Gå til innhold

Goo


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

Dette er vel akkurat det samme som Tuffleye med unntak av at Tuffleye nå har et eget produkt for den siste finishen så overflaten blir hard og blank. Før dette produktet kom på markedet måtte man tørke over med ei fille alkohol e.l. for å fjerne det øverste litt småseige laget, så det går jo an å gjøre et forsøk og se om det hjelper på denne Goo'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

For å gi det en hard finish så bruker jeg neglelakk (tørker på et lite minutt). Føler meg ikke kul når jeg står på H&M og skal kjøpe klar neglelakk, men men..  ;D

Fordelen er at man også kan bruke neglelakk med forskjellige fargenyanser som rosa etc. Da får man en liten brytning dersom det er ønskelig. Skal på posten for å hente en ny ladning CCG i dag og kjøpte like gjerne litt av alt. Skal bl.a. bruke den som kan pensles på poppere, i tillegg til den myke som kan strykes i vingene på fluene etter bassen. Er langt på vei å foretrekke fremfor den hersens epoxyen, og nå skal det virkelig bindes frem til helgens bass-tur  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en binder reker, trekker limet (den tynne varianten) ned i kroppsmaterialet dersom du venter litt. Resultatet er en ganske transparent kropp. Det får man ikke til med epoxy...

Mekket noen nymfer eller buzz med dette ell? Ser det også finnes en sak med pensel..

Det kan for alt jeg vet være "The BUZZER HOLY GRAIL" !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker på buzzere Rune, men det blir som gutta sier litt småseigt, og du får ikke den blanke overflaten uten og legge på et strøk med nedglakk, eller tørke av flua med noe teknisk sprit. Pål handla stort når jeg bestilte sist, så kan fort være han har en tube eller to til overs hvis du vil teste.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en binder reker, trekker limet (den tynne varianten) ned i kroppsmaterialet dersom du venter litt. Resultatet er en ganske transparent kropp. Det får man ikke til med epoxy...

Mekket noen nymfer eller buzz med dette ell? Ser det også finnes en sak med pensel..

Det kan for alt jeg vet være "The BUZZER HOLY GRAIL" !!!

jeg tror jeg har funnet the holy grail of buzzers, rune...

har en venninne som driver med pedikyr/manikyr og fikk se hun bygde kunstige negler... brukte en UV-gel som ble hard som bein og klar som glass... gelen var suveren å smøre på, ikke noe klin og overflaten var glatt  8) jeg fikk ei krukke!!! og en avlagt uv-lampe av henne i går og skal prøve i helgen...

er det noen andre her som har prøvd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg har funnet the holy grail of buzzers, rune...

har en venninne som driver med pedikyr/manikyr og fikk se hun bygde kunstige negler... brukte en UV-gel som ble hard som bein og klar som glass... gelen var suveren å smøre på, ikke noe klin og overflaten var glatt  8) jeg fikk ei krukke!!! og en avlagt uv-lampe av henne i går og skal prøve i helgen...

er det noen andre her som har prøvd dette?

Har ikke prøvd den, men frykter at denne "hard som bein" effekten får en egenskap som gjør at det knuser dersom man feks. er litt uheldig i bakslengen og streifer en stein eller annen hard gjenstand. Har prøvd andre UV produkter som har knust, og der er CCG å foretrekke da man (til tross for merarbeide med et strøk neglelakk) slipper å tenke på at det knuser, gulner etc.

Har forøvrig ikke prøvd penselsaken enda. Ligger hjemme klar til bruk, men har hatt en hektisk uke. Skal få testet det over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard som bein er fint, viktigste for meg er at det er sterkt og blankt. Driver ikke å kaster fluene i steinene...

Du får lakke noe quillkropper da så vi får se her  ;D

testa stoffet på en enkel bindetrådbuzzer og førsteinntrykket er veldig bra... tester noen fler før jeg konkluderer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Siden jeg stort sett binder fluer etter hvert som jeg trenger dem, har jeg fortsatt begrensa erfaring med Gooen etter en drøy måneds bruk, men jeg kommer i hvert fall aldri til å gå tilbake til epoxy igjen! Før kvidde jeg meg nesten mot å binde fluer som krevde epoxy - jeg endte faktisk stort sett med å droppe hele epoxyhodet på jiggyfluer og lignende, men med CCG går det som en drøm, og hodene blir krystallklare med perfekt form og størrelse hver gang :)

Foreløpig ser det ut til at den tynne varianten kommer til å bli mest brukt. Den tykke varianten er sikkert OK til større fluer eller mønster à la Popovics' Surf Candy, men til små hoder/liming av øyner, som er mitt primære bruksområde, synes jeg den er noe vanskeligere å jobbe med. Når det gjelder den fleksible varianten, åpner den mange spennende muligheter, men etter første gangs bruk må jeg innrømme at jeg er en smule skeptisk. For det første er den ikke like klar som de andre variantene, og den har også en markant lukt som sitter i ukevis.

