Gå til innhold

Politikere er IDIOTER


Gjest Pål Andersen

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

dette er noe vi ar visst lenge Pål.......synes ikke det er annet en "idiotvind" som blåser når politikere åpner kjeften!!! Men denne var ekstrem og burde ført til gapestokken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Vegard Heggem her. Han sier han er glad for at dette blir sagt (ref artikkelen om Frøya ordføreren). Nå vet man ihvertfall hvilket standpunkt disse ordførerne har og hva man jobber mot.

Men på den annen side må disse ordførerne være rimelig lite oppegående. Skal man få en næring som vil gi størst mulig inntekter til distriktene og ikke bare i pengebingen til eierne av oppdrettsanleggene må man sette vilkår som gjør at oppdrettsnæringen kan eksistere på sikt side om side med villaks og side om side med store bestander av byttedyr i havet. Slik næringen drives nå graver de sin egen grav, problemet er at de vil ta med seg både villaksen og balansen i havet med seg i grava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som er typisk norsk.!

Vi driter så langt i hva vi etterlater oss.! Kortenkte politikere som dette må fjernes fra systemet. De må bort.! >:( >:(>:( >:(

Når nå NJFF tok tak i oppdretts næringen på landsmøte sitt i nov. har plutselig dette blitt en sak for alle og kjempe om, Vent og se hva som skjer med den næringen når de plutselig må svare for sine utslipp i form av Avgifter og opprydning. Det er pdd ikke en avgift på denne type drift. men de tjener milliarder. Hadde det blitt drevet en type næring på land av denne typen(Oppdrett) hvor man kunne se skadene etter 1 Års Drift på/i naturen kan jeg garantere att vedkommende hadde fått store bøter og krav om opprydning. mattilsynet hvor er de i denne saken ? ? ?

Det værste som nå skjer er en sykdom som mulig allerede har spredd seg til villfisk som er autoimmun

HVA SKJER DA

:o :o :o :o :o :o :o :o :o

Føler nå at jeg må gi meg pga høyt blodtrykk.

Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine herrer.

Jeg er i den situasjon at jeg som sportsfisker både er bekymret for villaksen, og via yrket mitt som upålitelig journalist, jevnlig er i kontakt med de folkevalgte.

Jeg hørte et radiointervju med Frøya-ordføreren, og jeg reagerte i likhet med dere sterkt på holdingene hans. Men jeg er overbevist om at vi kun taper sympati, debatter, respekt og hva det måtte være, ved å karakterisere politikere på den måten som enkelte på dette forumet gjør.

Hva man mener er selvfølgelig opp til hver enkelt av oss, men vi har alt å tjene på å legge oss på et saklig nivå - uansett hvor tåpelige vi synes enkelte aktører i villaks-striden er. Jeg håper virkelig på et rekordstort engasjement for å løse krisa ift. lus, rømming og sjøfiske, men la oss slippe bråkjekke innlegg av denne typen i offentlig sammenheng.  

Av hensyn til villaksen.

Morten Harangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Ordføreren i Frøya er tidligere ansatt i Salmar, så vi vet hva han står for. Må jo ha noe å falle tilbake til når ordførerkarrieren er over, slike utspill sikrer jo nettopp det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nærmest ett rop om hjelp og ikke ett BRÅKJEKT innlegg som du viser til.! ???

Mener du at man kan forsvare en politiker på noen måte etter sånne utrykk.! Og sakelig.! Hva faen er sakelig/Usakelig når man snakker med en politiker.! men du sier jo selv at du er journalist.! mener du han er framstillt galt i media av dere. Sett deg godt inn i villaks saken før du starter noen debatt her inne

Mvh Bent Nydahl

Ajff/Fjff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine herrer.

Jeg er i den situasjon at jeg som sportsfisker både er bekymret for villaksen, og via yrket mitt som upålitelig journalist, jevnlig er i kontakt med de folkevalgte.

Jeg hørte et radiointervju med Frøya-ordføreren, og jeg reagerte i likhet med dere sterkt på holdingene hans. Men jeg er overbevist om at vi kun taper sympati, debatter, respekt og hva det måtte være, ved å karakterisere politikere på den måten som enkelte på dette forumet gjør.

