Gå til innhold

SLIDESHOW - fantastisk ørret- og røyefiske på Island


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Slideshow/bilder fra filminnspillingen vår til ØRRETBOMS 3 - ISLAND, samt bilder fra når jeg var fiskeguide på Island i 2008.

Et fantastisk land - og et rått ørret- og røyefiske. Her får du også se bilder fra et røyested som ikke lengre finnes - Kaldakvisl. Vi var de første og siste som lagde film herfra med Ørretbomsfilmen. Nå er/blir det ødelagt av kraftutbygging...

Håper du liker slideshowet. Mange gode minner for oss også. Forhåpentligvis kan dette være litt inspirasjon til de som har planer om å legge turen til "øya". Før så var ørretfisket på Island nesten "ukjent". Det var liksom bare laksefiske som gjaldt da. Nå er det ørret- og røyefisket her som gjelder for mange.

Så her et slideshow, men mange gode minner, fiskekamerater og fisker fra Island  :)

Slideshow: http://www.vimeo.com/12137777

André B

[attachimg=1]

post-3159-13949878988389_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fantastisk land - og et rått ørret- og røyefiske. Her får du også se bilder fra et røyested som ikke lengre finnes - Kaldakvisl. Vi var de første og siste som lagde film herfra med Ørretbomsfilmen. Nå er/blir det ødelagt av kraftutbygging...

André B

Hei Andre !

Nå ble jeg litt nysjerrig.... ???

Kan du forklare litt mer om hva som skjer med Kaldakvisl  ???

Har nemlig bestillt en tur til Island, nå i sommer som blant annet inkluderer to dager fiske i Kaldakvisl....

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andre !

Nå ble jeg litt nysjerrig.... ???

Kan du forklare litt mer om hva som skjer med Kaldakvisl  ???

Har nemlig bestillt en tur til Island, nå i sommer som blant annet inkluderer to dager fiske i Kaldakvisl....

Helge

Hei, Helge.

Ja, det er siste sesongen med fiske i Kaldakvisl i år - så nyt det mens du kan.

Fra og med neste år er the "Queen of Char" borte for all tid, i følge Birgir på Island.

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andre !

Nå ble jeg litt nysjerrig.... ???

Kan du forklare litt mer om hva som skjer med Kaldakvisl  ???

Har nemlig bestillt en tur til Island, nå i sommer som blant annet inkluderer to dager fiske i Kaldakvisl....

Helge

Hei, Helge.

Ja, det er siste sesongen med fiske i Kaldakvisl i år - så nyt det mens du kan.

Fra og med neste år er the "Queen of Char" borte for all tid, i følge Birgir på Island.

André

Takker Andre !

Nå beroliget du meg  med hensyn til sommerens tur, men trist at et sånt paradis blir ødelagt  ??? ???

Mange flotte bilder her !! Sammen med filmen din er det flott oppladning til Islandsturen.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andre !

Nå ble jeg litt nysjerrig.... ???

Kan du forklare litt mer om hva som skjer med Kaldakvisl  ???

Har nemlig bestillt en tur til Island, nå i sommer som blant annet inkluderer to dager fiske i Kaldakvisl....

Helge

Hei, Helge.

Ja, det er siste sesongen med fiske i Kaldakvisl i år - så nyt det mens du kan.

Fra og med neste år er the "Queen of Char" borte for all tid, i følge Birgir på Island.

André

Flotte bilder som vanlig, André!

Utrolig trist det som skjer med Kaldakvisl.

Her gjelder det bare å være på hugget jf lignende steder i Norge. Kraftselskapene har ikke gitt seg, hvis noen skulle tro det. Sjekk f.eks. NVEs nettsider for å se de søknadene om kraftverksutbygging som ligger inne til behandling nå. Skremmende! De ønsker rett og slett å legge rubbel og bit i rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt "nervøs" når det nevntes at Kaldakvisl var historie,, vier en gjeng som drar dit førstkommende Mandag..

Heldigvis beroliget litt nå ...   

Skal nyte det i 2 dager !  Samt Tindavatn.  :D

Det blir tøfft  :) Håper dere får gode spotteforhold der - ingen ting er vakrere enn å se de store røyene "svinge" i strømmen  8)

Good luck!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...