Gå til innhold

polariserende briller


Are Lorentzen

Anbefalte innlegg

noen tips om bra briller som også har et ok design? er det en brille som virker til all slags vær...sett på en oakly brille' date=' men den har et kjedelig design :([/quote']

 

Hvis du kun har sett på en modell av Oakley så kan jeg være enig, men de har mange modeller med polariserte glass, og mye å velge mellom.

 

http://oakley.com/o/c465t/

 

norske forhandlere kan skaffe alle modellene.

 

Om de er verdt prisen... hmmm.

 

Aqua Grey marlin kom best ut i en test bladet Villmarksliv hadde for et par år siden. Hvis jeg ikke tar helt feil så har de Aqua på www.nfisk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ettersom jeg har store problemer med øynene i sol er jeg avhengig av å ha solbriller så fort det er litt lysere enn vanlig. Dette har medført at jeg har en haug med forskjellige polariserte briller. Det viktigste er selvfølgelig å finne briller som passer til ansiktsformen, men kvaliteten på de forskjellige merkene er stor. Noen briller kan gi deg hodepine etter en stund fordi forvrengninger av bildet sliter på øynene. Kjøp kvalitet og glem billige briller dersom du har tenkt å bruke dem mye! De beste av kommersielle briller er etter mitt syn Dragon Optics og Oakley. Men så har jeg heller ikke prøvd alle. Ikke har jeg behov for det heller, for i Dragon Optics Rake har jeg funnet "mine" briller.

 

For de som vil bruke litt ekstra penger på briller har Orvis fått laget et brillesett med utskiftbare polariserte glass av forskjellig farger for forskjellige lysforhold. Dette er sett av Oakley Half Jacket og er gjort spesielt for syklisten Lance Armstrong, som også er en lidenskapelig fluefisker. Det vanlige settet inneholder bare ett par polariserte glass og 2 par vanlige glass, mens disse har 3 par hvor alle er polariserte.

 

Dragon Optics og Oakley er forøvrig så å si det samme ettersom de lages på samme fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar:)hvem leverer/fører action optics?

 

Tundra Outdoor.

Du finner dem bl.a. hos Destination Fishing.

Jeg har erfaring med to modeller; Lost River og Vector. Jeg har gått sammen med erfarne guider og spottet mer fisk enn dem (noe som egentlig ikke skal la seg gjøre - de er superdyktige). De har alle fått prøve mine briller, og de ble imponert. Så jeg kan gå god for disse.

 

Legger til at det sjelden er samme forhold her for spotting, så det spørs vel hvor ofte man merker forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar:)hvem leverer/fører action optics?

 

Tundra Outdoor.

Du finner dem bl.a. hos Destination Fishing.

Jeg har erfaring med to modeller; Lost River og Vector. Jeg har gått sammen med erfarne guider og spottet mer fisk enn dem (noe som egentlig ikke skal la seg gjøre - de er superdyktige). De har alle fått prøve mine briller' date=' og de ble imponert. Så jeg kan gå god for disse.

 

Legger til at det sjelden er samme forhold her for spotting, så det spørs vel hvor ofte man merker forskjell.[/quote']

 

 

ville du valgt vector hvis du kun skulle et par briller? fant ikke lost river :smt102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Hallo!

Ja, jeg har fisket noen år med et par Action Optics fotokromatiske - og de er helt konge i kobber. Nå bruker jeg et par Maui Jim med MauiRose pola-linse.

Mye bra saker å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Ja' date=' jeg har fisket noen år med et par Action Optics fotokromatiske - og de er helt konge i kobber. Nå bruker jeg et par Maui Jim med MauiRose pola-linse.

Mye bra saker å få.[/quote']

 

Da blir det testing av action optics briller. Så de hadde både i grått og copper hos DF. Problemet med fotokromatiske er jo prisen, det blir jo ikke akkurat billigbriller.

 

- Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp' date=' Vector er bra. Brukte dem på siste tur, 3mnd. i NZ.[/quote']

 

Såg du ikke den store bak greina der...?? :shock: laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

stor forskjell fra elv til elv hvor lett det er å se fisken....

Har du prøvd disse brillene i Heimsila??

 

Jeg fisker da for pokker ikke i Heimsila... laugh.png' alt=':lol:'> Du får guide meg litt til sommeren, Lars.

Brillene er bare et verktøy. Er en kunst å 'spotte' fisk.

 

NB, sørg ihvertfall for at det er glass og ikke polycarbonate. Forskjell i optiske egenskaper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...