Gå til innhold

Guideline Highwater


Hunderørret

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Oliver

Helgrønn i aksjon;

Leser butikkene deres higen etter spotpris, gjør de lurt i å holde fast utsalgspris...kanskje til og med doble den??

En god line som varer og varer over flere år burde jo koste ca 1500.- når man tenker på alle de middelmådige produktene som tilsynelatende varer bare èn sesong og koster 600-700.- :P

Og likevel blir 1500.- for helgrønn Highwater da et realt røverkjøp  :P

Jeg selger ikke min :D

Vaker det RETT framfor deg? Eller klasker du snøret i vannet når du kaster :D ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt klasker jeg snøret rett framfor meg Henning, det er gammelt triks som jeg trodde du hadde lært deg, lokker flere fisk til området fordi den tror det klekker noe der. :D

Hadde litt kort fortom på ettehvert som demosekvens utartet seg og jeg fikk overta mitt eget utstyr :)

Det var litt uryddig, enig i det.

Likefullt; gled ok den linen der da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd den nye versjonen av HW Stig?

Er det den som kom ifjor? Den med svak oliven bakline og dus hvit klump?

Ja, den bruker jeg på #4 stangen....og flere bekjente bruker den i #5 på sine Winston BIix #6 9' stenger....glir veldig bra min. Brukte den sist på søndag, i stor elv..lange repterende kast. Virker flott :)

De øvrige som bruker sine #5 liner har ennå ikke sagt noe negativt om den, tvert imot.

men de har bare hatt sine fra tidlig vår....og det eneste de bruker omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har du prøvd den nye versjonen av HW Stig?

Er det den som kom ifjor? Den med svak oliven bakline og dus hvit klump?

Ja, den bruker jeg på #4 stangen....og flere bekjente bruker den i #5 på sine Winston BIix #6 9' stenger....glir veldig bra min. Brukte den sist på søndag, i stor elv..lange repterende kast. Virker flott :)

De øvrige som bruker sine #5 liner har ennå ikke sagt noe negativt om den, tvert imot.

men de har bare hatt sine fra tidlig vår....og det eneste de bruker omtrent.

Du kjenner altså ingen forskjell på den gamle helgrønne og de nyeste? Preben mener bestemt at det er forskjell på de, og han er ikke akkurat kjent for å ha dårlig teknikk for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem Preben er, men nå må du huske at jeg aldri ser etter begrensninger :D

nei, seriøst, eneste forskjell jeg syntes å merke fra min gamle #5 line og den "nye" i #4 var at den syntes å ha lengre fremtapering/mer lengde på den tynne tupp delen, men det er sikkert naturlig fordi det er en #4 line...jeg kappet likegodt 30-40 cm med en gang, har fungert utmerket.

Og dette er helt sant.

Men jeg ser ikke bort ifra at det kan forekomme forskjeller som min hånd/hode ikke klarer spore.

Det går langt okke som føler jeg. Ikke subbing/skurring i linen mellom dobbeltrekk hånd(venstre) og nederste stangring. Dette er egentlig litt vanlig når ting er trått/tørt

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Preben er i samme klasse som Staffan når det kommer til kasting. Noe alle som har sett han i aksjon, vil nikke anerkjennende til vil jeg tro. En nytelse å se :)

Jeg spurte fordi jeg vil ha mere info om det Preben nevner, er det forskjell eller er det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preben er i samme klasse som Staffan når det kommer til kasting. Noe alle som har sett han i aksjon, vil nikke anerkjennende til vil jeg tro. En nytelse å se :)

Jeg spurte fordi jeg vil ha mere info om det Preben nevner, er det forskjell eller er det ikke..

Ja jeg har ved noen annledninger sett han kaste og det er et syn du ikke ser for ofte og ikke glemmer så fort :)

Eneste personen jeg synes kan måle seg med han er Per Grønnberg når det kommer til det å kaste fint av de jeg har sett kaste.

Anngående High Water så har jeg kjøpt tre liner i år så jeg håper de ikke er blitt dårlige...

Jeg liker de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preben er i samme klasse som Staffan når det kommer til kasting. Noe alle som har sett han i aksjon, vil nikke anerkjennende til vil jeg tro. En nytelse å se :)

Jeg spurte fordi jeg vil ha mere info om det Preben nevner, er det forskjell eller er det ikke..

Ok, Da er det en mann som kan sine kunster. Og mulig han er inne på noe, jeg klarer ikke å kjenne det så godt sikkert. Er nok derfor, eller at jeg har gode liner, som gjør at jeg ikke har problemer med den nye versjonen ennå (forhåpentlig ikke seinere heller :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

På vei til tur idag, stakk jeg innom en liten sportsbutikk. De hadde igben et stk highwater av den grønne typen. Litt sånn stiv i prisen, men det er ikke så nøye:) jeg har nå et highwater til mi fario.

Hvor mye koster en ny highwater idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig!

Jeg har ikke et like relgiøst forhold til deg med fluesnører

for meg har hvert snøre sitt bruksområde etc..fluer str..etc

har vel ikke sagt at det ikke gikk langt, men det var mere følelsen igrunn

er vel et ok snøre hvis en kutter av en del cm av tuppen

Så er vel det sånn en gang,  at ikke alle snører passer meg som det er med deg ;)

Subbing har jeg aldri hatt med noen av mine liner. :D (bortsett fra noen gamle vadesko) ;)

Det sagt, så var følelsen litt annen med det grønne, som jeg prøvde på en demo stang for en tid tilbake...

spørsemålet er følgende: kan noen si med sikkerhet at de er helt like disse snørene?

det vrimler jo med Guideline folk her  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

spørsemålet er følgende: kan noen si med sikkerhet at de er helt like disse snørene?

det vrimler jo med Guideline folk her  :)

Ifølge Guideline er snøret det samme, ifølge en meget begavet kaster er det forandret. Hvem som har rett, er det store spørsmålet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...