Gå til innhold

Kommentarer til Fluebindecupen Runde 4 - Emergent Sparkle P. + Valgfritt mønster


Rune Stokkebekk

tem på dine 3 favoritter blandt det valgfrie mønsteret - Fiskbarhet og Kreativitet!  

105 stemmer

  1. 1. tem på dine 3 favoritter blandt det valgfrie mønsteret - Fiskbarhet og Kreativitet!

    • Håkon Halvorsen
      0
    • dj pg
      8
    • Petter Gustavson
      1
    • Torben Berg-Sørensen
      3
    • Rune D
      2
    • MrHunk
      4
    • espen_gunner
      1
    • Robban
      18
    • Pete
      2
    • Sigve
      12
    • Roger Østberg
      1
    • Lasse18
      14
    • Kalle
      4
    • Rudix
      4
    • Magnum44
      6
    • Bjørn Roar
      6
    • mårten
      3
    • AAL
      1
    • arvlar
      2
    • Åboren
      4
    • joastro
      0
    • Torbjørn K Meløe
      12


Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Underveis i denne konkuransen har det hele tiden vært manko av materiell på bindebordet...og jaggu ser jeg at det må handles denne runden også 8).

Har heller ikke bundet mange av disse før,så skal nok få kjørt meg her også ja :P...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underveis i denne konkuransen har det hele tiden vært manko av materiell på bindebordet...og jaggu ser jeg at det må handles denne runden også 8).

Har heller ikke bundet mange av disse før,så skal nok få kjørt meg her også ja :P...

Det er du ikke alene om ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffende er det å registrere at det kun er innlandsfluer som får rom i denne konkurransen når 4 av 5 runder er lagt ut. Fluer for saltvann er kanskje ikke å anse som gode nok for dommerpanelet? (Jada, et lite sleivspark, men med glimt i øyet  ;) ). Blir uansett moro å se innslagene!! Lykke til og ikke minst; Skål!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffende er det å registrere at det kun er innlandsfluer som får rom i denne konkurransen når 4 av 5 runder er lagt ut. Fluer for saltvann er kanskje ikke å anse som gode nok for dommerpanelet? (Jada, et lite sleivspark, men med glimt i øyet  ;) ). Blir uansett moro å se innslagene!! Lykke til og ikke minst; Skål!  ;D

Når det sitter 3 ørretfiskere i dommerpanelet så kan du bare drømme om å få se Lefty's Deciver  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun underull som skal være i underkropp? Hva slags underull?

Litt skuffende er det å registrere at det kun er innlandsfluer som får rom i denne konkurransen når 4 av 5 runder er lagt ut. Fluer for saltvann er kanskje ikke å anse som gode nok for dommerpanelet? (Jada, et lite sleivspark, men med glimt i øyet  ;) ). Blir uansett moro å se innslagene!! Lykke til og ikke minst; Skål!  ;D

Man har jo litt mulighet til å bevege seg i den retningen på valgfri om man vil. Har ihvertfall bundet de 2 siste valgrie på sjøkrok jeg. ;)

Når det sitter 3 ørretfiskere i dommerpanelet så kan du bare drømme om å få se Lefty's Deciver  ;D

Rart. For ryktene på gata sier at 5. runden kommer til å være fulldresset Green Highlander.. Veit ikke hva jeg skal tro nå.  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det är okej att använda antron istället för sparkle yarn?

En liten sak till som jag undrar över, vad är Russet??? Min norska är lite bristande där.

//Mårten

Russet er en farge jeg ikke kjenner til, selv om jeg er norsk. ;) Får håpe jeg finner det på ei pakke med materialer.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det är okej att använda antron istället för sparkle yarn?

En liten sak till som jag undrar över, vad är Russet??? Min norska är lite bristande där.