Hva man mener er selvfølgelig opp til hver enkelt av oss, men vi har alt å tjene på å legge oss på et saklig nivå - uansett hvor tåpelige vi synes enkelte aktører i villaks-striden er. Jeg håper virkelig på et rekordstort engasjement for å løse krisa ift. lus, rømming og sjøfiske, men la oss slippe bråkjekke innlegg av denne typen i offentlig sammenheng.  

Av hensyn til villaksen.

Morten Harangen

Du har helt rett Morten. Men noen ganger er det ikke like lett å holde glosene for seg selv. Slike utspill kan få det til å koke over for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bent.

Poenget mitt er kort og godt at jeg tror den eneste måten å nå fram på, den eneste måten å vinne kampen for villaksen på, er ved å argumentere, øve press, debattere, opplyse og engasjere seg - på en saklig måte, dermed med noe mer nyanserte utspill enn at alle politikere er idioter.

For ja, det tror jeg vil oppfattes som bråkjekt.

På dette forumet finnes det bøttevis av dyktige sportsfiskere med lang erfaring og masse kunnskap. Da synes jeg det er innmari synd å ikke utnytte det. La de folkevalgte og alle andre med ekstreme meninger, selv ta seg av å ødelegge imaget sitt.  

Vi er på samme lag, Bent. Og, hvis du blar litt i diverse fluefiskeblader vil du se at jeg har fulgt villaksutviklingen de siste årene :-) Selv om jeg primært er en ørretfisker.

Hilsen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine herrer.

Jeg er i den situasjon at jeg som sportsfisker både er bekymret for villaksen, og via yrket mitt som upålitelig journalist, jevnlig er i kontakt med de folkevalgte.

Jeg hørte et radiointervju med Frøya-ordføreren, og jeg reagerte i likhet med dere sterkt på holdingene hans. Men jeg er overbevist om at vi kun taper sympati, debatter, respekt og hva det måtte være, ved å karakterisere politikere på den måten som enkelte på dette forumet gjør.

Hva man mener er selvfølgelig opp til hver enkelt av oss, men vi har alt å tjene på å legge oss på et saklig nivå - uansett hvor tåpelige vi synes enkelte aktører i villaks-striden er. Jeg håper virkelig på et rekordstort engasjement for å løse krisa ift. lus, rømming og sjøfiske, men la oss slippe bråkjekke innlegg av denne typen i offentlig sammenheng.  

Av hensyn til villaksen.

Morten Harangen

Du har helt rett Morten. Men noen ganger er det ikke like lett å holde glosene for seg selv. Slike utspill kan få det til å koke over for de fleste.

Been there, done that :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her vitner det om at det er politikere der ute som har hodet fylt med pellets, som uttaler seg.

Man må huske at mange av de folkevalgte utenfor politikken antakelig ville hatt det bedre på lukket avdeling.

Her er det snakk om selvsentrerte, karriere psykopater uten sterke moralske hemninger.

Tror Pål ville tatt livet av enhver lokalpolitiker i en debatt om dette temaet.

Var selv på en rundtur på et av de større oppdretsanleggene i NN i sommer.

Direktøren kom bort, tydelig stolt og spurte meg hva jeg syntes om herligheten.

Jeg svarte han ærlig, uten å holde igjen noe som helst.

Resultatet var at han ikke snakket til meg resten av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve og forklare problemet med oppdrett

Situasjonen i idag er altså at vi har en oppdrettsindustri som gjennom spredning av uorgansk organsk og biologisk forurensning i form av patogene agens og genetisk utarming av lokale laksebestander. De har ett forbruk på antigroing midler som er skyhøyt(Som ble forbudt på fartøy for en del år siden) De skaper på samme måte som penicilin Autoimmune sykdommer men fortsetter og slippe denna dritten ut i vannet, Hva skjer, ingenting for detta er i havet og det er stort og dritten synes ikke før det er for seint. men problemt er at detta har nå spredd seg videre til villfisk, snakker da ikke bare om laks men alle typer fisk

Når vi da som en frivillig organisasjon prøver og få igang en konsekvensutredning påfulgt av mulig avgift som skal gå til finansiering av forskning på miljømessige konsekvenser utarbeide offentlig kontroll og et avgiftsystem, men blir møtt med stor motstand da ligger det litt mer bak en ett bråkjekt svar.!

