elv som er mer reklamert for? Tenk om alle skulle ha elva si i fred.

Kjipt for renatreffen. Virker som hemsedølene har en litt spessiel status som offer. Har nok litt mer med personer å gjøre dette.

Tror jeg vet om en som har lyst å vri hodet av meg nå. Igjen :D

Har aldri fisket i hemsila, skulle gjerne ha prøvd en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det plager ikke meg om det finnes noen dyre alternativer heller.

Jeg bare setter spørsmålstegn om ikke grensen mellom dyrt alternativ og ren komedie forlengst er passert i dette tilfellet  :o

Hemsila kunne trygt kalles et dyrt alternativ med prisene de hadde for 5-6 år siden også, som knapt var halvparten av de nye prisene som nå blir lansert.

Uansett, det vil nok ikke bli merkbart mindre folk i elva neste sesong heller, så det skal bli spennende å se hvor høyt de må prise kortene før fiskerne uteblir  ;D

Med den utviklingen som er nå er det bare et tidspørsmål før dette er landets dyreste elv å fiske i, uansett fiskeslag .

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemsedølene har et attraktivt produkt og ikke rart egentlig at de vil prøve å tjene litt penger på det. Kanskje veien å gått hadde vært å skrudd opp prisene enda mer slik at det faktisk hadde hjulpet på fisketrykket samtidig som man satte ned prisen på sesongkort, men kun de som bor i kommunen får kjøpt det?

Snorre, du må bare benytte anledningen før du blir 16  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den utviklingen som er nå er det bare et tidspørsmål før dette er landets dyreste elv å fiske i, uansett fiskeslag .

Der er det laaaaaangt igjen  ;D

Alta 2200 kr pr døgn, da må man først betale 400 kr for å være med i loddtrekninga hvor det er mikroskopisk sjanse for å få et av de bedre strekkene (80 som får kort av 1000-1500 søkere, kun ca 10 av kortene er på de beste strekkene). Skal man kjøpe en stang uten å være med i trekninga koster det rundt 100000 for en uke, og der må en også stå på venteliste fram til noen dør for å komme inn. Eller man kan by 150000 kr i auksjonen til Redd villaksen for å få to døgn  :o

Men jeg vet ikke helt hva jeg synes om at Hemsedal Fiskeforening også kjøper opp fisket i andre elver (Holselva). Kjenner ikke til om det har vært kortsalg her tidliggere. Hvis dette har vært et tiltak for å få fiske for allmennheten på et sted hvor det ikke var fiskekort før er det jo greit, men om Hemsedal fiskeforening kun skal være et fordyrende mellomledd blir det litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...