Gå til innhold

Snelle for SAGE elskerne...


fluedengern

Anbefalte innlegg

ja det vet jeg for 5 år siden kostet en remco rundt 2500,- nå nå du vel ut med 5000. Så det skal du ha. De er virkelig noen samleobjekter.  På samme måte så undergraver du din påstand om at de ikke er hypet opp når du påpeker at prisen går opp år for år ;)

Sigve

5000 er billig ;):) Vist den er i topp stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det vet jeg for 5 år siden kostet en remco rundt 2500,- nå nå du vel ut med 5000. Så det skal du ha. De er virkelig noen samleobjekter.  På samme måte så undergraver du din påstand om at de ikke er hypet opp når du påpeker at prisen går opp år for år ;)

Sigve

Mulig jeg misforstår hva du legger i hypet. Det begrepet har jeg utelukkende negative assosiasjoner til, og forbinder dette med ting som er oppskrytt. Jeg mener at den økende interessen og dermed prisen ikke er på grunn av en hyping, men at folk rett og slett innser at det kun eksisterer ett meget begrenset antall av disse snellene og at samlerverdien dermed er deretter. Slik ser ihvertfall de "seriøse" samlerne jeg kjenner på saken.

Når det gjelder pris på en strøken Remco av hollandsk opprinnelse, så skal du nok være heldig for å finne en til under $1000 i disse dager. Ari I og II må du nok kanskje ut med en 4500,- ++ for.

Jeg unner deg ett eller flere eksemplarer av disse Sigve, for de er råkule!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hver sin smak, men dette var blant de styggeste snellene jeg har sett, og jeg ville ikke brukt den om jeg så hadde fått den gratis  :D

Solgte ikke Sage ei stang hvor snelle var fastmontert i en slik idiotisk vinkel for noen år siden også  ???

Ikke alle ideene derfra som har vært innertiere heller, akkurat  ;D

Hehehe  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det vet jeg for 5 år siden kostet en remco rundt 2500,- nå nå du vel ut med 5000. Så det skal du ha. De er virkelig noen samleobjekter.  På samme måte så undergraver du din påstand om at de ikke er hypet opp når du påpeker at prisen går opp år for år ;)

Sigve

Mulig jeg misforstår hva du legger i hypet. Det begrepet har jeg utelukkende negative assosiasjoner til, og forbinder dette med ting som er oppskrytt. Jeg mener at den økende interessen og dermed prisen ikke er på grunn av en hyping, men at folk rett og slett innser at det kun eksisterer ett meget begrenset antall av disse snellene og at samlerverdien dermed er deretter. Slik ser ihvertfall de "seriøse" samlerne jeg kjenner på saken.

Når det gjelder pris på en strøken Remco av hollandsk opprinnelse, så skal du nok være heldig for å finne en til under $1000 i disse dager. Ari I og II må du nok kanskje ut med en 4500,- ++ for.

Jeg unner deg ett eller flere eksemplarer av disse Sigve, for de er råkule!

Når jeg sa hypet så mente jeg akkurat det du sier at merket frontes av et fåtall personer (til å begynne med kanskje bare 1-3) med høy status i miljøet, ikke nødvendigvis i fluefiskenorge generellt (her har jo enkelte det også) men kanskje bare blant forumaktive fluefiskere. De uttaler seg dermed med stor tyngde og bidrar til å gi produktet en aura av tilhørighet, eksklusivitet og litt av hvert. Fra markedsføringen kjent som generisk markedsføring, bevisst eller ubevist har mindre betydning for virkningen. Ikke kritikk fra min side, bare en interessant observasjon. Vi ser jo også i flere andre sammenhenger her inne hvor viktig det er at brukere med stor "tyngde" er seg sin påvirkningskraft bevisst. De kan nemlig selge sand i Sahara  ;D

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest den var pen jeg... Veteraner er absolutt noe jeg har sans for, både når det gjelder biler og fluesneller

MB

Går vel ikke ann å like en Trabant vel om den er aldri så gammel. Synes de fleste av disse ATH snellene ser ut som de er blitt mekka sammen i gamle Øst-Tyskland med svære overdimensjonerte muttere og treskruer ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest den var pen jeg... Veteraner er absolutt noe jeg har sans for, både når det gjelder biler og fluesneller

MB

Går vel ikke ann å like en Trabant vel om den er aldri så gammel. Synes de fleste av disse ATH snellene ser ut som de er blitt mekka sammen i gamle Øst-Tyskland med svære overdimensjonerte muttere og treskruer ;D

Ja, du er inne på noe... De er ikke spesielt vakre, men de er "fine" på sin spesielle måte  :)

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med så mange meninger! For meg har den en enorm samlerverdi, så uansett om designen tiltaler meg eller ikke, hadde den havnet i samlinga. Om et par uker er den i godt selskap med de andre ARASene mine  :)

Snodig, så sent som for to dager siden så var jeg innom en side hvor det var bilde av denne snella. Før det visste jeg faktisk ikke at ATH hadde laget 100 sneller for SAGE. Og så dukker den plutselig opp her og...

Jeg må innrømme at det er den eneste ATH snella jeg noensinne har hatt lyst på. Og det var KUN for at det er SAGE historie bak  :D.

Jeg kunne tenke meg en Danielsson SAGE snelle også, men har ikke kommet over noen som er pene nok...

Jeg har stor sans for folk som samler på slike ting, bare så det er sagt. Selv om det ikke er "my cup of tea" så er dere med på å holde en del av fluefiskehistorien intakt.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med så mange meninger! For meg har den en enorm samlerverdi, så uansett om designen tiltaler meg eller ikke, hadde den havnet i samlinga. Om et par uker er den i godt selskap med de andre ARASene mine  :)

Snodig, så sent som for to dager siden så var jeg innom en side hvor det var bilde av denne snella. Før det visste jeg faktisk ikke at ATH hadde laget 100 sneller for SAGE. Og så dukker den plutselig opp her og...

Jeg må innrømme at det er den eneste ATH snella jeg noensinne har hatt lyst på. Og det var KUN for at det er SAGE historie bak  :D.

Jeg kunne tenke meg en Danielsson SAGE snelle også, men har ikke kommet over noen som er pene nok...

Jeg har stor sans for folk som samler på slike ting, bare så det er sagt. Selv om det ikke er "my cup of tea" så er dere med på å holde en del av fluefiskehistorien intakt.  ;)

Det ligger litt hard og brutal overtalelsesteknikk bak det faktum at snella snart er på vei til Norge  ;D

Jeg regner med at det var på Clark's -forumet du så den? Jeg hadde rett og slett flaks med å være tidlig ute overfor selger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...