Gå til innhold

Guideline Highwater


Hunderørret

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...

Gutter da!!!! :o

Har dere ikke sett overskriften på tema her???? Guideline Highwater..bare et hint ;)

Hvis dere har lyst å opprette en genial tråd...start e om Orvis linen da vel?

Er ikke verre enn det, skal ikke være spesielt data kyndig heller ;) til og med jeg har klart det noen ganger.

Sorry Demir...sikker bare godt ment fra din side dette, men synset alle tråder siste tiden i stor grad fått omhandle det overskriften sier.

Så slipper vi krangling som;

"Jasså...du er overbevist om at Orvis er bra etter noen vift i snøen...da skal jeg fortelle deg at ......., så sammenlikn den ikke med Highwater :D"

Og så har vi det gående.....

Men bevares...adm får si noe selv om dette...jeg hadde ihvertfall ikke likt at noen kødda med lange liner i Kortlinetråden ;D

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme oss tilbake til topic: Har hatt to fisketurer med highwater nå, og det er god knall. Overraskende glatt og kaster langt. Den beste overraskelsen for min del var hvor fint linen ladet opp stangen også med bare noen få meter utenfor stangringen...men det kan jo også skyldes stangen ;)

Eneste minuset er at min line har en liten knekk ca. 30 cm fra fortommen min, men sikkert bare til å strekke en liten halvtime.

btw den fanger fisk også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en eller annen grunn styrt unna dette snøret? Men jeg har kastet en god del med det i vinter, da i hall eller på snø.

Jeg har ikke fiska med det! Uannsett så synes jeg dette fungerer meget bra på alle stengene jeg har testet det på.

Både raske og dype stenger. Du kan holde mye line i lufta og legge ned pent i stedet for å skyte så mye line. Det synes jeg kan være en fordel ofte.

Jeg er sikker på at du blir fornøyd Tom :) Dette er jeg sikker på sammen med six-sence kommer til å bli favorittsnøre til "lette/ikke for tunge" fluer i elv og stille vann.

Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt High Water i klasse 4 har jeg veid til 8,8 gram (ytterste 30 fot), som egentlig betyr at det er en femmer. Vet ikke om dette er vanlig for High Water snørene, men man kan jo ha det i bakhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt High Water i klasse 4 har jeg veid til 8,8 gram (ytterste 30 fot), som egentlig betyr at det er en femmer. Vet ikke om dette er vanlig for High Water snørene, men man kan jo ha det i bakhode.

Regna faktisk med dette etter alle kommentarene om hvor kjapt det lader stenger, og hvor langtkastende det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha et snøre beregnet for fiske fra bellyboat til sesongen, jeg . . . Høres sikkert teit ut, men jeg tenker at snøret ikke bør ha for lang klump, siden jeg sliter med å holde veldig mye snøre i lufta fra bellyboat  :-[

Vurderer enten Highwater eller 4Cast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha et snøre beregnet for fiske fra bellyboat til sesongen, jeg . . . Høres sikkert teit ut, men jeg tenker at snøret ikke bør ha for lang klump, siden jeg sliter med å holde veldig mye snøre i lufta fra bellyboat  :-[

Vurderer enten Highwater eller 4Cast.

Har du prøvd rio gold? Det tror jeg kunne passe etter hva du sier. Det er et fint "belly-snøre" etter min mening.

Finnes jo kastekurs da ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en eller annen grunn styrt unna dette snøret? Men jeg har kastet en god del med det i vinter, da i hall eller på snø.

Jeg har ikke fiska med det! Uannsett så synes jeg dette fungerer meget bra på alle stengene jeg har testet det på.

Både raske og dype stenger. Du kan holde mye line i lufta og legge ned pent i stedet for å skyte så mye line. Det synes jeg kan være en fordel ofte.

Jeg er sikker på at du blir fornøyd Tom :) Dette er jeg sikker på sammen med six-sence kommer til å bli favorittsnøre til "lette/ikke for tunge" fluer i elv og stille vann.

Vi får se.

gleder meg vilt ;) har du testet six-sence på z-axis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha et snøre beregnet for fiske fra bellyboat til sesongen, jeg . . . Høres sikkert teit ut, men jeg tenker at snøret ikke bør ha for lang klump, siden jeg sliter med å holde veldig mye snøre i lufta fra bellyboat  :-[

Vurderer enten Highwater eller 4Cast.

