Gå til innhold

Kommentarer til Fluebindecupen Runde 4 - Emergent Sparkle P. + Valgfritt mønster


Rune Stokkebekk

tem på dine 3 favoritter blandt det valgfrie mønsteret - Fiskbarhet og Kreativitet!  

105 stemmer

  1. 1. tem på dine 3 favoritter blandt det valgfrie mønsteret - Fiskbarhet og Kreativitet!

    • Håkon Halvorsen
      0
    • dj pg
      8
    • Petter Gustavson
      1
    • Torben Berg-Sørensen
      3
    • Rune D
      2
    • MrHunk
      4
    • espen_gunner
      1
    • Robban
      18
    • Pete
      2
    • Sigve
      12
    • Roger Østberg
      1
    • Lasse18
      14
    • Kalle
      4
    • Rudix
      4
    • Magnum44
      6
    • Bjørn Roar
      6
    • mårten
      3
    • AAL
      1
    • arvlar
      2
    • Åboren
      4
    • joastro
      0
    • Torbjørn K Meløe
      12


Anbefalte innlegg

Jeg mangler stort sett alt av material til denne flua, så jeg har bundet opp en prøve med hvitt polygarn, rådyrhår i vinge, hvitt poly/kanin i underkropp og sort cdc i thorax. Ikke har jeg rett krok heller,så denne er bundet på TMC100 str. 14. Jeg ville bare høre hvor langt unna jeg er for å ha en godkjent flue til konkurransen? Her er forøvrig et bilde av førsteutkastet.

[attach=1]

post-4124-13949876454388_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Kalle

Har denne pakka selv, pluss en haug med dubbing derfra, men kan ikke huske den gule fargen som André har brukt. Skal kikke når jeg kommer hjem.

Joda, den er der, Øyvind. Heter til og med Golden Russet  :)

Den Golden Russet som er med i sette er rust brun. Det er en lys gul som er med i dette sette ikke den varm gule som du bruker André.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffende er det å registrere at det kun er innlandsfluer som får rom i denne konkurransen når 4 av 5 runder er lagt ut. Fluer for saltvann er kanskje ikke å anse som gode nok for dommerpanelet? (Jada, et lite sleivspark, men med glimt i øyet  ;) ). Blir uansett moro å se innslagene!! Lykke til og ikke minst; Skål!  ;D

Når det sitter 3 ørretfiskere i dommerpanelet så kan du bare drømme om å få se Lefty's Deciver  ;D

Men,han har et poeng!

Så da veit dere hva dere kan tenke ut til neste vinter...... ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler stort sett alt av material til denne flua, så jeg har bundet opp en prøve med hvitt polygarn, rådyrhår i vinge, hvitt poly/kanin i underkropp og sort cdc i thorax. Ikke har jeg rett krok heller,så denne er bundet på TMC100 str. 14. Jeg ville bare høre hvor langt unna jeg er for å ha en godkjent flue til konkurransen? Her er forøvrig et bilde av førsteutkastet.

[attach=1]

Fisken ville sagt:jatakk! ;)

Nær originalen,som er en jævlig god klekker!

Til dere som ikke har brukt slike før:Dette er en skikkelig fiskefanger!

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt ut mine fluer! Håper de faller i smak :)

Måtte skynde meg å legge de ut, for nå går turen til påskefjellet.

Ut å gå på ski...jeg mener selvsagt afterski ;)

God Påske og lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt ut mine fluer! Håper de faller i smak :)

Måtte skynde meg å legge de ut, for nå går turen til påskefjellet.

Ut å gå på ski...jeg mener selvsagt afterski ;)

God Påske og lykke til alle sammen!

Hei dj pg.

Så denne krepsesaken din nå, den var faen meg fin, innovativt, kule øyne ikke minst, rett og slett drittkul. Skikkelig fin var den :) Kuleste flue i konkuransen :) ligger jo litt arbeid bak den åsså. ;) Garantert en av mine tre stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Robban og Rudix! Det var veldig hyggelig og høre :)

Tenkte det var på tide å bruke en streamer krok...  ;) Det er vel en blanding av en toad fly og crayfish mønster som Schefholds Alfons har bundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på et par ting: Har sendt en bestilling til grandes, men fikk telefon nå etter påska om at han ikke var  hjemme å kunne sende varene før Torsdag, så da sliter jeg og flere til denne runden.

Vi har ikke Tmc 102y, kan det brukes tmc100 str 12 eller 14? eller tmc 2488 ?

har ikke cdc dubbing ( har noen cdc fjær, men ingen brune om det går ann å lage dubbing av de) .

Brun underull? hæ hva er det? kan vi bruke vanlig dubbing?

Sparkel yarn står det vel og dårlig til med og! er det mulig å bruke antron yarn i litt feil farge!

