Gå til innhold

Lillehammer område 2010


Carl-Martin

Anbefalte innlegg

Noen som har vært ute i Lillehammer traktene i det siste ?

Har jo fått med meg her inne at det er ei elv litt sør som heter Stokkelva også.....Noen som har noen tips til et greit utgangspunkt der ?

Vært bortreist en periode og ikke prøvd meg i Lågen på et par uker, den er vel kanskje vel stor nå også...var en helgetur på Smøla å fisket litt i helga, sesongen ligger litt forann der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Lågen er nok for stor nå. Ihvertfall nedre deler.

Stokkelva har jeg ikke hørt om før, men om den kommer ned fra fjellet i nærheten av Lillehammer er det nok store sjangser for at den også er under vårflom.

Foresten åpnet seg et par vann på Lillehammer nå hvor det er lovlig å fiske. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

det er vel lågen som er harrbiotopen for elvefiske, innsjøfiske etter harr kan bedrives i mjøsa.........så spørs det hva du regner som stor harr mener.......personlig så er det over 1 kg.......på denne tida er vel prega av mye og kaldt vann.......tror du har valgt feil biotop eller feil sted for å få mye og stor harr på denne årstida.

Det er framover meldt om godvær, dette setter fart i snøsmeltinga i jotunheimen hvilket betyr mye vann i G.Lågen via Ottaelva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært 3 turer den siste uken i fjellelva, vil bare fortelle at det er et forrykende vårfluefiske der nå. Nettopp hjemme fra fisketur nå. Største ble på 450g, men det kokte der, så flere fisk som var større. Det er mye hoppende vårfluer der, så hele fisken hoppe over vann og den var en god kilos fisk, hadde kontakt med den helt på slutten med en puppe, det sa bare stopp i inntrekket og stangen sto på spenn men den glapp med en gang. Den ene jeg tok hadde kjeften full av små gul/brune pupper i str 14, og mageinnholdet var 2 stk ørekyter. Er verdt et forsøk der nå for vårfluefiske er noe av det beste som er(synes jeg) Aggresiv vaking og morsomt fiske. Bare husk: Hoppende vårfluer og pupper/klekkere i str 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tur i kveld, endte opp med en del smått og en litt penere på 370g :) Klekka litt små døgnfluer men fikk ikke tak i noen av de så fant ikke ut hva det var.. Men ørreten var ivrig i tjenesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er Siphlonorus Alternatus der. Men når det er så store mengder med vårfluer så tror jeg ikke fisken viser interesse i døgnisene. Mine 15 år i elva viser best fiske sent og om natten, reiser opp dit i 9 tiden og fisker til 3 tiden. Mye smått der tidlig kveld. Dumt jeg måtte tilbake til bergen og jobb ellers hadde jeg vært der.

Bildet i midten av puppen i str 14 er det som trengs..

post-3003-13949879836299_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...