Har du prøvd rio gold? Det tror jeg kunne passe etter hva du sier. Det er et fint "belly-snøre" etter min mening.

Finnes jo kastekurs da ;D

Jada, det finnes kastekurs, men når jeg sier at jeg ikke klarer holde veldig mye snøre i lufta, så holder jeg nok en god del mer enn dere vanlig dødelige alikevel . . .  ;D Det er snakk om 30-40 meter. Drar jeg ut særlig mer snøre da så begynner jeg å piske vann, ihvertfall når jeg bruker 7 fot stanga .

Har Rio Gold ja, og det er faktisk det jeg har brukt mest til dette fisket. Men dette snøret har nå sett sine beste dager . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt High Water i klasse 4 har jeg veid til 8,8 gram (ytterste 30 fot), som egentlig betyr at det er en femmer. Vet ikke om dette er vanlig for High Water snørene, men man kan jo ha det i bakhode.

Da har du veid ganske nøyaktig Sjur  :)

Klasse 3: 7,15

Klasse 4: 8,45

Klasse 5: 9,7

Klasse 6: 11,2

Klasse 7: 12,8

+- 0,4

Klumplengde 13,4 til 14,6.

Det stemmer nok at de veier litt over normen, men slik er det gjerne med snører som har litt lengre klump.

Og High Water er ikke noen eksempel på "grov" underklassifisering derute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en eller annen grunn styrt unna dette snøret? Men jeg har kastet en god del med det i vinter, da i hall eller på snø.

Jeg har ikke fiska med det! Uannsett så synes jeg dette fungerer meget bra på alle stengene jeg har testet det på.

Både raske og dype stenger. Du kan holde mye line i lufta og legge ned pent i stedet for å skyte så mye line. Det synes jeg kan være en fordel ofte.

Jeg er sikker på at du blir fornøyd Tom :) Dette er jeg sikker på sammen med six-sence kommer til å bli favorittsnøre til "lette/ikke for tunge" fluer i elv og stille vann.

Vi får se.

gleder meg vilt ;) har du testet six-sence på z-axis?

Nei, jeg har ikke den stangen men en kompis har (lystfiskeren, du kan jo sende han en pm) ei z-axis og husker jeg ikke feil så likte han den kombinasjonen. Jeg vet han liker det snøret veldig godt. Han er en meget dyktig kaster så han vet hva han snakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt High Water i klasse 4 har jeg veid til 8,8 gram (ytterste 30 fot), som egentlig betyr at det er en femmer. Vet ikke om dette er vanlig for High Water snørene, men man kan jo ha det i bakhode.

Da har du veid ganske nøyaktig Sjur  :)

Klasse 3: 7,15

Klasse 4: 8,45

Klasse 5: 9,7

Klasse 6: 11,2

Klasse 7: 12,8

+- 0,4

Klumplengde 13,4 til 14,6.

Det stemmer nok at de veier litt over normen, men slik er det gjerne med snører som har litt lengre klump.

Og High Water er ikke noen eksempel på "grov" underklassifisering derute.

Jeg synes ikke dette snøret føles noe særlig tungt i forhold til snøreklassen. Føler det har stemt bra i forhold til skriften på stengene.

Lars: Jeg må innrømme jeg heller ikke klarer mer en 30-40 meter i lufta. Den backingen er så vond å hold i og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt High Water i klasse 4 har jeg veid til 8,8 gram (ytterste 30 fot), som egentlig betyr at det er en femmer. Vet ikke om dette er vanlig for High Water snørene, men man kan jo ha det i bakhode.

Da har du veid ganske nøyaktig Sjur  :)

Klasse 3: 7,15

Klasse 4: 8,45

Klasse 5: 9,7

Klasse 6: 11,2

Klasse 7: 12,8

+- 0,4

Klumplengde 13,4 til 14,6.

Det stemmer nok at de veier litt over normen, men slik er det gjerne med snører som har litt lengre klump.

Og High Water er ikke noen eksempel på "grov" underklassifisering derute.

Jeg synes ikke dette snøret føles noe særlig tungt i forhold til snøreklassen. Føler det har stemt bra i forhold til skriften på stengene.

Lars: Jeg må innrømme jeg heller ikke klarer mer en 30-40 meter i lufta. Den backingen er så vond å hold i og...

Til sammenligning så veier klumpen på Vision's ED i #5 15gr, men her snakker vi 16 meter klump.

Syntes ikke dette snøret virker tungt på mine 5'er stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...