//Mårten

Russet er en farge jeg ikke kjenner til, selv om jeg er norsk. ;) Får håpe jeg finner det på ei pakke med materialer.  ;D

Hallo, fra påskefjellet. Har fisket i dag er er som aller kortest innom  :)

Russet/ Gold: Altså en smørgul- aktig varm gulfarge, og ikke en skarp signalgul, men bruk det du har som ligner mest. Det holder i konkurransesammenheng.

Antron/ Sparkle Yarn er det samme, selv om noen butikker "roter" litt i sine betegnelser :)

Bruk helst det finfibrete, og ikke det zelonaktige antrongarnet, hvis dere vil være tro til originalen.

Men vi skal ikke bedømme noen verken negativt eller positivt om de bruker grov antron (som blant annet noen bøker feilaktig gjør). Bruk det du har - det skal ikke nødvendigvis koste kroner å være med i denne konkurransen.

Fluefiskehilsen,

André  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen som har noen tips om hvor man får kjøpt sparkle yarn i de fargene?

LaFountaines originale sparkle yarn, alle elleve fargene, for bare 10 dollar..

http://www.thebookmailer.com/Supplies/body_SparkleYarn.html

Har denne pakka selv, pluss en haug med dubbing derfra, men kan ikke huske den gule fargen som André har brukt. Skal kikke når jeg kommer hjem.

Her er LaFountaines touch dubbing også, 11 farger, 22 dollar.

http://www.thebookmailer.com/Supplies/TouchDubbing.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen som har noen tips om hvor man får kjøpt sparkle yarn i de fargene?

LaFountaines originale sparkle yarn, alle elleve fargene, for bare 10 dollar..

http://www.thebookmailer.com/Supplies/body_SparkleYarn.html

Har denne pakka selv, pluss en haug med dubbing derfra, men kan ikke huske den gule fargen som André har brukt. Skal kikke når jeg kommer hjem.

Her er LaFountaines touch dubbing også, 11 farger, 22 dollar.

http://www.thebookmailer.com/Supplies/TouchDubbing.html

Joda. Jeg ser at den fargen er i den pakka der. :) Men uansett så kan i underkant av 14 dager være skummelt å satse på å bestille noe fra USA, med tanke på at man skal binde det og. ;) Men jeg fant noe antron jeg kanskje kan bruke. :)

Hallo, fra påskefjellet. Har fisket i dag er er som aller kortest innom  :)

Russet/ Gold: Altså en smørgul- aktig varm gulfarge, og ikke en skarp signalgul, men bruk det du har som ligner mest. Det holder i konkurransesammenheng.

Antron/ Sparkle Yarn er det samme, selv om noen butikker "roter" litt i sine betegnelser :)

Bruk helst det finfibrete, og ikke det zelonaktige antrongarnet, hvis dere vil være tro til originalen.

Men vi skal ikke bedømme noen verken negativt eller positivt om de bruker grov antron (som blant annet noen bøker feilaktig gjør). Bruk det du har - det skal ikke nødvendigvis koste kroner å være med i denne konkurransen.

Fluefiskehilsen,

André  :)

Takk Andrè,

Det var litt oppklarende. Alt dette fargegreiene er ikke så lett å skjønne alltid.  ;D Jeg har da aldri malt huset i fargen Russet gold før.  ;D

Men da fant jeg Noe antron garn i fargen Golden yellow som kanksje kan brukes da? Om dette er tynne eller tykke fibre, aner jeg ikke har noen andre typer å sammenligne med. ;) Kanskje noen veit åssen fibre denne har?

[attachimg=1]

Regner med å bruke denne jeg da. Da er det eneste som trengs å kjøpes til denne runden krok i størrelse 13. :)

post-3777-13949876384118_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Rudix.  :)

Lureflash-varianten er meget grov. Men det gjør ikke noe - bind med det du har. Det er teknikk og estetikk vi bedømmer og ikke materialer  :)

Hehe. Jeg har den ultragrove varianten, ja.. Det sa brura å'.. ;) Ok. Takk. Da får jeg sette meg og lage noen forsøksfluer. Handle krok i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...