Man trenger ikke bruke huet når vi har så flotte politikere som de folkevalgte i norge. og som rasisme alle blir ikke dratt under samme kam ok

Ang oppdrett/næring generelt så skjer detta. kan ikke du som journalist grave litt dypt i ett pr ting og tørre fronte dette i media.! NINA støtter opp sammen med sintef(som har fått sin rapport underkastet gang på gang)

Og jeg kan være enig med deg at overskriften i denna linken nå har sklid ut he he

Sorry blir bare forbannet når detta dukker opp gang på gang

Mvh Bent nydahl

AJFF/FJFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NJFF for passive.! Vi jobber vel på samme måte som politikerne. Det for og kunne komme fram med synspunkter våres/Deres.

Det hjelper absulutt ingenting og fremme forslag sålenge det er styrt av delegatene og deres lobby virksomhet.! og der sitter det en del bygdefolk som ønsker og fremme sitt og jobbe mot evt andre sitt . men sånn er vel ett vel fungerende demokrati

en ting er vi vel enige om, og det er se til helvete og begrense oppdretten.

Kom akkurat på en liten ting til.

Når Chile kan stoppe sin oppdrett så kan vel vi det også. Nei da skal vi øke sånn at vi kan dekke opp for den delen som Chile produserte.

pga lakselus Avsluttet Chile sin del av oppdretten

Mvh Bent

Ajff/Fjff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall veldig viktig at hvis en skulle uttale seg i media så må det være sakelig og korrekt. Så ikke "fienden" kan plukke dette fra hverandre som "vrøvl" og "utspill fra miljøfanatikere".

Når jeg tenker på hvilke miljøkrav som er kommet i min bransje (bygg og annlegg) så er det rart oppdrettsnæringen ikke har strenge krav.

Vet "vi" hva "vi" snakker om? Har "vi" nok kunnskap rundt dette til å ha meget sterke meninger?

Ikke frekt ment mot noen. Snakker i grunn for meg selv!! Ofte er det mer komplekst en en aner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hei Bent.

Poenget mitt er kort og godt at jeg tror den eneste måten å nå fram på, den eneste måten å vinne kampen for villaksen på, er ved å argumentere, øve press, debattere, opplyse og engasjere seg - på en saklig måte, dermed med noe mer nyanserte utspill enn at alle politikere er idioter.

For ja, det tror jeg vil oppfattes som bråkjekt.

På dette forumet finnes det bøttevis av dyktige sportsfiskere med lang erfaring og masse kunnskap. Da synes jeg det er innmari synd å ikke utnytte det. La de folkevalgte og alle andre med ekstreme meninger, selv ta seg av å ødelegge imaget sitt.  

Vi er på samme lag, Bent. Og, hvis du blar litt i diverse fluefiskeblader vil du se at jeg har fulgt villaksutviklingen de siste årene :-) Selv om jeg primært er en ørretfisker.

Hilsen Morten

De siste årene??? Hallo, hvis man følger med i timen så har dette pågått og vært skrevet om minimum 25 år allerede. Når politikere ENNÅ ikke gjør noe med det er det lett å bli usaklig.. Møkkafolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Prøv å la hvilken som helst næring oppføre segt på "oppdrettsmåten" !! Tror bøter og nedleggelse hadde vært løsningen da... Hva med å foreslå utryddelse av hval slik at Røkke får ennå mer krill å selge=?==

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdninger som disse ordførerne står for gjenspeiler desverre holdningen til politikere med større innflytelse også, men de gjør selvfølgelig ikke slike uttalelser offentlig.

De som sitter med makt foretrekker heller å la ting gå sin gang, for så å beklage seg når det er for sent å gjøre noe.

Det har ikke vært noen signaler fra politikere på stortinget som skulle tilsi at de har andre holdninger enn disse ordførerne, bortsett fra at de altså ikke kommer med slike uttalelser offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...