I etterpåklokskapens navn burde jeg kanskje heller valgt Bug Bond, som har forholdsvis tynn viskositet kombinert med helt glatt/hard finish. På den annen side synes jeg det er temmelig uproblematisk å pusse bort CCGs klebrige finish med isopropanol pads, og CCG ser også ut til å være i konstant utvikling. Den nylig annonserte versjonen uten klebrig finish har dessverre viskositet som ligger nær opp til den tykke varianten, men jeg ser ikke bort fra at en klebefri versjon med tynnere viskositet vil dukke opp rimelig kjapt, og i god tid før jeg må bestille påfyll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en binder reker, trekker limet (den tynne varianten) ned i kroppsmaterialet dersom du venter litt. Resultatet er en ganske transparent kropp. Det får man ikke til med epoxy...

Mekket noen nymfer eller buzz med dette ell? Ser det også finnes en sak med pensel..

Det kan for alt jeg vet være "The BUZZER HOLY GRAIL" !!!

jeg tror jeg har funnet the holy grail of buzzers, rune...

har en venninne som driver med pedikyr/manikyr og fikk se hun bygde kunstige negler... brukte en UV-gel som ble hard som bein og klar som glass... gelen var suveren å smøre på, ikke noe klin og overflaten var glatt  8) jeg fikk ei krukke!!! og en avlagt uv-lampe av henne i går og skal prøve i helgen...

er det noen andre her som har prøvd dette?

Prøvd stoffet ΛΛЯDΛHL? Har du event noe mer informasjon?

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en binder reker, trekker limet (den tynne varianten) ned i kroppsmaterialet dersom du venter litt. Resultatet er en ganske transparent kropp. Det får man ikke til med epoxy...

Mekket noen nymfer eller buzz med dette ell? Ser det også finnes en sak med pensel..

Det kan for alt jeg vet være "The BUZZER HOLY GRAIL" !!!

jeg tror jeg har funnet the holy grail of buzzers, rune...

har en venninne som driver med pedikyr/manikyr og fikk se hun bygde kunstige negler... brukte en UV-gel som ble hard som bein og klar som glass... gelen var suveren å smøre på, ikke noe klin og overflaten var glatt  8) jeg fikk ei krukke!!! og en avlagt uv-lampe av henne i går og skal prøve i helgen...

er det noen andre her som har prøvd dette?

Prøvd stoffet ΛΛЯDΛHL? Har du event noe mer informasjon?

bjorni

funker dette, men tror det er samme stoff som goo... må belyses lenge med uv for at det skal herdes til glasshard overflate - for kort tid, blir overflaten klebrig... hun kjøper stoffet i krukker fra Riga, men bruker jo bøtter av det... hun anbefaler denne siten for oss fluebindere  ;D ;D mye å velge i her:

http://nail4you.no/negle/neglesystemer/gele?gclid=COCErZmQnqMCFZJ_3godFAp1pw

(jeg garanterer ingenting  :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Tar opp denne tråden igjen jeg.  Regner med at dere som har prøvd Clear Cure Goo har fått litt mer erfaring med stoffet.  Hadde vært fint å fått høre litt om erfaringene dere har.  Vil Clear Cure Goo erstatte Epoxy?  Blir den helt hard etter belysning?  Noen erfaringer med de forskjellige typene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Som nevnt tidligere er jeg veldig godt fornøyd med CCG, og sammenlignet med epoxy er det en drøm å jobbe med, men tror Bug-Bond er enda et hakk (eller to) bedre, så hvis det ikke har kommet noe nytt og revolusjonerende på markedet innen den tid, kommer jeg til å satse på Bug-Bond når jeg har brukt opp den tynne varianten av CCG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som nevnt tidligere er jeg veldig godt fornøyd med CCG, og sammenlignet med epoxy er det en drøm å jobbe med, men tror Bug-Bond er enda et hakk (eller to) bedre, så hvis det ikke har kommet noe nytt og revolusjonerende på markedet innen den tid, kommer jeg til å satse på Bug-Bond når jeg har brukt opp den tynne varianten av CCG.

BUG BOND er mange hakk bedre, har testet det også litt. Har begge variantene. Bug bond trenger ikke noe sprit vasking, negllakk eller annet søl. Det funker med en gang og blir tørt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet CCG har kommet med TACK FREE utgave. Har ikke prøvd den så jeg aner ikke hvordan den fungerer i forhold til Bug Bond, men i følge hjemmesiden så har den samme konsistens som Thick, og størkner like kjapt. Må bare gå tom for et par tonn CCG først så skal jeg få testet begge  ;D

http://www.clearcuregoo.com/buynow/buynow.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet CCG har kommet med TACK FREE utgave. Har ikke prøvd den så jeg aner ikke hvordan den fungerer i forhold til Bug Bond, men i følge hjemmesiden så har den samme konsistens som Thick, og størkner like kjapt. Må bare gå tom for et par tonn CCG først så skal jeg få testet begge  ;D

http://www.clearcuregoo.com/buynow/buynow.html

Den er ikke tack free, been there done that.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme  :) Ikke lykkes med å google opp noen her hjemme, så jeg tipper man må bestille fra hjemmesiden:

http://www.bug-bond.moonfruit.com

Bjorni: Bug-Bond får du fra siden Lars nevnte eller www.funkyflytying.co.uk.

Egen You-tube kanal har de og (Staselige greier ;D)

http://www.youtube.com/user/BugBondUVCuredResin

Edit: Da har jeg bestilt min pakke med Bug-Bond. Står mer om dette stoffet i siste nr. om FlyFishing & FlyTying.

Edit 2: Portofritt over 30 pund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...