Blir skikkelig hummer og canari denne runden!

Kens og alxxzndr er i samme situasjon,

Mvh joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på et par ting: Har sendt en bestilling til grandes, men fikk telefon nå etter påska om at han ikke var  hjemme å kunne sende varene før Torsdag, så da sliter jeg og flere til denne runden.

Vi har ikke Tmc 102y, kan det brukes tmc100 str 12 eller 14? eller tmc 2488 ?

har ikke cdc dubbing ( har noen cdc fjær, men ingen brune om det går ann å lage dubbing av de) .

Brun underull? hæ hva er det? kan vi bruke vanlig dubbing?

Sparkel yarn står det vel og dårlig til med og! er det mulig å bruke antron yarn i litt feil farge!

Blir skikkelig hummer og canari denne runden!

Kens og alxxzndr er i samme situasjon,

Mvh joachim

Hei Joachim,

I denne tråden så er en del av spørsmålene dine allerede besvart.

Sparkle Yarn og Antron kan brukes. Underull som i naturdubbing eks. hareøre, kanin, o.l.

Selv måtte jeg bruke en grov antron i farge golden yellow. (Var innom 2 fiskebutikker med greit utvalg og søkte en del på nettet, men dette materialet i hel rett farge er vanskelig å finne. Utenom i utlandet som en link i dette forumet linker til.)

Hallo, fra påskefjellet. Har fisket i dag er er som aller kortest innom  :)

Russet/ Gold: Altså en smørgul- aktig varm gulfarge, og ikke en skarp signalgul, men bruk det du har som ligner mest. Det holder i konkurransesammenheng.

Antron/ Sparkle Yarn er det samme, selv om noen butikker "roter" litt i sine betegnelser :)

Bruk helst det finfibrete, og ikke det zelonaktige antrongarnet, hvis dere vil være tro til originalen.

Men vi skal ikke bedømme noen verken negativt eller positivt om de bruker grov antron (som blant annet noen bøker feilaktig gjør). Bruk det du har - det skal ikke nødvendigvis koste kroner å være med i denne konkurransen.

Fluefiskehilsen,

André  :)

Dette må gjelder nok CDC fargen din og. Lag dubbing selv.  :)

Det eneste jeg kjøpte til denne runden var krok i størrelse 13. For det er noe av det som de har vært litt bastante på i andre runder. Men vil gjette på at ingen hogger hodet av deg om du binder på #12 eller #14 hvis du ikke får tak i #13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott flue Lasse. Dæven å flink du har blitt. Har fulgt deg siden dine første fluer her på forumet og det er utrolig gøy å se den utviklinga du har hatt, tar av meg hatten for det  der gitt og deg som fluebinder.:D

Lekkert, virkelig gøy å se :)

Ps. du er vel lasse 19 nå er du ikke, må forandre profilen din serru ;D

Edit: Takk Pete og Ørreten, veldig hyggelig å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så ikke at det var kommet svar allerede. Var ikke meningen å rette kl. ni til 21.. Hehe. Må ha vært dårlig visning av tråden på mobilen min, for jeg har ikke luktet på øl'en enda.  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar denne stå åpen ut kvelden hvis det er noen som har lyst til å være med men ikke har rukket.

Snakket med mange herfra på messen i dag/går.

Siste runde blir nok ikke lagt ut før på søndag/mandag. Jeg har bindt flua men har ikke rukket å ta bilder å skrive.

Dette rekker jeg ikke før etter Villmarksmessen er ferdig. Dvs. jeg orker ikke! Beina på bordet og tuborg nå  ;D

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar denne stå åpen ut kvelden hvis det er noen som har lyst til å være med men ikke har rukket.

Snakket med mange herfra på messen i dag/går.

Siste runde blir nok ikke lagt ut før på søndag/mandag. Jeg har bindt flua men har ikke rukket å ta bilder å skrive.

Dette rekker jeg ikke før etter Villmarksmessen er ferdig. Dvs. jeg orker ikke! Beina på bordet og tuborg nå  ;D

God helg!

Det går bra Rune. De melder fint fiskevær i helga uansett. ;) Skål. Tuborg her og, gitt.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott flue Lasse. Dæven å flink du har blitt. Har fulgt deg siden dine første fluer her på forumet og det er utrolig gøy å se den utviklinga du har hatt, tar av meg hatten for det  der gitt og deg som fluebinder.:D

Lekkert, virkelig gøy å se :)

Ps. du er vel lasse 19 nå er du ikke, må forandre profilen din serru ;D

Edit: Takk Pete og Ørreten, veldig hyggelig å høre.

Takk skal du ha robban, har hatt utrolig mye glede og inspirasjon av dine fluer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...