Gå til innhold

Guideline Highwater


Hunderørret

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei

Jeg har, det fungerer topp til sjøen. Stabilt på lange kast og godt i vind.

Taperingen på dette snøret liker jeg godt fordi det slår så fint over.

Skyll det gjerne etter bruk hvis du skal bruke det i saltvann.

Det gjorde ikke jeg og det holdt i ett år, i ferskvann derimot holder dette snøret betydelig lengre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme oss tilbake til topic: Har hatt to fisketurer med highwater nå, og det er god knall. Overraskende glatt og kaster langt. Den beste overraskelsen for min del var hvor fint linen ladet opp stangen også med bare noen få meter utenfor stangringen...men det kan jo også skyldes stangen ;)

Eneste minuset er at min line har en liten knekk ca. 30 cm fra fortommen min, men sikkert bare til å strekke en liten halvtime.

btw den fanger fisk også!!!

Skal ikke se bort ifra at den opplevelsen IKKE har noe med ditt valg av stang å gjøre Espen. Det er nok linen, og det var gøy å se deg kaste i vinter, du ble jo plutselig flink ;) God line ;D ;D

Synest både Highwater, Cortland precision Platinum og Carron gir meg samme opplevelser av kontroll og anvedelighet.

Og at den fanger fisk, er også et pluss, ikke sant?  :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme oss tilbake til topic: Har hatt to fisketurer med highwater nå, og det er god knall. Overraskende glatt og kaster langt. Den beste overraskelsen for min del var hvor fint linen ladet opp stangen også med bare noen få meter utenfor stangringen...men det kan jo også skyldes stangen ;)

Eneste minuset er at min line har en liten knekk ca. 30 cm fra fortommen min, men sikkert bare til å strekke en liten halvtime.

btw den fanger fisk også!!!

Og at den fanger fisk, er også et pluss, ikke sant?  :)

Stig

Pokker . . . Her har jeg sittet i timesvis og bundet fluer i vinter, og så viser det seg at man får kjøpt fluesnører som fanger fisk  :o

Dere kunne ikke sagt dette litt før, da ?  >:(  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme oss tilbake til topic: Har hatt to fisketurer med highwater nå, og det er god knall. Overraskende glatt og kaster langt. Den beste overraskelsen for min del var hvor fint linen ladet opp stangen også med bare noen få meter utenfor stangringen...men det kan jo også skyldes stangen ;)

Eneste minuset er at min line har en liten knekk ca. 30 cm fra fortommen min, men sikkert bare til å strekke en liten halvtime.

btw den fanger fisk også!!!

Det er nok linen, og det var gøy å se deg kaste i vinter, du ble jo plutselig flink ;) God line ;D ;D

Stig

Makan til frekkhet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Highwater: Litt lengre klump og baktapering krever mer snøre i lufta. Dermed mer krav til baksleng og mer snøre for å spenne opp.

Presentation: Kort baktapering. Krever liten baksleng og spenner opp kjapt. Også meget god til vannkast.

Da er valget opp til deg, mye går på bruksområder/fiskesituasjon.  :)

I mine øyne er begge liner meget gode fiskeliner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja Ruffen ,du klarte å overtale meg gitt hehe  ,, nice,, da skal dette Highwater snøret testes ... blir  å  prøve det på min helt nye T&T Horizon II #5..  Spennende og teste denne kombinasjonen.... Blir enten dette snøret eller Loop Long distance (ja , det gode gamle,, fikk tak i et helt nytt ubrukt et i #5),,,, Interresant og spennende hvlket av disse to jeg kommer til å fiske mest med.. Tror jeg heller mott Loop snøret ,, men Highwater snøret skal helt klart få en sjanse........... GGGGGGGGGGGGleder meg ,,, :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja Ruffen ,du klarte å overtale meg gitt hehe  ,, nice,, da skal dette Highwater snøret testes ... blir  å  prøve det på min helt nye T&T Horizon II #5..  Spennende og teste denne kombinasjonen.... Blir enten dette snøret eller Loop Long distance (ja , det gode gamle,, fikk tak i et helt nytt ubrukt et i #5),,,, Interresant og spennende hvlket av disse to jeg kommer til å fiske mest med.. Tror jeg heller mott Loop snøret ,, men Highwater snøret skal helt klart få en sjanse........... GGGGGGGGGGGGleder meg ,,, :D :D

