Gå til innhold

LTS Ultimate WF 6


persa

Anbefalte innlegg

Kjøpte og har testet dette snøret nå siste dagen i hagen. Så uten å bruke for store ord må er det min mening at dette er en form for milepæl og ny standard når det gjelder snører. Jeg har ikke målt klumplengde og sånt teknisk info men inntrykket er FENOMENALT :shock: . Det er spesielt coatingen, utrolig glatt og med minimal friksjon man legger merke til. Man høres bare en svak glidende lyd over stangringer når dette suser avgårde. Det skyter som ei kule og blir utrolig lett å handtere med denne lave friksjonen. Det strekker fenomenalt selv med polyleader og to meter mono. Det ligger dønnstabilt i lufta, null blaffring og snorrette bukter uten spes anstrengele. SÅ idag har også jeg kastet ut et HELT WF snøre for 1. gang, egnetlig føltes det bare som å strekke litt på albuen :D Snøret kommer i letteste variant fra klasse 5 og oppover. Må du låne, stjele eller kjøpe, dette snøret må man bare prøve :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Rams jeg vet det er SA/3M snøre, likevel ER det noe nytt her, jeg har kastet og eid andre 3M snører, eks mastery trout fra forrige sesong og NOE har skjedd med denne coatingen, jeg kjenner heller ikke kastefølelse av klumpen igjen fra noen SA/3M/guideline ?snører, vil anslå klumplengde til ca 10 meter på dette 6 snøret. Jeg kastet samtidig med GL Bullet samme klasse og coatingen og kastefølelsen med snøret er ikke sammenligbart, ifht kastelengde jevnt 5-10 meter ekstra med LTS snøret. Som du ser forsøker jeg å beskrive en kjempekastefølelse uten å besitte alt av jargong men snøret er SUVERENT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det er vanskelig å finne noe saklig informasjon om dette snøret, eller alle LTS snører for den saks skyld. Jeg ville ihvertfall aldri betale 849,- (!!) for et snøre uten å vite noe om snøreprofil etc. Selv ikke i den påkostede katalogen står det noe. Eller er det noe jeg ikke har oppdaget?

 

Regner med at det er AST coatingen som gir den gode følelsen. Ellers har også noen av snørene til Airflo utrolig glatt coating. Kult med nye snører :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags,

Regner med at det er AST coatingen som gir den gode følelsen.

 

Det er AST coating på masteryserien og ultra4 snørene til SA, og jeg vil ikke påstå at coatingen er nevneverdig glatt her, hvertfall ikke sammenlignet med et Scierra avalanche, som ikke bruker AST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem lager Scierra snørene, Thomas?

Jeg synes ihvertfall GPX snørene glir utrolig lett når de er nye. Men det virker som det er forskjell fra snøretype til snøretype. Felles for alle SA snører jeg har er at de glir rimelig greit selv etter en stund bruk.

Det glatteste snøret jeg har prøvd er fortsatt et Airflo snøre, som overlevde et helt år i NZ. Ulempen med Airflo var ihvertfall tidligere at det var for mye minne når det var kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper,for LTS sin del, at dette snøret er noe utenom det vanlige, ja ! Når man begynner å kreve nærmere tusen-lappen for et snøre burde det nærmest skyte seg ut selv, bare man peker med stanga :oops:

Det samme gjelder forøverig klumpene og skytelinene til LTS . . . gud hjelpe, for noen priser :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste "spesielle" med dette snøret (foruten fargen) er at LTS antakelig er den første kontraktøren som får tilgang til 3M sin AST coating. Regner med at den eneste grunnen til dette er at Scientific Angeler "plutselig" kommer med en bedre coating som varer lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop hevder også i sin katalog at "de" har tatt frem en helt ny plastype som gir et svært glatt snøre, dette sier de om bla optistream som også er et svært glatt snøre...Mulig er det evt denne nye coatingen som er prisdrivende på disse snørene, optistream koster også nært 900 kr. Ellers er det litt jalla at Loop/LTS ikke er rause nok til å gi info om tekniske data på snører, her har de vel litt lære av AF sin katalog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du kaster 5-10 meter lenger med LTS snøret kontra Guideline Bullet kunne jeg ha fortalt deg. Bullet-snøret har en kort aggresiv klump som slår over veldig tidlig, noe som gjør at lange kast med bullet blir vanskelig pga tidlig overrulling. Dette svaret ser spydig ut, men er ikke ment sånn. :D :oops: Vil bare si at bullet er et situasjonssnøre som ikke egner seg til så lange kast. At LTS snøret er bra tviler jeg ikke et sekund på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste "spesielle" med dette snøret (foruten fargen) er at LTS antakelig er den første kontraktøren som får tilgang til 3M sin AST coating. Regner med at den eneste grunnen til dette er at Scientific Angeler "plutselig" kommer med en bedre coating som varer lengre

 

Loop brukte vel denne coatingen i sine Opti-snører i fjor' date=' virkelig glatt ja, men dette kjennes ikke så voldsomt før man kommer opp i klassene 5 og oppover. Jeg ble spesielt imponert over Optistream i klasse 7 i fjor. Et virkelig langtkastende wf-snøre som samtidlig var en fryd å speye med.

 

Loop hevder også i sin katalog at "de" har tatt frem en helt ny plastype som gir et svært glatt snøre, dette sier de om bla optistream som også er et svært glatt snøre...Mulig er det evt denne nye coatingen som er prisdrivende på disse snørene, optistream koster også nært 900 kr. Ellers er det litt jalla at Loop/LTS ikke er rause nok til å gi info om tekniske data på snører, her har de vel litt lære av AF sin katalog.

