Gå til innhold

Steinfluefiske


Ruffen

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

Var på et Norgescup stevne i Marnadal for endel år siden. MENER å huske observasjoner av isoperla. KAN ha vært høyt opp i Mandalselva ? Dette var vel i august tror jeg..

Hmm interesant. Dere var nok sikkert i mandalselva tenker jeg ja. Mye bra har skjedd der på insektsfronten etter at den er blitt kalket kont.

Sulfurea,en er kommet hit forex,

Spennende. Var der når kalkinga begynte å virke, laksen var på vei tilbake, etc. Kunne absolutt tenke meg en tur hit igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en åpning i en is jeg kansje skal ta turen til i morgen :) Kan jo være at det er noen steinfluer når solen varmer litt.

Dette utløste akkutt fiskefeber tross i en ubrukelig kropp. Kastet et par stenger i bilen og raste avsted innover med håp om å finne noen brukbare revner i isen etter disse fine dagene. Hehe, la meg si det enkelt. Det var ingen antydning til vår litt innover i landet :D

Så ikke snurten av vann :P

Faen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en åpning i en is jeg kansje skal ta turen til i morgen :) Kan jo være at det er noen steinfluer når solen varmer litt.

Dette utløste akkutt fiskefeber tross i en ubrukelig kropp. Kastet et par stenger i bilen og raste avsted innover med håp om å finne noen brukbare revner i isen etter disse fine dagene. Hehe, la meg si det enkelt. Det var ingen antydning til vår litt innover i landet :D

Så ikke snurten av vann :P

Faen!!!

kjipe saker ruffen, litt heldig vi med nidelva som er isfri heeeeeeele året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinfluefisket for med er når det er så sent på våren at elvene er akkurat åpnet, eller deler av den. Og leddgikta gjør det vanskelig å bøye seg for å snøre vadeskoene.

Akkurat da står storingen og lurer på de små steinfluene som ikke rører for mye på seg.

Har fått fisk på nymfer også. Men om den tok den for å være steinfluenymfe eller noe annet rask er veldig uklart for meg.

Det er jo fjærmygger i aksjon på samme tiden.

Uansett er det på denne årstiden stor sjangs for at fisket blir spolert av diverse værfenomener.

har du gikt, uføretrygd og new zealand om vinteren, huff så jævlig!

Nei heldigvis er jeg rammet at gikt. Men noen ganger føles det helt jævlig ut når man gjør seg i stand for en dags fiske og det er bikkjekaldt ute.

Tidlig maifiske her i området er synonymt med fiske i fra iskanter. Bolblejakke, narkotikavotter, 1,5 liters termos.

Størrelsene på steinfluene er 18 og 16,. noen ganger oppi 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en åpning i en is jeg kansje skal ta turen til i morgen :) Kan jo være at det er noen steinfluer når solen varmer litt.

Dette utløste akkutt fiskefeber tross i en ubrukelig kropp. Kastet et par stenger i bilen og raste avsted innover med håp om å finne noen brukbare revner i isen etter disse fine dagene. Hehe, la meg si det enkelt. Det var ingen antydning til vår litt innover i landet :D

Så ikke snurten av vann :P

Faen!!!

:o

Kaffekoking ? ? ?  ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Her er folk ivrige!!  ;D ;D

Er nok tidlig ennå folkens, la det nå iallefall være noen dager med + før dere hiver dere avgårde. Men ventetiden er snar over!

Steinfluefiske har jeg ingen store erfaringer med, men opplevet det en sjelden gang under tidlig fjærmygg. Men etter å ha sett Lars Nommes flotte film om fluefiske til fjelles, bør jeg vel sette meg ned å binde en steinflue eller to til flueboksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en åpning i en is jeg kansje skal ta turen til i morgen :) Kan jo være at det er noen steinfluer når solen varmer litt.

Dette utløste akkutt fiskefeber tross i en ubrukelig kropp. Kastet et par stenger i bilen og raste avsted innover med håp om å finne noen brukbare revner i isen etter disse fine dagene. Hehe, la meg si det enkelt. Det var ingen antydning til vår litt innover i landet :D

Så ikke snurten av vann :P

Faen!!!

Åpent vann på Sveindal. Strekket der er vel noe av det nærmeste du kommer amerikanske spring creeks på Sørlandet. Varmt vann om vinteren også. Uansett tror jeg det er litt for tidlig for brunørreten. Så ingen vak og heller ingen insekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en åpning i en is jeg kansje skal ta turen til i morgen :) Kan jo være at det er noen steinfluer når solen varmer litt.

Dette utløste akkutt fiskefeber tross i en ubrukelig kropp. Kastet et par stenger i bilen og raste avsted innover med håp om å finne noen brukbare revner i isen etter disse fine dagene. Hehe, la meg si det enkelt. Det var ingen antydning til vår litt innover i landet :D

Så ikke snurten av vann :P

Faen!!!

Åpent vann på Sveindal. Strekket der er vel noe av det nærmeste du kommer amerikanske spring creeks på Sørlandet. Varmt vann om vinteren også. Uansett tror jeg det er litt for tidlig for brunørreten. Så ingen vak og heller ingen insekter.

Vi får vel ikke lov å fiske der nå, gjør vi?

Er mer snø en jeg trodde innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en åpning i en is jeg kansje skal ta turen til i morgen :) Kan jo være at det er noen steinfluer når solen varmer litt.

Ble det noe tur eller? Du må gjerne dele opplevelsen med oss som bor i arktiske strøk hvis du var av sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...