Hvor fikk du tak i long distance?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla spenolsen.. hehe skjønner du lurer på det ja... Var en nybegynner jeg hjalp for ca. 8 år siden med innkjøp av utstyr og kasting.. Han ble det ingen fluefisker av og jeg kom på hva jeg hadde kjøpt til han og det viste seg at snøret fremdeles lå i esken sin og da "klikket" det jo for meg ,,hehe ..for han så var det jo bare et snøre og jeg fikk det tilbake,,, Takk guud for det... Håper det fremdeles er like godt som jeg husker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla spenolsen.. hehe skjønner du lurer på det ja... Var en nybegynner jeg hjalp for ca. 8 år siden med innkjøp av utstyr og kasting.. Han ble det ingen fluefisker av og jeg kom på hva jeg hadde kjøpt til han og det viste seg at snøret fremdeles lå i esken sin og da "klikket" det jo for meg ,,hehe ..for han så var det jo bare et snøre og jeg fikk det tilbake,,, Takk guud for det... Håper det fremdeles er like godt som jeg husker...

Haha nice! Har kommet over noen distance snører, men ingen long distance :-\ Er du Tore Johnny forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har brukt Highwater nå i vårsesongen.  Veldig fornøyd med snørets kasteegenskaper, og sammen med Heliosen går det stygglangt.

Jeg er imidlertid litt usikker på holdbarheten - jeg synes det har begynt å bli trått, og jeg må smøre ofte.  Noen erfaringer her?

At det virker tyngre enn klassifiseringen skulle tilsi er også åpenbart.  Nå skyldes nok det at lengden på klumpen i seg selv medfører at man må ha relativt mye snøre i lufta, samtidig som det er enkelt å ha mye snøre i lufta, så følgelig blir det automatisk litt mer vekt.

Uansett - noen erfaringer med holdbarhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevann....(og Håkon)

Jeg har hatt mine første Highwater liner, de grønne i 3 år nå...de glir og glir....og glir, jeg er veldig dårlig på å smøre dem, gjør den nesten ikke.

Den "nye" utgaven fra ifjor med hvit klump og svak oliven runningline har jeg bare i #4, den er mye brukt også etterhvert, men for tidlig for meg å si etter kun et års forbruk om den begynner vise dårlige tegn, men intet tyder på det ennå. Som den grønne, bare glir, og er nydelig.

Vi testet en del stenger med den linen for et par uker siden i Bø, på gress.....om att og om att, og alle var skjønt enige om at den linen matchet stenger med ulike bruksområder på aldeles fortreffelig måte...og gle dårlig gjorde den heller ikke, vi bare stod og lempet hele liner ut gang på gang.

Kan nok hende vi prøvde fantastiske stenger, men linen er helt fabelaktig i mine, og mange, mange flere sine øyne.

Jeg har utelukkende gode erfaringer så lang med begge årganger :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan nok hende vi prøvde fantastiske stenger, men linen er helt fabelaktig i mine, og mange, mange flere sine øyne.

Jeg har utelukkende gode erfaringer så lang med begge årganger

Stig"

Har også hatt forrige generasjon og er fornøyd med lina i seg selv.

Men at den skal trenge såpass mye snøring på så kort tid er ikke bra, ved all masseproduksjon vil det være kvalitetsavvik, fantastiske stenger eller ei så kjenner de fleste når lina går fra glatt til "sandpapir".

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...