Gå til innhold

Håp for vestlandet i påska, evt sørlandet??


Anbefalte innlegg

Spent på å se hvordan det ser ut når jeg kommer hjem på utvida påskeferie til helga. Isfrie vann tror jeg blir mangelvare, men jeg har sett meg ut et par bekker/småelver som kanskje kan være et greit alternativ. Hvis ikke har vi jo alltids sjøfiske i bakhånd...

Selv reiser jeg avgårde noen timer nordover på sjøørretfiske i påsken...null tro på isfrie vann her med det første.

Du hadde vel ikke tengt og ringe tterhvert angåande den turen nordover??

du trenger jo en som kan redde deg inn når det er glatt på veien  :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Spent på å se hvordan det ser ut når jeg kommer hjem på utvida påskeferie til helga. Isfrie vann tror jeg blir mangelvare, men jeg har sett meg ut et par bekker/småelver som kanskje kan være et greit alternativ. Hvis ikke har vi jo alltids sjøfiske i bakhånd...

Selv reiser jeg avgårde noen timer nordover på sjøørretfiske i påsken...null tro på isfrie vann her med det første.

Du hadde vel ikke tengt og ringe tterhvert angåande den turen nordover??

du trenger jo en som kan redde deg inn når det er glatt på veien  :P :P

Jojo har planer om å ringe deg når det nærmer seg. Blir vel iallefall Ørjan+en kompis, Jan Ole og meg som tar turen. Helt sikkert et par til som blir med også, så neppe mye hytteleie på hver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkavannet det? :P

Hvordan er fisket der forresten?

Tenker da på utløpet lengst nord.. !?

Går iallefall sjøørret opp i bekken der. Etter sigende er det også tatt en laks der på 17kg for noen år siden...tror det stod Vosso på den om jeg husker historien rett :P

Fisket masse i denne elven på høsten i barndommen..da var den en meget produktiv SØ elv.. Ikke mange årene siden jeg hørte at de drev å kulltiverte vassdraget. Til hvilken nytte det er å kultivere i dag, vet jeg ikke, men tviler på det har så mye for seg...er jo ikke akkurat "drikkevann".  :-\

Ellers til topic! ;D Her i Nord Rogaland har det regnet en del og snøren holder på å forsvinne helt. Er meldt mye nedbør hele uken lang..så håper og tror at det vil være snø og isfritt en gang i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAK VAK VAK VAK VAK VAK VAK VAK...

Vak i storavatnet i Florø :D

Gikk forbi vannet på vei til bussen i dag. Der sto det en liten pinne og vaket! Kunne ikke se verken mygg eller annet, så hva den drev med aner eg ikke. Men det var et VAK :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

btw: rakk ikke bussen, så måtte haike hjem  :rolleyes: ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kjenner jeg det kribler i kastearmen :P noen flere somkan melde om åpent vann og mygg?? hvor langt sørover fra oslo må man for å finne åpent vann da? skal som sagt til stavanger den førse delen av påska, og regner med å finne åpent vann der :P resten av påska blir vel brukt til en roadtripp nedover sør/øst landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen er så tjukk her i Kristiansand at du uten problemer kan gå på den fremdeles. Pratet med Marebakken i dag som fortalte at han hadde målt isen til 50-60 cm forrige helg. I går stod jeg  på isen ved en brakkvannspoll og fisket sjøørret. Kunne gå helt fram til råka og legge flua uti.

Når det gjelder Sørlandet tror jeg du uten dårlig samvittighet kan gå på ski evt. kaste etter sjøørreten som nå begynner å våkne. Glem myggfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på en joggetur rundt noen vann nå nettopp og var et par fiskbare råker i dem. Ekstremt høy vannstand da, så store deler av det åpne vannet var i viker hvor det vanligvis ikke er særlig med vann...dermed usikkert om det er noe særlig med mygglarver i disse områdene. Skal iallefall ta turen ut ila uken og prøve meg i et innos som så fristende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAK VAK VAK VAK VAK VAK VAK VAK...

Vak i storavatnet i Florø :D

Gikk forbi vannet på vei til bussen i dag. Der sto det en liten pinne og vaket! Kunne ikke se verken mygg eller annet, så hva den drev med aner eg ikke. Men det var et VAK :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

btw: rakk ikke bussen, så måtte haike hjem  :rolleyes: ::)

det høres bra ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på en joggetur rundt noen vann nå nettopp

???? du?

:-P

men kjempe at du ser vak da :)

Hvordan ligger det an for påsken? Eg hiver med meg telt og utstyr onsdag neste uke og stikker på sø jakt:) Får ikke bil før ETTER påsken, men har en som kansje kunne kjøre meg inn :)

Konge om du kommer da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på en joggetur rundt noen vann nå nettopp

???? du?

:-P

men kjempe at du ser vak da :)

Hvordan ligger det an for påsken? Eg hiver med meg telt og utstyr onsdag neste uke og stikker på sø jakt:) Får ikke bil før ETTER påsken, men har en som kansje kunne kjøre meg inn :)

Konge om du kommer da ;)

Hehe ja må begynne å trene igjen nå som snøen er vekke...nærmer seg badedraktsesong!!!

Ringer deg angående påskefiske, må bare avtale med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på en joggetur rundt noen vann nå nettopp

???? du?

:-P

men kjempe at du ser vak da :)

Hvordan ligger det an for påsken? Eg hiver med meg telt og utstyr onsdag neste uke og stikker på sø jakt:) Får ikke bil før ETTER påsken, men har en som kansje kunne kjøre meg inn :)

Konge om du kommer da ;)

Hehe ja må begynne å trene igjen nå som snøen er vekke...nærmer seg badedraktsesong!!!

Ringer deg angående påskefiske, må bare avtale med de andre.

Enig med deg.. Kjøpt sykker til fuckings 7000 i dag.. hehe! NÅ skal ringen bort :D

Ring når du vet noe du :) men må ha svar fortest mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute idag, fortsatt litt slush på de fleste vannene men smelter utrolig fort nå! Fisket i en stor isfri vik idag, skjedde skuffende lite til tross for optimale forhold; fikk ingenting og så totalt to vak iløpet av halvannen time :-\

hvor i landet er detta da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute idag, fortsatt litt slush på de fleste vannene men smelter utrolig fort nå! Fisket i en stor isfri vik idag, skjedde skuffende lite til tross for optimale forhold; fikk ingenting og så totalt to vak iløpet av halvannen time :-\

hvor i landet er detta da? :)

Dette var på Sotra utenfor Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah tok turen et annet sted idag. For to dager siden var det ikke så mye som en råk på vannet, idag var det helt 100% isfritt! Ble to fisker; en på 700gram og en på ca. 4-500gram (sistnevnte gadd jeg ikke veie). Begge to tok en griffiths gnat i str. 13 :) Sykt herlig å se vak og ikke minst å gjøre tilslag igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...