Gå til innhold

Goo


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er ikke dette noe av det samme som Loon har gjennom UV-lim og lampe?

jepp, har sett en klipp der de binder en flue med dette. der sier de at goo kan være litt sticky etter at den har blitt tørket...

er vel sikkert et av disse klippene du har sett  Igor http://www.youtube.com/user/ClearCureGoo#p/u/5/dY2p0PmL7hI

Er vel de samme som UV limet til Loon,  dette er tydligvis litt mer tilpasset fluebinding med et par forskjellige tykkelser på limet , samt at det kommer på en sprøytesak.

Har brukt litt UV lim på rekeøyne bla. men dette blir lett knust, hadde vært kult om dette var et produkter som tåler en smell, og dermed var et fullgodt alternativ til epoxsy

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette noe av det samme som Loon har gjennom UV-lim og lampe?

jepp, har sett en klipp der de binder en flue med dette. der sier de at goo kan være litt sticky etter at den har blitt tørket...

er vel sikkert et av disse klippene du har sett  Igor http://www.youtube.com/user/ClearCureGoo#p/u/5/dY2p0PmL7hI

Er vel de samme som UV limet til Loon,  dette er tydligvis litt mer tilpasset fluebinding med et par forskjellige tykkelser på limet , samt at det kommer på en sprøytesak.

Har brukt litt UV lim på rekeøyne bla. men dette blir lett knust, hadde vært kult om dette var et produkter som tåler en smell, og dermed var et fullgodt alternativ til epoxsy

Gisle

denne her: http://www.vimeo.com/8415341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testa dette produktet?

http://www.youtube.com/user/ClearCureGoo#p/u/5/dY2p0PmL7hI

Ser unektlig litt snedig ut hvis man skal lage mye epoxsy fluer

Gisle

Trodde ikke du brukte limprodukter i dine fluer, Gisle :o :o..... Sorry, klarte bare ikke å dy meg ;D

Terje!

Terje, den var godt observert, he he. Ja, som Gisle sier: Touché  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Goo-testen har begynt.

Den tynne varianten er enkel å påføre på små fluer, og den fordeler seg fint på en buzzer. Litt hjelp fra dubbingnåla behøves, men påføring og fordeling er enklere enn epoxy, neglelakk og superlim. Det som ikke er fult så bra er at overflaten ikke blir skikkelig hard. I tillegg til å være myk, blir overflaten matt når en tar på den.

Håpet er nå at man kan fixere limet med UV-lommelykten og deretter sette fluene ut i sollys. Dersom et par dager i sollys gjør overlaten hardere, så er dette en innertier. Om så ikke skjer, så har jeg nettopp kasta bort 800,-.  Den som har vært innom nettsidene til limleverandøren ser da at jeg har ganske optimistisk mht mengder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goo-testen har begynt.

Den tynne varianten er enkel å påføre på små fluer, og den fordeler seg fint på en buzzer. Litt hjelp fra dubbingnåla behøves, men påføring og fordeling er enklere enn epoxy, neglelakk og superlim. Det som ikke er fult så bra er at overflaten ikke blir skikkelig hard. I tillegg til å være myk, blir overflaten matt når en tar på den.

Håpet er nå at man kan fixere limet med UV-lommelykten og deretter sette fluene ut i sollys. Dersom et par dager i sollys gjør overlaten hardere, så er dette en innertier. Om så ikke skjer, så har jeg nettopp kasta bort 800,-.  Den som har vært innom nettsidene til limleverandøren ser da at jeg har ganske optimistisk mht mengder.....

Hvilken Goo variant har du gått for? den myke eller harde?

Sitter selv og vurderer en liten test, men ingen planer om å ta inn en pall som du har gjort  ;D

Står følgende på deres hjemmeside:

Clear Cure Goo, once cured has a bit of stickiness left…this is for the purpose of secondary bonding. Some may not like this and on some materials like feathers, soft synthetics, it will stick to these a bit. It’s easy to fix. Just add one step in your tying and coat the CCG with a clear fingernail polish after it is cured….set aside to dry and that’s it, finished. (...) Some places in the USA have been able to take the flies outside once hardened with your curing light and the sunlight makes the Goo non tacky at all.

Ergo er det nok greit å legge på et lag negllakk (det har vel alle mannfolk i skuffen?  ;D ). Sommerstid så kan sola gjøre samme nytten, men på denne tiden vet jeg ikke om det er nok. Skal bli moro å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte noen fluer ut i sola på lørdag formiddag. Tok de inn i går kveld. Overflaten er akkurat like myk som da den ble satt ut. Det ser ut som om buzzere med GOO må få et strøk med neglelakk om en ønsker en blank og hard finish. Litt irriterende, men det er en forholdsvis enkel overflate å pensle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du sier det fungerer godt, så stemmer det sikkert. Hva er det egentlig de som importerer fluebinderutstyr her til lands driver med? Nærmeste leverandør av Liquid Glass er jo i USA...Rune: Hallooo?? Andre: Har ikke du en nettbutikk? Jeg har jo gjort mitt med å teste GOO :P på buzzers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

800,- !?  :o

Du snakker om å kjøpe det "Kitet" med tynn/tykk goo og UV lykt? Koster $ 49,95, altså ca. NOK 319,- Kjøp inkl. forsendelse kom på $ 62,99, altså NOK 402. Han la ikke med verdien på varen så det kom ikke tollgebyr på den for mitt vedkommende. Ble sendt som ordinær brevpost.

Fungerer forøvrig særdeles godt. Sprøytefunksjonen blir for min del litt upresis og legger det ned på en post-it slik man gjør med epoxy, men det størkner ikke og er en fryd å bruke med lakknålen. Når du er happy så gir man det et blink UV og saken er biff. Avslutter alltid med et strøk negelakk da den kan være litt sticky. Ergo er den først tørr 1 minutt etter neglelakken er lagt på, men i forhold til epoxy så ble det faktisk moro å binde saltvannsfluer igjen (som i tillegg ikke gulner ettere et halvt år)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...