 

Jeg har forstått det slik at Optisnørene lages av 3M så at de har ”tatt fram” en ny type plast” er vel heller tvilsomt. Dyrt ja??!! Helt enig, 900 for et snøre er for mye!!

Tipper LTS-snøren er lagd i samme coating som Optisnørene.

 

Mvh

Gulars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmåler er jo hvilket formål du skal bruke det til. Pounch er vel et kyst/elvesnøre som er meget godt egnet i vind, til større fluer og høy linehastighet. Altså effektivt fiske, myntet på å ha flua mest mulig i vannet. (streamer) Det er også godt egnet til spey og rullekast.

Altså IKKE et snøre til tørrfluefiske med presentasjon og silkemyke landinger som formål, men et kanonsnøre til sitt bruk. Jeg har ikke sett taperingen på LTS snøret, så det blir vanskelig og uttale seg uten.......... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte også i fjor at når Optisnørene kom, så hadde de en ny coating (ble sagt "femtegenerasjonscoating") som 3M ikke dytter på SA snørene enda, fordi de rett og slett ikke vet hvordan coatingen oppfører seg over lengre tid (1-2 sesonger). Men, om dette er bare fancy ord og løse rykter vet jeg ikke. Selv synes jeg det er rart at 3M skal gi Loop topp coating uten å selv ha det på sine snører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste "spesielle" med dette snøret (foruten fargen) er at LTS antakelig er den første kontraktøren som får tilgang til 3M sin AST coating. Regner med at den eneste grunnen til dette er at Scientific Angeler "plutselig" kommer med en bedre coating som varer lengre

 

Nå er det vel slik at Guideline har kjørt AST coating på sitt Performance snøre i en årrekke.

Hvertfall skrøt de fælt av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant!, kan noen fortelle meg hva vekten er på klumpen i #5 . Hvordan er den tapert?.. Optisnørene var jo Klumper, med innebygd skyteline. er det samme greia?. Perrsonlig synes jeg Distance er det jeg har likt best fra Loop. Litt merkelig vurderingsgrunnlag hvis det er første gang du har kasta ut et snøre kanskje? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags,

Hvem lager Scierra snørene, Thomas?

Jeg synes ihvertfall GPX snørene glir utrolig lett når de er nye

 

Jeg vet ikke om det var et ledende spørsmål der Tmags, men det er sikkert 3M som for de fleste andre.

Jeg er veldig enig i at det er glatt coating når de er nye, men de mister fort sin "glans". Avalanche fra Scierra har en skikkelig glatt coating, som faktisk varer lenge. Bare synd jeg ikke liker snøret ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant!' date=' kan noen fortelle meg hva vekten er på klumpen i #5 . Hvordan er den tapert?.. Optisnørene var jo Klumper, med innebygd skyteline. er det samme greia?. Perrsonlig synes jeg Distance er det jeg har likt best fra Loop. Litt merkelig vurderingsgrunnlag hvis det er første gang du har kasta ut et snøre kanskje? :shock:[/quote']

 

Mener du ikke "opti ER"? Det selges enda :P

 

Prøvde ett opti på LTS, det er ett ordinært wf med noe tynnere skytedel. I tillegg todelt i fargen og absolutt ett godt spey og overhåndssnøre, ett optimalt wf? Prisen er jo grisegal :evil:

Enig, distance er ett flott snøre og det har satt rekord hos meg, overlevde 2 sesonger!!!!!!!!! :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags' date='

Hvem lager Scierra snørene, Thomas?

Jeg synes ihvertfall GPX snørene glir utrolig lett når de er nye

 

Jeg vet ikke om det var et ledende spørsmål der Tmags, men det er sikkert 3M som for de fleste andre.

Jeg er veldig enig i at det er glatt coating når de er nye, men de mister fort sin "glans". Avalanche fra Scierra har en skikkelig glatt coating, som faktisk varer lenge. Bare synd jeg ikke liker snøret ellers.

 

Nei det var ikke ledende, Thomas :) Er ikke så avansert jeg. Jeg lurer faktisk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper' date='for LTS sin del, at dette snøret er noe utenom det vanlige, ja ! Når man begynner å kreve nærmere tusen-lappen for et snøre burde det nærmest skyte seg ut selv, bare man peker med stanga :oops:

Det samme gjelder forøverig klumpene og skytelinene til LTS . . . gud hjelpe, for noen priser :shock:[/quote']

Hørtes gøy ut! Kanskje vi snart slipper å svinge stang frem og tilbake? Ganske idiotisk øvelse egentlig! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags' date='

Hvem lager Scierra snørene, Thomas?

Jeg synes ihvertfall GPX snørene glir utrolig lett når de er nye

 

Jeg vet ikke om det var et ledende spørsmål der Tmags, men det er sikkert 3M som for de fleste andre.

Jeg er veldig enig i at det er glatt coating når de er nye, men de mister fort sin "glans". Avalanche fra Scierra har en skikkelig glatt coating, som faktisk varer lenge. Bare synd jeg ikke liker snøret ellers.

 

Nei det var ikke ledende, Thomas :) Er ikke så avansert jeg. Jeg lurer faktisk på det.

 

Jeg tenkte siden du er filmkjendis så visste du alt om slike ting :D .

Jeg vet ikke hvilken produsent Scierra bruker men har ikke kjent slik glatt coating på noe annet snøre jeg har hatt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags' date='

Regner med at det er AST coatingen som gir den gode følelsen.

 

Det er AST coating på masteryserien og ultra4 snørene til SA, og jeg vil ikke påstå at coatingen er nevneverdig glatt her, hvertfall ikke sammenlignet med et Scierra avalanche, som ikke bruker AST.

 

Det er riktig, men siden Scierra ikke lager sine snører hos 3m er det jo ikke så rart, Scierra snørene lages hos Airflo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...